2019-11-28, 22:59
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Håller med till viss del. Dock skulle, som någon annan nämnt, både MUST och SÄPO kunna vara intresserade av att placera någon där om de misstänker att all inte står rätt till.

Men vad skulle det vara spioneri på yrkesfiskarna ?
Man behöver knappast placera nån om det finns misstankar, tror nog det avsändaren till det inlägget som antyder en covert op på Kustbevakningen fabulerar vilt
Citera
2019-11-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
.

Myndigheter placerar inte anställda hos andra myndigheter ”undercover”. Tror nån har tittat på alldeles för mycket amerikansk film.

Det är dessutom väldans korkat att ljuga ihop nåns CV eftersom dessa blir offentlig handling och lättkontrollerade

”Fitta” har antagligen bara hittat på att fitta har insyn..
Citera
2019-11-28, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
EXAKT detta är anledningen till att han fick en falsk bakgrund.

På det viset kunde han se ut precis som alla andra offentliga ansökningar utan att sticka ut.

Berätta för oss oinvigda vad exakt det för hemligheter som kustbevakningen har att dölja
Citera
2019-11-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Men vad skulle det vara spioneri på yrkesfiskarna ?
Man behöver knappast placera nån om det finns misstankar, tror nog det avsändaren till det inlägget som antyder en covert op på Kustbevakningen fabulerar vilt

Anställda som smugglar eller planerar terrordåd räcker nog som anledning. Terrordåd tror jag inte är aktuellt men vapen och droger strömmar in i landet. Tullen är full av suspekt folk, möjligen gäller det även kustbevakningen?
Senast redigerad av 666ten 2019-11-28 kl. 23:32.
Citera
2019-11-28, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wigilante
Bara att läsa de två första orden i ditt inlägg så fallerar hela resonemanget. Bara för att något skall vara på ett visst sätt betyder tyvärr inte att det är så, det är bara att ta en snabb blick på vilken myndighet som helst i hela landet för att konstatera att så tyvärr icke är fallet. Välj en själv så ska jag ge dig minst tre exempel avseende den myndigheten, om hur det skall vara och hur det sen i verkligheten ser ut.

Angående att sätta en myndighetsperson i en annan myndighet är det gjort för att infiltrera och är såklart av naturen omöjligt för mig att kunna bevisa/motbevisa, men det skall ju inte ske på det viset så det gör det såklart inte.. eller ?

Obs! Detta är bara så jag själv ser på saken. Ps. Förstår vad du skrev men fattar fortfarande inte om gemene man kan hitta CVn eller bara andra myndigheter. Skulle såklart kunna kolla upp det själv men man är ju lat..

Ansökningshandlingar inklusive CV är en allmän handling som vem som helst kan begära ut. Dock gallras handlingar efter tre månader, harr jag för mig, i de fall sökanden inte får anställningen. Blir du anställd ligger den kvar under anställningen eller tills dess att den anställde begär att den ska gallras. Har även för mig att det finns en tidsgräns efter avslutad anställning. Skulle dock med största sannolikhet tro att det finns undantag när det gäller skyddsvärda personer.
Citera
2019-11-28, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Anställda som smugglar eller planerar terrordåd räcker nog som anledning. Terrordåd tror jag inte är aktuellt men vapen och droger strömmar in i landet. Tullen är full av suspekt folk, möjligen gäller det även kustbevakningen?

Men sätter man in en körkortslös man med fejkad CV, på en chefsjobb? Eller tar man in ett riktigt proffs...

Jag köper det inte alls.
Citera
2019-11-29, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Men sätter man in en körkortslös man med fejkad CV, på en chefsjobb? Eller tar man in ett riktigt proffs...

Jag köper det inte alls.

Nej det låter ju väldigt knasigt. Utan körkort jobbar man gissningsvis varken på den ena eller den andra platsen heller.
Citera
2019-11-29, 06:50
Medlem
Luxuss avatar
Det troliga är väl att det är en personalchef på mellannivå det handlar om. Det är knappast fråga om en operativ chef iallafall.

Är väl en som gjort sig omöjlig på ena stället för att han är en idiot och då har dennes chef, för att bli av med fanskapet, skitit i att upplysa nya stället om att det är en idiot.

DET är praxis hos myndigheter då det är så jävla svårt att sparka folk då inkompetens ej är skäl för uppsägning.

Frågan kvartstår dock varför pisstidningen väljer att skriva om det men utelämna all väsentlig information.

(För att folk ska klicka - det är alltså en ickenyhet)
Citera
2019-12-01, 21:48
Medlem
En teori som verkar trolig är att det handlar om en högst operativ tjänsteman
Citera
2019-12-05, 01:06
Medlem
fittas avatar
Jag ljög om allt, har ingen aning om något. Handlar antagligen bara om något pucko.
Citera
2019-12-05, 01:24
Medlem
Inget namn på personen ännu?
Citera
2019-12-11, 10:34
Medlem
fittas avatar
SATAN! Mina lögner börjar nästan bli sanning!

I dagens DN "avslöjar" (nå jo, det var väl jag som avslöjade först ändå, va...) att tjänsten var SÄKERHETSKLASSAD och gick ut på att leda TOTALFÖRSVARET OCH BROTTSBEKÄMPNING av allvarlig karaktär.

Kustbevakningens överdirektör gjorde avsteg från riktlinjer och ignorerade varningstecken för att kunna anställa just denna person.

Fackförbundet som deltog i rekryteringen och förordnade en annan kandidat blev även förda bakom ljuset och fick aldrig veta att den nya kandidaten saknade examensbevis...

HAMILTON HAMILTON HAMILTON

JAN GUIOLLU VAR ÄR DU????? BÖRJA GRÄV!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in