2019-12-10, 23:38
Medlem
Kan han ha utfört dådet, flytt sen kommit tillbaka för att dumpa kroppen i ån bara timmar senare. Alltså de facto varit på platsen två gånger med upphämtning E22 båda ggr.
Citera
2019-12-10, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gleek
Kan han ha utfört dådet, flytt sen kommit tillbaka för att dumpa kroppen i ån bara timmar senare. Alltså de facto varit på platsen två gånger med upphämtning E22 båda ggr.

Möjligt! Du får rådfråga Tollarp86 om svar!
Citera
2019-12-10, 23:42
Medlem
Jag återkommer imorgon & jag ska försöka luska fram mer klar infon angående 11.15 tiden & personen då!
Citera
2019-12-10, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Jo jag är benägen att hålla med dig. Jag bara funderar eftersom vittnesmålen är så lika men ändå skiljer sig åt i tidpunkt och färg på bil, så måste antingen dina eller D.Morgans uppgifter vara en förvriden variant på sanningen.

Men du menar alltså att en utomstående sett hela händelseförloppet, dvs. mordet och det som kom att hända efteråt?
Skulle kunna vara så enkelt som att GM eller någon annan tagit sig tillbaka dit ett par timmar senare av någon anledning. Hur man nu skulle kunna vara så korkad och riskera det..
Citera
2019-12-10, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Jag har fått till mig info idag att AA ska ha blivit upplockad vid E22:an den 22/11 vid ca 11.15 av en svart skåpbil. Han ska ha varit väldigt drogad.
RJ har tillgång till en svart Nissan "skåpbil" (arbetsbil). Denna modell:
https://minfil.com/N0f9G9E1nd/1280_13796219_4_jpg
Citera
2019-12-10, 23:44
Medlem
Citat:

Jag tror personligen att händelsen med mannen på e22 som jag bevittnade har gått mellan för många personer och rätt var det är så har den silvriga bilen blivit svart. Det verkar väldigt osannolikt att samma person skulle göra samma sak två gånger med bara 2-3 timmars mellanrum.
Men det är bara min teori.
Citera
2019-12-10, 23:45
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Skulle kunna vara så enkelt som att GM eller någon annan tagit sig tillbaka dit ett par timmar senare av någon anledning. Hur man nu skulle kunna vara så korkad och riskera det..
Ja, den möjligheten har det ju spånats lite på nu. Men det känns ändå som att infon från Fetkorvmedsenap kan ha förvanskats på vägen eftersom det så att säga är hörsägen till skillnad från D.Morgans uppgifter som, iallafall vad som hävdas, rör sig om förstahandsuppgifter.

Jag blir inte klok på alla de här nya spåren.
Citera
Medlem
Citat:
RJ har tillgång till en svart Nissan "skåpbil" (arbetsbil). Denna modell:
https://minfil.com/N0f9G9E1nd/1280_13796219_4_jpg
Kan tyvärr ej svara på vad det var för modell. Vet bara att det ska vara en svart skåpbil.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Morgan
Jag tror personligen att händelsen med mannen på e22 som jag bevittnade har gått mellan för många personer och rätt var det är så har den silvriga bilen blivit svart. Det verkar väldigt osannolikt att samma person skulle göra samma sak två gånger med bara 2-3 timmars mellanrum.

Jag betvivlar inte att du sett en silvrig. Färgen på bilen går ju att koppla till vänner till både BO & MGM. Dock är det intressant det med tiderna.
Citera
2019-12-10, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Morgan
Du är i alla fall helt säker på din utsaga? Tid, färg på bil och möjligt märke/typ av bil (ej skåpbil eller kombi)?
Citera
2019-12-10, 23:47
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Där är sankmark söder om E22. Stora grästuvor. Gick rätt bra att gå där med gympaskor när vi sökte för då hade det frusit till lite. Dock bara frost, inte snö. Kroppen kan inte ha legat så nära kanten för vi sökte mycket noga där. Man kan väl helt enkelt skjutsa ut en kropp i vattnet med en rejäl knuff så den liksom glider ut i vattnet & sjunker längre ut.

Fan vad ångest vi hade när vi sökte där. Känns ändå skönt att det var dykarna som fann henne. De är ju tränade för den sortens situation. Efter väskfyndet så hängde ångesten som en våt filt över alla som deltog.

Vet du säkert att kroppen hittades där nere? Det var inte uppe vid bron alltså.
Citera
2019-12-10, 23:47
Medlem
Jag lovar er att jag ska kolla upp uppgifterna IGEN imorgon & se om jag kan få fram andra detaljer eller kanske mer klarspråk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in