2019-12-12, 10:31
Medlem
Har köpt en ny tv. En philips smart tv . Jag har digitala kanaler från comhem. Men jag vet ej hur jag hittar dem. Hittar bara de analoga kanlerna och inte 8 favoriterna. Nån som vet hur jag gör. I lista har
jag satellit och kabel och trycker då på kabel. Borde finnas under alternativ där tycker man som heter analog och digital
Citera
2019-12-12, 10:34
Avslutad
Har du digitalkortet från comhem i tvn?
Citera
2019-12-12, 10:37
Avstängd
Vad heter modellen?
Citera
2019-12-12, 10:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PROPERREEL
Behövs inte, vissa kanaler ska finnas tillgängliga ändå, som ex: jag har comhem och tv6 finns både som analog och digital.
Citera
2019-12-12, 11:22
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Har köpt en ny tv. En philips smart tv . Jag har digitala kanaler från comhem. Men jag vet ej hur jag hittar dem. Hittar bara de analoga kanlerna och inte 8 favoriterna. Nån som vet hur jag gör. I lista har
jag satellit och kabel och trycker då på kabel. Borde finnas under alternativ där tycker man som heter analog och digital

Du måste ha en CA-modul till din TV och i det sätter du ditt comhem-kort. På de flesta ställen får man inte favoriterna digitalt. Det beror på din värds avtal med comhem.

Edit: så måste ju tv stödja DVB-c såklart.
Senast redigerad av EckiEcki 2019-12-12 kl. 11:28.
Citera
2019-12-12, 11:23
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Behövs inte,

Det beror på avtalet mellan värden och comhem. På de många ställen ingår inget digitalt som standard.
Senast redigerad av EckiEcki 2019-12-12 kl. 11:38.
Citera
2019-12-12, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PROPERREEL
Ja det har jag och det funkade i förra tvn men vet ej hur man trycker för att komma till kanalerna i den nya tvn
Citera
2019-12-12, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Du måste ha en CA-modul till din TV och i det sätter du ditt comhem-kort. På de flesta ställen får man inte favoriterna digitalt. Det beror på din värds avtal med comhem.

Edit: så måste ju tv stödja DVB-c såklart.
Jo jag får dem digital det var dem iallafall i min gamla tv som gick sönder jag hittar iallafall inte 8 favoriterna.
Citera
2019-12-12, 13:36
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ja det har jag och det funkade i förra tvn men vet ej hur man trycker för att komma till kanalerna i den nya tvn

Hur ska vi veta det när du inte ens talat om vilken modell du har? Du har bara sagt Philips.
Citera
2019-12-12, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Hur ska vi veta det när du inte ens talat om vilken modell du har? Du har bara sagt Philips.
Jag vet ej vad modellen heter. men är väl samma i alla philips smart tv
Senast redigerad av KanghastanArticuno 2019-12-12 kl. 13:40.
Citera
2019-12-12, 13:41
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Jag vet ej vad modellen heter.

Du är alltså inte kapabel att titta på kvittot, titta på typ beteckningen som finns tryckt på den eller kika i lämpliga informationsmenyer?

Hur hade du tänkt att du skulle få hjälp då?
Citera
2019-12-12, 14:11
Medlem
Kabeltattarens avatar
Du måste troligtvis slå in com hems nätnummer för att den ska hitta de digitala kanalerna. En lista finns en googling bort (olika beroende på var i landrtman bor).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in