2019-12-11, 11:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Detta antyder än en gång att det är bålen eller huvudet man hittat.

Nej, jag tror faktiskt inte det. Jag kan ha fel.
Citera
2019-12-11, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Detta antyder än en gång att det är bålen eller huvudet man hittat.
Vatchareyas två ben hittades först (Boden-fallet). Och där kunde man ju konstatera att hon faktiskt inte kunde leva längre och att hon styckats. Det räcker med ett ben.
Citera
2019-12-11, 11:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är möjligt att det skedde nån annanstans. Men blod i lägenheten har hittats.

Mycket är möjligt i det här läget när locket är på.

Citat:
Inte på laglig väg. I vilket fall så är det med all säkerhet han som dödat henne eftersom vår nogräknade häktningsdomare godkänt häktning på sannolika skäl. Och jag tvivlar starkt på att blod i lägenhet och i en bil, som den häktade haft tillgång till, har tillkommit naturligt. Och jag är övertygad om att man vid det här laget faktiskt har testat blodet mot Wilmas DNA.

Naturligtvis inte på laglig väg! Hon har dött i MGM:s lägenhet och transporterats därifrån. Frågan är om polisen har tillräckligt med blod för att bevisa att döden skett där (tveksamt). Har hon åsamkats allvarlig fallskada och/eller strypts ser det ännu blekare ut för polisen. Detta blir ett fall där åklagaren famlar efter indicier och teknisk bevisning, precis som Mats Alm. :/
Citera
2019-12-11, 11:41
Medlem
Citat:
Man blöder inte av en sådan skada, framförallt inte strypning. Jag har nog heller aldrig hört talas om att ett lik försvinner från en fallskada. Dör man av en sådan så ringer man 112. Har man hittat blod i både bil och lägenhet så har ett brott skett. Jag förstår att flera här leker djävulens advokat, och det är utmärkt, men att blunda för sånt som polisen faktiskt fått killen häktad för, känns ju lite märkligt.

Om man åsamkar någon en fallskada. Då ligger det väl kanske uppsåt bakom? Då kanske man inte ringer 112? Blöda kan man naturligtvis göra.Nu leker inte jag djävulens advokat. Ingenting som jag själv tror på. Såg bara en mening, som jag tyckte var felaktig.
Citera
2019-12-11, 11:46
Medlem
Korta-kjolars avatar
Jag vet att polisen säger att inte denna båten söker efter W
Men om man tittar på rörelsen av fartyget senaste timmen så verkar ju det som att man kartlägger vissa områden extremt väl https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:11.881/centery:58.329/zoom:13
Citera
Medlem
Styckningen har givetvis inte skett i lägenheten. MGM skulle aldrig ta den påtagligt stora risken att lämna de spår efter sig som en styckning efterlämnar samt den risk att att grannarna skulle höra något från styckningen. Han har strypt henne till döds och därefter tagit kroppen och styckat den utomhus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Mycket är möjligt i det här läget när locket är på.

Naturligtvis inte på laglig väg! Hon har dött i MGM:s lägenhet och transporterats därifrån. Frågan är om polisen har tillräckligt med blod för att bevisa att döden skett där (tveksamt). Har hon åsamkats allvarlig fallskada och/eller strypts ser det ännu blekare ut för polisen. Detta blir ett fall där åklagaren famlar efter indicier och teknisk bevisning, precis som Mats Alm. :/
Det vet vi inte - men jag antar att eftersom de pekar ut lägenheten som mordplats så har de nog tillräckliga blodspår för att anta det. Har han försökt städa bort det så syns det också.

Men vi vet inte någonting här. De säger inte ett skit och man får försöka lägga pussel.
Citera
2019-12-11, 11:49
Avslutad
Citat:
Det vet vi inte - men jag antar att eftersom de pekar ut lägenheten som mordplats så har de nog tillräckliga blodspår för att anta det. Har han försökt städa bort det så syns det också.

OK, själv tror jag kroppsdelen var det som fick polisen att förstå att W inte längre var vid liv.
Citera
2019-12-11, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
Styckningen har givetvis inte skett i lägenheten. MGM skulle aldrig ta den påtagligt stora risken att lämna de spår efter sig som en styckning efterlämnar samt den risk att att grannarna skulle höra något från styckningen. Han har strypt henne till döds och därefter tagit kroppen och styckat den utomhus.
Det finns flera där man styckat offret i lägenheten. Jag förstår inte varför den här idioten skulle vara smartare än andra? För att de är vana vid mord? Men det är möjligt att du har rätt - vi har inte en susning vad som hänt eller vad man hittat. Själv hade jag inte låtit så självsäker som du, eftersom jag faktiskt inte vet. Men det gör du kanske?
Citera
2019-12-11, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
OK, själv tror jag kroppsdelen var det som fick polisen att förstå att W inte längre var vid liv.
De häktade honom INNAN för mord eftersom de befarade detta pga något de fått reda på. Först därefter hittade man kroppsdelen. Men den bekräftade bara vad de redan trott.
Citera
2019-12-11, 11:56
Medlem
Finns det någon som har flera bilder på Tish*o än hans facebook-profilbild?
Citera
2019-12-11, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korta-kjolar
Jag vet att polisen säger att inte denna båten söker efter W
Men om man tittar på rörelsen av fartyget senaste timmen så verkar ju det som att man kartlägger vissa områden extremt väl https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:11.881/centery:58.329/zoom:13
Ja, intressant att SKAGERAK fortsätter jobba. Återstår bara resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in