2019-12-11, 18:01
Medlem
Publisert for 1 time siden:
Citat:
"Syv siktet i to grove kidnappingssaker"

"Også Osen ser frem til å møte de som politiet mener står bak kidnappingene.
– Det blir spennende å se om mannen som nå sitter varetektsfengslet vil sitte alene i fengsel i mange år eller om han vil fortelle hvem som har vært med ham, for å få en litt mildere straff, sier Osen."
https://www.tv2.no/nyheter/11056654

Den/de som var med han, hvor stor sjanse er det for at den/de ikke er registrert i noe DNA-register?
Senast redigerad av POlROT 2019-12-11 kl. 18:09.
Citera
2019-12-11, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denimdenim
Muligens samme GM som i Sloraveien:

Tre menn pågrepet på Jæren: Skal ha drept etter å ha tatt avdødes bil
ØLBERG/STAVANGER (NRK): Tre menn er pågrepet etter at en mann (44) ble funnet drept på Regestranden. Drapet skal være utløst av at de tre prøvde å ta bilen fra 44-åringen.

Politiet har hevet bilen fra sjøen ved Ølberg kai.
BILEN FRAKTES VEKK: Bilen er nå hevet og kjøres vekk for undersøkelser.

FOTO: RUNAR HENRIKSEN JØRSTAD / NRK
Erlend Frafjord
Journalist
Torkel Anstensrud Schibevaag
Journalist
Runar Henriksen Jørstad
Journalist
Sverre Holm-Nilsen
Journalist
Erik Waage
Fotograf
Marte Skodje
Journalist
Stine R. Rørvik
Journalist
Publisert i dag kl. 16:00 Oppdatert for 47 minutter siden
Del på Facebook Del på Twitter Del på epost
Saken oppdateres.

Etter det NRK kjenner til har politiet en klar teori om motivet:

De mener drapet skal være utløst av at de siktede prøvde å ta bilen fra 44-åringen i nærheten av en togstasjon på Jæren, sør for Bryne hvor han bodde.

De siktede kom med toget, og var på jakt etter et kjøretøy.

44-åringen skal deretter ha blitt tatt med av de siktede i sin egen bil.

Bilen til den drepte skal seinere ha blitt dumpet i sjøen, i nærheten av der han ble funnet mandag kveld, får NRK opplyst.

Etter det NRK erfarer skal mannen ha blitt funnet med synlige skader på kroppen.

Funnstedet er flere mil nord for togstasjonen hvor de siktede tok 44-åringen med seg i bilen.

Fant bil ved Ølberg
Politiet har sperret av et område på Ølberg kai, kun fem minutters kjøring unna stedet er 44-åringen ble funnet død på Regestranden.

FUNNET BIL I SJØEN: Politiet jobber med å heve en bil fra sjøen.

NRK kom til stedet like før klokken 10.00. I den påfølgende timen kom både politipatruljer, krimteknikere, bergingsbil, kranbil og brannvesenets med dykkere til kaien.

Dykkere har gjort seg klar for å søke etter bilen og andre spor i området. Etter det NRK erfarer skal bilen ha blitt dumpet i sjøen ved kaien. Det er blant annet gjort beslag i jakke på stranden like ved.

Rett før klokken 12.00 startet politiet heving av en bil fra sjøen.

Funnet bil i sjøen
VIKTIG FUNN: Denne bilen blir en viktig brikke for politiet i videre etterforskning.

FOTO: SVERRE HOLM-NILSEN / NRK
Bilen ble funnet på 3–4 meters dybde.

– Hevinga gikk bra, sier innsatsleder Torleif Paulsen.

Bilen fraktes nå vekk for krimtekniske undersøkelser.

I går formiddag gikk politiet ut og etterlyste bilen til avdøde, da den ikke var funnet.

I morgentimene opplyste politiet at tre personer er pågrepet i saken.

De tre er siktet for drap eller medvirking til drap.

De siktede kjente for politiet
En person ble pågrepet i går kveld, og de to andre ble pågrepet i natt. Alle tre er menn i 20-årene bosatt i Rogaland.

På en pressekonferanse i formiddag sa politiadvokat Lars Ole Berge i Sør-Vest politidistrikt at en av de siktede ble avhørt i natt. Det planlegges avhør av de resterende to i løpet av dagen.

Lars Ole Berge
Lars Ole Berge i politiet fortalte på en pressekonferanse at de forbereder avhør med de to andre siktede i løpet av dagen.

FOTO: ERLEND FRAFJORD / NRK
– Videre pågår det en massiv informasjonsinnhenting i saken. Politiet fortsetter å sikre spor. Vi planlegger at de siktede skal fengsles torsdag i Stavanger tingrett, sier Lars Ole Berge.

De siktede er alle kjent for politiet fra før. Den ene av dem er domfelt flere ganger tidligere for volds- og vinningskriminalitet.

– Etterforskningen pågår videre. Vi er fortsatt interessert i tips.

Pressekonferansen starter klokken 10.30.

En av de siktede ble avhørt i natt
Advokat Knut Lerum representerer den av de tre siktede som var i avhør i natt.

Knut Lerum, advokat
VIL SAMARBEIDE: Advokat Knut Lerum sier at hans klient vil samarbeide med politiet framover.

FOTO: MARTE SKODJE / NRK
– Han er fortvilet. Min klient er i en krisesituasjon, sier Lerum.

Han vil foreløpig ikke uttale seg om hvordan klienten stiller seg til siktelsen.

Tor Inge Borgersen og Holthe Andersen er de to andre forsvarerne.

Sist sett på Bryne
44-åringen ble sist sett søndag på kjøpesenteret M44 på Bryne. Vitner beskriver ham da som blid og fornøyd.

Nyhetstips 03030
Har du bilder, video eller er på stedet?

Tips oss!
Mannen ble funnet av forbipasserende, og omstendighetene rundt likfunnet gjorde at politiet tidlig etterforsket dødsfallet som mistenkelig.

Bistand fra Kripos
På en pressekonferanse i går opplyste politiet at mistanken om drap var styrket. Men de ønsket ikke å fortelle hvorfor, eller gi noen detaljer fra den foreløpige obduksjonsrapporten.

Politiet gjør søk på Regestranden
Funnstedet er ikke langt fra Stavanger lufthavn.

FOTO: GUNNAR MORSUND / NRK
Politiets kriminalteknikere har siden likfunnet saumfart området. Det har blitt satt inn kriminalsøkshunder og politiet har bedt om taktisk bistand fra Kripos.

– Vi avgir taktisk bistand til Sør-Vest politidistrikt i saken, sier Jonas Fabritius Christoffersen, kommunikasjonsrådgiver i Kripos.

Etter det NRK kjenner til var den avdøde bosatt på Bryne.

Politiet var i avdødes blokkleilighet mandag kveld og gjorde undersøkelser.

Publisert i dag kl. 16:00 Oppdatert for 47 minutter siden

Hva har det der med denne saken å gjøre ?
Citera
2019-12-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hva har det der med denne saken å gjøre ?

Ingenting 🤷🏻‍♂️
Citera
2019-12-11, 18:34
Medlem
VG - 11 des.
Politiet viser igjen stor interesse for den sølvgrå bilen som stod parkert i Hagens innkjørsel.
Dette foreslo jeg allerede i mitt innlegg 29 aug 2019

Disse to utlendingene som sto på brua i nordenden av vannet med telelinse hadde sikkert kontakt med den sølvgrå bilen parkert foran Hagens hus og holdt dem underrettet om tilstanden på brygga i sydenden av vannet som ligger like ved en hovedtrafikkåre. Spaserveien fra boligområdet gjennom skogholtet til brygga ble vistnok observert brukt av en bil denne dagen. Flere kamera fra inustri på andre siden av vannet skal ha oppfanget bilder som nå forsøkes redigert.
Citera
2019-12-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Er det noen som husker. Jeg mener at Brøske ganske nylig uttalte noe lignende ... at det ikke er så merkelig at det har vært vanskelig å finne spor i AEH-forsvinningen?

Noen som kan finne en lignende uttalelse fra de siste par ukene ca. Jeg har lest dette jeg og, skal lete litt :-)
Dette er det jeg fant og det er kanskje ikke artikkelen du sikter til. Men jeg fant bare denne.
Politiet mener det er gode grunner til at de ikke har funnet ut hva som har skjedd med Anne-Elisabeth Hagen. De har imidlertid en formening om hvor løsningen kan ligge.

https://www.tv2.no/a/11047509/

Tusen takk. Det var denne jeg famlet etter ja. Publisert fredag 6. eller lørdag 7. desember.

Gode grunner. Presisert som at politiets bilprosjekt er så omfattende at det tar mer enn ett år å skaffe en noenlunde fullstendig oversikt over biltrafikken i området i aktuelt tidsrom for forsvinningen.

Jeg håper virkelig at denne parkerte bilen skal føre noen steds hen. Helst til hittil ukjent(e) GM.

Men jeg har mine tvil.
Citera
2019-12-11, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinbad8
VG - 11 des.
Politiet viser igjen stor interesse for den sølvgrå bilen som stod parkert i Hagens innkjørsel.
Dette foreslo jeg allerede i mitt innlegg 29 aug 2019

Disse to utlendingene som sto på brua i nordenden av vannet med telelinse hadde sikkert kontakt med den sølvgrå bilen parkert foran Hagens hus og holdt dem underrettet om tilstanden på brygga i sydenden av vannet som ligger like ved en hovedtrafikkåre. Spaserveien fra boligområdet gjennom skogholtet til brygga ble vistnok observert brukt av en bil denne dagen. Flere kamera fra inustri på andre siden av vannet skal ha oppfanget bilder som nå forsøkes redigert.
Har du link til den artikkelen som er publisert (?) den 11. desember? Jeg finner den ikke.
Eller mente du denne som ble publisert i går?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lAm6do/mystisk-bil-ved-hagens-hus-fanget-paa-video
Senast redigerad av POlROT 2019-12-11 kl. 19:12.
Citera
2019-12-11, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, det har de ikke.

I Ørje-saken har politiet en (delvis) DNA-profil. De hadde neppe henlagt siktelsen mot lokal MGM, hvis hans DNA matchet den delvise DNA-profilen politiet har.

Tro hva du vil, det er jo ikke som om du har for vane å dumme deg ut i denne tråden.
Citera
2019-12-11, 21:17
Medlem
Citat:
Seinest for få uker siden kontaktet et vitne politiet, og hevdet å ha sett Anne-Elisabeth Hagen. Både fra Norge og en rekke andre land kommer meldinger om observasjoner.
https://www.dagbladet.no/nyheter/sier-de-har-sett-henne/71918854
Citera
2019-12-11, 21:21
Medlem
På Nettavisen nå: https://www.nettavisen.no/nyheter/vitner-sier-de-har-sett-anne-elisabeth-hagen/3423894182.html
Citera
2019-12-11, 21:28
Medlem
Har noen av de vitnene som har meldt fra om at de har sett AEH, fotografert den personen de har sett som de mener at er AEH?

Har ikke også de fleste mennesker en eller flere dobbeltgjengere rundt om i verden? (Eller er det kun en myte?)

Kan vitnene ha sett noen som ligner på AEH men som ikke er AEH?
Senast redigerad av POlROT 2019-12-11 kl. 21:40.
Citera
2019-12-11, 21:56
Medlem
Har sett henne..liksom giiiii.hvorfør tok ikke kontakt med henne da?et spill for galleriet ..
Citera
2019-12-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Har sett henne..liksom giiiii.hvorfør tok ikke kontakt med henne da?et spill for galleriet ..
Hva mener du? Tror du at de vitnene ikke snakker sant? De kan ev ha sett kvinner som ligner på AE hvis det ikke var AE de så.

Og hva kunne vitnene ev oppnå ved å forsøke å ta kontakt med den kvinnen de så?
Senast redigerad av POlROT 2019-12-11 kl. 22:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in