2019-12-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg ser likhetstrekk.

Drapsvåpenet i Ørje var et nytt økseSKAFT, uten øksehode eller økseblad.

Hva har økseskaft med denne saken å gjøre ?
Citera
2019-12-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ok. Ja, da kan det jo hende at det er samme type.

Ja, det er umulig å vite helt sikkert da.

Det kan hende polakken som er varetektsfengslet i Slengesol/Osen-sakene har tatt med seg strips fra hjemlandet, fra Polen, feks. Der denne type strips blir produsert.
Citera
2019-12-10, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hva har økseskaft med denne saken å gjøre ?

Ikke noe annet enn at det var kjøpt på Biltema.
Citera
2019-12-10, 21:59
Medlem
Citat:
Ikke noe annet enn at det var kjøpt på Biltema.

Alle i norge har garasjen, huset og hytta fullt av saker kjøpt på biltema.
Citera
2019-12-10, 22:03
Medlem
Citat:
Alle i norge har garasjen, huset og hytta fullt av saker kjøpt på biltema.

Politiet forsøkte også i Ørjesaken å ettergå alle kjøp av økseskaft og sko i nærområdet. Uten å finne GM.
Citera
2019-12-10, 22:05
Medlem
Citat:
Politiet forsøkte også i Ørjesaken å ettergå alle kjøp av økseskaft og sko i nærområdet. Uten å finne GM.

Jeg husker den saken, jeg vet ikke om det fantes biltema-butikker i norge på den tiden, Ørje ligger helt på svenskegrensa så jeg gjetter at det økseskaftet var kjøpt i en svensk biltema-butikk.
Citera
2019-12-10, 22:09
Medlem
Citat:
En av grunnene til GM for å legge igjen spor som skosåleavtrykk og strips i AEH-saken, var ev kanskje for å forårsake at politiet fikk merarbeid og at det dermed ville ta lengre tid å etterforske denne saken?
GM følte seg kanskje ev trygg på at skosåleavtrykkene og stripsen aldri ville kunne lede politiet til han?
Senast redigerad av POlROT 2019-12-10 kl. 22:11.
Citera
2019-12-10, 22:14
Medlem
Citat:
Jeg husker den saken, jeg vet ikke om det fantes biltema-butikker i norge på den tiden, Ørje ligger helt på svenskegrensa så jeg gjetter at det økseskaftet var kjøpt i en svensk biltema-butikk.

Det fantes Biltema-butikker i Norge ja.

Citat:
Skaftet var av typen «American Hickory 400», og kunne kjøpes på Biltema-butikker både i Norge og Sverige. Butikken som lå nærmest åstedet var i Sarpsborg. Der hadde det ifølge VGs opplysninger blitt solgt 140 skaft av denne typen til kroner 44,90. På Alnabru i Oslo var det solgt 150 stykker, mens det var solgt 140 i Örebro i Sverige.

https://www.vg.no/spesial/2015/uloste-drap/?id=14
Citera
2019-12-10, 22:14
Medlem
Citat:
"ved inngangen til 2000, var det åtte Biltema-butikker i Norge."
https://www.nettavisen.no/na24/biltema-mot-2-mrd-i-norge/3067531.html
Citera
2019-12-10, 22:17
Medlem
Citat:

De har gjerningsmannen i Ørjesaken, på samme måte som at de hadde gjerningsmannen i saken om kristin juel johannessen, tekniske bevis er en annen sak.
Citera
2019-12-10, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
En av grunnene til GM for å legge igjen spor som skosåleavtrykk og strips i AEH-saken, var ev kanskje for å forårsake at politiet fikk merarbeid og at det dermed ville ta lengre tid å etterforske denne saken?
GM følte seg kanskje ev trygg på at skosåleavtrykkene og stripsen aldri ville kunne lede politiet til han?

Da GM fingerte kidnapping, måtte han på en eller annen måte velge ut hva slags spor han skulle legge igjen.

Kanskje han da leste seg opp på uoppklarte drapssaker, og kanskje den uoppklarte Osen-kidnappingen.

Hvem vet.
Citera
2019-12-10, 22:18
Medlem
Labradoodles avatar
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lAm6do/mystisk-bil-ved-hagens-hus-fanget-paa-video?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in