2019-12-10, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetkorvmedsenap
Vet ej vart bilen ska ha kört, tyvärr!
Vet inte heller vem som skulle kunna äga den! Borde ju typ kunna gå att söka? Ett jävla jobb blir det men rent teoretiskt borde det ju gå om man går igenom alla som varit på tal här på flash.

Den ljusa mercedes kör motsatt riktning från E22, dvs in mot byn.
Citera
2019-12-10, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Ev är jag femma på bollen, men han kikade på A's Instagram och hittade M*ns. Tror att han har nämnts tidigare, men det blir för många namn att hålla reda på.

Men att han dagen efter Emilias försvinnande, alltså 23 november, lägger upp ett foto med texten "allways the hunter, never the prey" känns oroande.
Förvisso verkar han vara en stor filosof med många tunga meningar, såsom "death before dishonor", så det kanske bara är en olycklig slump.

Såg det också och skrev det tidigt i tråden. Ja, kan vara en slump. Men man vet aldrig. Alla ska ju ha samröre med varandra. Kan tyckas vara oerhört klantigt att skriva sådana saker som kan väcka misstankar OM man skulle ha någon inblandning.
Citera
2019-12-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Jag är övertygad om att detta är ett försök till att dirigera om diskussionen. Vi kan glömma bedjande typer, bilar som stannar på E22 med mera. Dessutom har inga avspärrningar tagits ner mig veterligen. Banden fladdrar brustna i vinden och påminner ständigt oss som rör oss i områdena om det som hänt. Normalt tas inga band ner heller vad jag vet, de brukar få hänga tills de blåst bort.

Men asså detta är uppgifter som polisen är medvetna om och har med sig i sin utredning? Säkra källor som SETT det från ca 50m avstånd så hur menar du att det är ett försök att vilseleda?
Citera
2019-12-10, 22:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Källor.

Citat:
Men asså detta är uppgifter som polisen är medvetna om och har med sig i sin utredning? Säkra källor som SETT det från ca 50m avstånd så hur menar du att det är ett försök att vilseleda?

Intressant.

Du skriver bl. a. ordet "källor". Alltså fler än en person som skall då ha sett den "bedjande" mannen.
Citera
2019-12-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Intressant.

Du skriver bl. a. ordet "källor". Alltså fler än en person som skall då ha sett den "bedjande" mannen.

Stämmer.
Citera
2019-12-10, 22:12
Medlem
Ni som bor i byn borde direkt veta vart denna infon skulle kunna komma ifrån om ni kan se er platsen framför er & sen tänka er att ni är källan/källorna som ser detta.
Citera
2019-12-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Intressant.

Jag är en av dem som sett mannen springa runt på E22 snubblandes och verkade vilsen. Såg inget bedjande dock. Blev upplockad av en ljus Mercedes (troligen silvrig) och kördes in mot byn efter.
Citera
2019-12-10, 22:17
Medlem
Citat:

Mest på grund av att det förmodligen är BS men om det är polisinfo så lär det bli offentligt så småningom och om det visar sig vara av betydelse så lär det ingå i FUP. Det betyder att en av oss kommer att bevisas ha fel. Just nu faller berättelsen på sin egen orimlighet om man någonsin kört genom Tollarp i bil. Det verkar mer logiskt att du vill peka finger åt ett håll som inte är eller har varit aktuellt. Det skadar bara mer än gör nytta. Och dessutom hade dessa "säkra källor" garanterat varit citerade på bra mycket fler ställen än Flashback vid det här laget om det funnits den minsta sanning.
Citera
2019-12-10, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Mest på grund av att det förmodligen är BS men om det är polisinfo så lär det bli offentligt så småningom och om det visar sig vara av betydelse så lär det ingå i FUP. Det betyder att en av oss kommer att bevisas ha fel. Just nu faller berättelsen på sin egen orimlighet om man någonsin kört genom Tollarp i bil. Det verkar mer logiskt att du vill peka finger åt ett håll som inte är eller har varit aktuellt. Det skadar bara mer än gör nytta. Och dessutom hade dessa "säkra källor" garanterat varit citerade på bra mycket fler ställen än Flashback vid det här laget om det funnits den minsta sanning.

Vem säger att polisen inte förhört sig om dessa människor?

Det är inte den enda observeringen av personer som betett sig konstigt vid udda tidpunkt.
Detta är INTE påhitt.
Citera
2019-12-10, 22:20
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ni som bor i byn borde direkt veta vart denna infon skulle kunna komma ifrån om ni kan se er platsen framför er & sen tänka er att ni är källan/källorna som ser detta.

Så om jag imorgon knackar dörr på Betaniavägen 22 så kommer någon där bekräfta vad du säger?
Citera
2019-12-10, 22:22
Medlem
Citat:

Har kört över ån fyra gånger bara idag. Förklara gärna...
Citera
2019-12-10, 22:23
Medlem
Nepp. Jag är inte ett troll. Tänk er själva om ni står på platsen man hittade E. Stå & kolla i strömmens riktning på ån. Till vänster har ni vägen & gamla önos, till höger om er har ni idrottsplatsen. Går man över bron (den som ligger under vägen där man senast sett E gå) så är det seriöst 2 min gång till idrottsplatsen. Varför skulle inte övriga kunnat parkera sin bil där, sen ”beordrat” AA att lösa det & att dem skulle plocka upp honom längs med vägen sen?
Den teorin går, att hämta bilen & hämta upp honom där tar inte ens 5 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in