2019-12-11, 12:09
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ja, det kan du ha rätt i. Jag sitter här och undrar över en sjuksköterska, om hon nu är inblandad, och
hennes lämplighet för yrket. Men det vore inte första gången shit happens.
Du har rätt. Klart man undrar det finns ju fler "falskmyntare".. eg. Emi*l Öhlun*d (Vikda*hl).
Som utförde "legitimerad våldtäkt"
Citera
2019-12-11, 12:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Du har rätt. Klart man undrar det finns ju fler "falskmyntare".. eg. Emi*l Öhlun*d (Vikda*hl).
Som utförde "legitimerad våldtäkt"

Ja, nu vill man bara veta vad åklagaren har för sig vad gäller HD.
Åtal utan att HDs roll är klar känns osannolik.

Stod något om HD i den senaste artikeln i NA, eller glömde reportern att fråga?
Citera
2019-12-11, 12:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Artikeln är tyvärr låst, men hittade citering i tråden från artikeln.
Lite för att påminna om vad som hände då i början av september- 19.
Det är intressant att man verkar ha fått fram nya bevis efter att insatsstyrkan gjort tillslag och att man gjort ny husrannsakan./.../
Det här nya igår om att Tingsrätten kan behöva göra en syn i SD:s bostad vid en eventuell rättegång antyder ju att åklagarens teori kan vara att det är just bostaden som är brottsplatsen. Hade det varit enstaka föremål man hade hittat så hade man ju kunnat ta med dessa till en ev. rättegång, men handlar det t.ex. om markeringar som likhundarna gjort så måste hon kanske visa det här på plats för att få rätten att förstå hur hon tror att mordet kan ha gått till.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-12-11 kl. 13:19.
Citera
2019-12-11, 13:22
Medlem
Citat:
Ja, helt klart.
Om det stämmer att han har sagt något liknande, så stämmer det bra överens med den bild jag har fått av honom tidigare.

Han tror att han är smartare än alla andra, och har förmodligen kommit undan det mesta här i livet den vägen.

Han är förmodligen van att ta kommande, styra samtalen. Han kan styra undan, ljuga och smita undan. Han serverar sin historia, innan någon hinner fråga.

Nu kommer denna tillrättaläggning av den sanna historien ligga honom i fatet.
Ingen som inte har något att dölja behöver springa runt och servera sin historia på det viset.

Det finns en anledning till att yrkeskriminella kör med "inga kommentarer".

Efter att ha läst tråden och inte minst geofnattarnas hemsidor och det SD har skrivit, så har jag några epitet jag tycker mig kunna fästa på SD:

*självöverskattande
*slug, lömsk
*manipulativ
*oärlig

Säkert har han även ett par goda sidor också, men inget jag kan skönja i tråden.
Citera
2019-12-11, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det här nya igår om att Tingsrätten kan behöva göra en syn i SD:s bostad vid en eventuell rättegång antyder ju att åklagarens teori kan vara att det är just bostaden som är brottsplatsen. Hade det varit enstaka föremål man hade hittat så hade man ju kunnat ta med dessa till en ev. rättegång, men handlar det t.ex. om markeringar som likhundarna gjort så måste hon kanske visa det här på plats för att få rätten att förstå hur hon tror att mordet kan ha gått till.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Tror inte alls att SDs bostad är BP. Bara problemet med att släpa LW dit samt risken för upptäckt då, verkar långsökt. Hon har blivit utlurad ur sitt hem, tror jag.

(Undrar hur långt det kan vara mellan SDs bostad och bullerplaket)
Citera
2019-12-11, 13:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Efter att ha läst tråden och inte minst geofnattarnas hemsidor och det SD har skrivit, så har jag några epitet jag tycker mig kunna fästa på SD:

*självöverskattande
*slug, lömsk
*manipulativ
*oärlig

Säkert har han även ett par goda sidor också, men inget jag kan skönja i tråden.

Jag tror att han har många goda sidor också.
Det är det som gör honom svår att upptäcka.

Och att dessa goda sidor gör att han har kunnat slippa igenom mycket av det dåliga han har gjort.
Som att vara otrogen i åratal.
Och som att få vänner att agera å hans vägnar. Det har varit hans sätt att komma undan och slippa ta ansvar.

Han är nog charmig, verkar mycket ofarlig. Verkar glad och nästan lite "töntig". Är energisk och social. Kan var hjälpsam säkert (när det gagnar honom själv, men det är svårt att upptäcka att det är för att det är för hans egen räkning), rolig och kunnig kanske på sätt som kan imponera på andra, drivande. Sportig och händig (?).

Som så många andra personer med för stort självförtroende, så kan denna överskattning av sig själv konsumera den intelligens han besitter.

Jag tror inte att han är ett dumhuvud, utan är nog ganska intelligent. Men eftersom han är van att kunna briljera med sina vänner (som han själv noga har valt för sina syften) så har han blivit oförsiktig och fått alltför stort utrymme och tror att han kan göra hur som helt med vem som helst.

De som har avslöjat honom, de försvinner snabbt eller så blir de "utfrusna". De som är utvalda, blir smörade och krusade på ett sätt som gör att de känner sig sedda och uppskattade, istället för använda.

Hans goda sidor är mest till för honom själv.

Men nu har han hamnat med ett gäng personer, utredarna som är vana med typer som honom. Han kan inte längre bolla med sina bollar, sträcka sina bläckfiskarmar för att rota runt överallt.
Citera
2019-12-11, 13:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tror inte alls att SDs bostad är BP. Bara problemet med att släpa LW dit samt risken för upptäckt då, verkar långsökt. Hon har blivit utlurad ur sitt hem, tror jag.

(Undrar hur långt det kan vara mellan SDs bostad och bullerplaket)

Det är ca 530 meter om man tar vägen förbi L*enas hus.
Ca 597 m om man tar vägen förbi HD.
Gångväg alltså.

Att ta L*ena från SDs hus kräver transportmedel, typ bil.
Och med tanke på vittnesuppgifter och skriken, passar inget av detta in.
Citera
2019-12-11, 14:07
Medlem
Citat:
Det är ca 530 meter om man tar vägen förbi L*enas hus.
Ca 597 m om man tar vägen förbi HD.
Gångväg alltså.

Att ta L*ena från SDs hus kräver transportmedel, typ bil.
Och med tanke på vittnesuppgifter och skriken, passar inget av detta in.

Precis min åsikt, men Drafos verkar se det som en möjlighet, som jag vill utesluta eftersom den teorin är alldeles för långsökt.

Dessutom vet vi ingenting om några släpmärken i gräset runt där LW hittades och därför tror jag som polisen: att BP=FP
Citera
2019-12-11, 14:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Precis min åsikt, men Drafos verkar se det som en möjlighet, som jag vill utesluta eftersom den teorin är alldeles för långsökt.

Dessutom vet vi ingenting om några släpmärken i gräset runt där LW hittades och därför tror jag som polisen: att BP=FP

@rosaelefant99 skrev om att hon fått höra att det funnits släpmärken vid planket, men det är alltså info från tråden.
Släpmärkena kan inte ha varit väldigt tydlig, då borde andra reagerat tidigare.

Det kan vara släpmärken efter att att L*ena övermanövrerats av SD, att hon dragits in där levande, det är min spekulation.

Men jag tror att bil i området, med död kropp är osannolik. Varför inte åka längre bort om man redan har offret i bilen? Man lägger väl inte L*enas kropp så nära sitt et hem, särskilt inte efter det att man haft önskemål om att ses?
Citera
2019-12-11, 14:48
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

SD kan väl teoretiskt sätt ha misshandlat LW i sitt hem,LW tar sej därifrån till sin bostad,SD ringer LW för att be om ursäkt och höra hur hon mår,LW svarar med att hon ska polisanmäla SD för misshandel,SD får panik går hem till LW för att få henne på andra tankar,SD och LW bråkar (därav dom höga rösterna)
LW vill inte att barn eller grannar ska höra bråket utan LW följer med bakom planket men talar om för SD att hon tänker gå vidare med anmälan,SD ser sitt liv rasa ner i avgrunden och i affekt slår ihjäl LW
och därför vill åklagaren ha kvar avspärrningen för att kunna visa att början till LWs död startade i SDs hus
Citera
2019-12-11, 15:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
SD kan väl teoretiskt sätt ha misshandlat LW i sitt hem,LW tar sej därifrån till sin bostad,SD ringer LW för att be om ursäkt och höra hur hon mår,LW svarar med att hon ska polisanmäla SD för misshandel,SD får panik går hem till LW för att få henne på andra tankar,SD och LW bråkar (därav dom höga rösterna)
LW vill inte att barn eller grannar ska höra bråket utan LW följer med bakom planket men talar om för SD att hon tänker gå vidare med anmälan,SD ser sitt liv rasa ner i avgrunden och i affekt slår ihjäl LW
och därför vill åklagaren ha kvar avspärrningen för att kunna visa att början till LWs död startade i SDs hus

Inte osannolikt egentligen.

Men Kanske borde L*ena redan hunnit polisanmäla?
Promenaden ner till LW från SD borde ta minst 5-6 minuter.

Och också verkar det underligt om hon skulle ge sig ut med en som just misshandlat henne och hon är i tankar om att anmäla?

Med tanke på den avbrutna chatten (om det stämmer) och SD som försöker komma ner till henne, kanske hon även skulle nämnt det till någon i chatten? Eller skulle kanske inte chattat alls?
Citera
2019-12-11, 16:02
Medlem
Rubrik från na.se idag: ”Misstänkte Hjärstamördarens advokat: ”Vi har fått svar från NFC på det vi ville ha undersökt””

Låst artikel. Någon som kan låsa upp och referera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in