Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Efter att ha läst tråden och inte minst geofnattarnas hemsidor och det SD har skrivit, så har jag några epitet jag tycker mig kunna fästa på SD:
*självöverskattande
*slug, lömsk
*manipulativ
*oärlig
Säkert har han även ett par goda sidor också, men inget jag kan skönja i tråden.
Jag tror att han har många goda sidor också.
Det är det som gör honom svår att upptäcka.
Och att dessa goda sidor gör att han har kunnat slippa igenom mycket av det dåliga han har gjort.
Som att vara otrogen i åratal.
Och som att få vänner att agera å hans vägnar. Det har varit hans sätt att komma undan och slippa ta ansvar.
Han är nog charmig, verkar mycket ofarlig. Verkar glad och nästan lite "töntig". Är energisk och social. Kan var hjälpsam säkert (när det gagnar honom själv, men det är svårt att upptäcka att det är för att det är för hans egen räkning), rolig och kunnig kanske på sätt som kan imponera på andra, drivande. Sportig och händig (?).
Som så många andra personer med för stort självförtroende, så kan denna överskattning av sig själv konsumera den intelligens han besitter.
Jag tror inte att han är ett dumhuvud, utan är nog ganska intelligent. Men eftersom han är van att kunna briljera med sina vänner (som han själv noga har valt för sina syften) så har han blivit oförsiktig och fått alltför stort utrymme och tror att han kan göra hur som helt med vem som helst.
De som har avslöjat honom, de försvinner snabbt eller så blir de "utfrusna". De som är utvalda, blir smörade och krusade på ett sätt som gör att de känner sig sedda och uppskattade, istället för använda.
Hans goda sidor är mest till för honom själv.
Men nu har han hamnat med ett gäng personer, utredarna som är vana med typer som honom. Han kan inte längre bolla med sina bollar, sträcka sina bläckfiskarmar för att rota runt överallt.