2019-12-05, 12:24
Medlem
Måste säga att Södertörns tingsrätt är dåliga på att informera om sina "uppmärksammade"
mål när man ser på hemsidan. Målnumret till detta fall minns men icke utlagt i schemat
för veckans förhandlingar så där får man "gissa". Mord 9.00-16.30 är det i alla fall, kanske
inte idag, men i morgon.

Såg på lokalTV igår men var osäker på vilka delar av rätten som visades. Men det måste
väl vara säkerhetssalen under jord som används ?
Citera
2019-12-05, 19:20
Medlem
deklart hon vet. Hon har ju fått info om att inte gå ut den tiden och hon var ju vaken och hörde skotten. Han som döda Aram finns med i fupen, men mest om hans relation till H&H
Citera
2019-12-05, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donjonez
deklart hon vet. Hon har ju fått info om att inte gå ut den tiden och hon var ju vaken och hörde skotten. Han som döda Aram finns med i fupen, men mest om hans relation till H&H

Vem då?
Citera
2019-12-05, 21:43
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Läst färdigt Fup nu. Blev lite chockad över MD, syster till ena Bo. Verkar ju vara kriminell och missbrukare.
Ser att hon har domar på sig. Sett henne i media reportage sägandes att hon inte har en aning om var för brodern sköts.
Mamman gömmer en pistol. Troligen den avtorkad som dyker upp i den nya 2an bilen BO hade köpt, den han köpt i mars som vänner försöker bogsera bort.

Inte rent samvete. Garanterat vet hon vem som sköt Aram. Verkar vara insyltad i hämden.
Man undrar ju vad SVT:s Amela Mahovic tänker idag. När jag tittar på det reportage hon gjorde i våras där systern intervjuas och systern inte har en aaaaning om brodern var kriminell eller inte. Han verkade vara en vanlig kille som var duktig på fotboll men lite skoltrött. Gissningsvis svalde Amela allt med hull och hår. https://www.svtplay.se/klipp/22458238/satramorden--historien-om-hermon-daniel?info=visa
Intressant att SVT vill vinkla det till att problemet var att de inte hade någon lokal.
Citat:
Nu berättar SVT Stockholm historien om ungdomarnas kamp för en mötesplats som slutade i sorg och tragedi.
Mördarna var alltså 27, 24 och 27 år gamla men det var bristen på en ungdomsgård som orsakade morden.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/morden-i-satra-hermon-daniel-blev-ett-av-dodsoffren
Citera
2019-12-06, 00:39
Medlem
Med tanke på att de är bevisat döda och två personer åtalats för mord kanske ”Misstänkt” kan strykas ur rubriken nu. Bara ett förslag...
Citera
2019-12-06, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Man undrar ju vad SVT:s Amela Mahovic tänker idag. När jag tittar på det reportage hon gjorde i våras där systern intervjuas och systern inte har en aaaaning om brodern var kriminell eller inte. Han verkade vara en vanlig kille som var duktig på fotboll men lite skoltrött. Gissningsvis svalde Amela allt med hull och hår. https://www.svtplay.se/klipp/22458238/satramorden--historien-om-hermon-daniel?info=visa
Intressant att SVT vill vinkla det till att problemet var att de inte hade någon lokal.Mördarna var alltså 27, 24 och 27 år gamla men det var bristen på en ungdomsgård som orsakade morden.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/morden-i-satra-hermon-daniel-blev-ett-av-dodsoffren

Hon tänker nog ingenting, kommer säkert inte ens ihåg att hon skrev skiten, för sånt där skrivs ju bara på rutin när någon förortsgangster blivit skjuten. Hon bytte väl bara ut namnen i en mall.
Citera
2019-12-10, 23:24
Medlem
Jag har läst igenom alla de pdf:er från fup som länkats, men finner inte förhören av de åtalade! Någon som hittat dom och som kan guida mig till var de finns tro?
Citera
2019-12-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gingercake
Jag har läst igenom alla de pdf:er från fup som länkats, men finner inte förhören av de åtalade! Någon som hittat dom och som kan guida mig till var de finns tro?

Ingen mening, du svarar typ ”ingen kommentar...”

Dock är Daniels syster förhör intressant att läsa.
Citera
2019-12-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donjonez
Undrar oxå vem du syftar på?
Citera
2019-12-11, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Ingen mening, du svarar typ ”ingen kommentar...”

Dock är Daniels syster förhör intressant att läsa.

Ja, fast jag läser gärna de ändå, därför att i förhör så delges ju information från utredningen till de misstänkta framåt längs förundersökningens gång. Var har du hittat förhören?
Citera
2019-12-12, 11:48
Medlem
Uppdatering 11/12
Tingsrätten har nu beslutat om ytterligare en förhandlingsdag, den 18 december 2019 med start kl. 09.00. Den 18 december 2019 är det planerat att slutpläderingar ska hållas. Tingsrätten kommer att publicera ytterligare pressmeddelande i samband med att förhandlingen avslutas.

https://www.domstol.se/sodertorns-tingsratt/nyheter/2019/12/andrad-tid-for-huvudforhandling-i-mal-angaende-tva-mord-i-satra/
Citera
2019-12-12, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Undrar oxå vem du syftar på?

Han ville bara leka ball. Det är ju ganska rimligt att anta att mördaren finns i FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in