Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Vem tvingar dig att fjäska för mediokra kvinnor här?
Vem tvingar mig & dig från att vara ledig en del tid per vecka? Klart i teorin kan man ju strunta helt i nöje men det flesta människor fungerar ej så. Det är lågkonjungtur för män numera (oavsett vad visaa besserwissers skriver). Således måste man ta för sig o va på (tex fjäska el va nära "me To gränsen") för att ha ens lite chans.
Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Fast snälla, blir du brädad av en nyinflugen jävla afghan så får du faktiskt ta dig i kragen för då är du beyond patetisk.

Det finns massvis av tillgängliga kvinnor i alla möjliga åldrar, det är sanningen här så misslyckas du så handlar det om dig.
Och har fjäskat sig till fitta ens någonsin fungerat?

Ok fjäska kanske är fel ordval, men typ va på med att trevligt kontakta upprepade gånger osv osv....
Citat:
Ursprungligen postat av
AuticaMinore
Barn till lesbiska har möjlighet till fler manliga förebilder än vad just den biologiske fadern kan stå för.
Det finns män överallt liksom - på dagis, i skolan, arbetsplatser, manliga släktingar m.fl. Detsamma med kvinnligt dito hos två män som adopterar.
Och det är knappast troligt att provrörsbarn investerar särdeles mycket tid åt att tänka på hur de blev till i konceptionsögonblicket.
För egen del lägger jag ingen bedrift i eller ens tanke åt att jag som spermie lyckades simma från pappas pung till mammas ägg och livmoder. Gör du? Bara korkat att bry sig om såna oväsentligheter.
Ja, det fann en tid då även jag var emot samkönade föräldrar.
Skälet till detta var också det mest infantila - "för att barnen ev. kan bli mobbade" - och jag erkänner nu i efterhand mitt bristfälliga resonemang i frågan då barn kan bli mobbade av alla möjliga skäl och således en urusel anledning till att vara emot homoadoptioner.
Med den motiveringen så kunde vi lika gärna förbjuda adoption även för heterosexuella par då adopterade barn löper en procentuellt högre risk att känna utanförskap i livet.
Om du nu är snygg så är jag uppriktigt ledsen att vi inte träffades i dina "homofoba" yngre dar. Vad fan vad du med om för trauma? Att lebbpars-barn skulle ha mer manliga förebilder..... man tar sig för pannan

Tror du att jorden är platt också?
Visst kan man förbjuda adoption också om man hårdrar det men skillnaden är ändå att man då försöker simulera en rikig familj (fast i bättre version). O nej jag tänker inte på sexet som inträffade när jag blev till. Eftersom det var en helt naturligt resultat av en sund relation osv. Hade jag dock fått reda på att nån student gått in i ett bås och runkat i en burk för att slippa extra knäck o dyl då hade det såklart stört mig som fan. Det hade trotts allt varit min farsa , mina gener, mitt röda hår etc som bara klämde fram mig i en härsken kontext (han kanske inte ens visste att jag skulle bli homobarn, det är väl bland annat därför Ryssland förbjuder adoption till Sverige tex då detta kan ske utan att de biologiska föräldrarna har riktig koll?).
Citat:
Ursprungligen postat av
filmfreak
Desperation är en tolkningsfråga, men jag menade egentligen att män (och kvinnor) tjänar på att inte känna sig desperata. Det är ju svårt att dölja desperation, den går förmodligen (även om vi inte är medvetna om det) att lukta sig till.
Däremot går det att på förhand bestämma sig för att inte skicka smickrande meddelanden utifrån en bild utan istället läsa profilbeskrivningen och ställa en bra fråga som mottagaren kanske vill svara på.
Inte "Jag ser att du älskar hästar och ridning, du vill väl testa att rida mig?" utan "Jag ser att du älskar hästar och ridning, vad kul, det är en dröm jag har men inte vågat testa. Har du tips på någon bra ridskola i xxx? Jag gillar förresten verkligen att du jobbar inom vården, hur kommer sig att du valde det?"
I de fall någon verkligen är ute efter att leka lite och är rakt på sak så håll stilen ändå. "Jag ska på xxx nästa vecka, har du barnfri vecka så kan vi ju mötas upp med våra vänner så bjuder jag på ett glas vin".
Off topic: Är för övrigt tacksam att slippa datingmarknaden, men ett tips för desperata är att ta hjälp av en vän. Jag har hjälpt några vänner med deras profiler, texter och svar på meddelanden - en andra åsikt är ofta bra, precis som när ett CV ska skrivas och jobbansökningar skrivas. Och det är inget besvär för en vän, det är ju otroligt roligt att sälja in någon som sedan får uppleva åtminstone en fantastisk natt eller bli ihop med någon. Lyckligtvis har ingen råkat illa ut, det är väl det enda förbehållet jag har för att hjälpa till.
Ok funkar ej på mig. Kommer tvärt om ihåg att jag störde mig på min syrra när hon lättade på sitt hjärta angående sorgen över att vara singel förut (innan hon hittade rätt). Att jobba inom vården är ju ba trovärdigt att bli intresserad av om nån är högutbildad där typ.
Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Det har aldrig varit enklare att få ligga, punkt jävla slut, ni kan inte ens förneka detta faktum längre.
Är man så vek att man tar livet av sig för att man inte får fitta så vet jag inte om det är något att sörja, dessa pojkar kommer ju då uppenbarligen aldrig bli män och därmed lämpliga föräldrar.
Bryr sig? Fan vad det för konstig vinkling på saken? Jag totalt avskyr veka män med offerkofta så det absolut sista incels väcker i en är ju empati så whatttt?

Aha verkligen. Min erfarenhet var iaf att det var enklare på 00-talet. Dvs när online dejting precis började rulla igång mm.
Fungerade det sämre för dig då? Är du väldigt stilig också eller handlar det mest om att du är en överklassherre o dyl?