Citat:
Ursprungligen postat av
Luxus
Myndigheter skall annonsera lediga tjänster så att alla har samma möjlighet att söka dessa.
När du söker en tjänst skickar du en ansökan till myndigheten - detta blir en offentlig handling.
Så fungerar det i vårt demokratiska land serru,
Vad har du för källa som backar upp din 99.9% säkerhet kring att myndigheter placerar folk undercover på andra myndigheter?
Utan att vara statsvetare så känner jag inte till något scenario där en myngihet kan fatta beslut åt en annan myndighet avseende sånt som vem som ska anställas eller liknande.
Bara att läsa de två första orden i ditt inlägg så fallerar hela resonemanget. Bara för att något skall vara på ett visst sätt betyder tyvärr inte att det är så, det är bara att ta en snabb blick på vilken myndighet som helst i hela landet för att konstatera att så tyvärr icke är fallet. Välj en själv så ska jag ge dig minst tre exempel avseende den myndigheten, om hur det skall vara och hur det sen i verkligheten ser ut.
Angående att sätta en myndighetsperson i en annan myndighet är det gjort för att infiltrera och är såklart av naturen omöjligt för mig att kunna bevisa/motbevisa, men det
skall ju inte ske på det viset så det gör det såklart inte.. eller ?
Obs! Detta är bara så jag själv ser på saken. Ps. Förstår vad du skrev men fattar fortfarande inte om gemene man kan hitta CVn eller bara andra myndigheter. Skulle såklart kunna kolla upp det själv men man är ju lat..