2019-12-10, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Inte för att jag har svårt att föreställa mig det, men har du en källa till detta påstående? Detta har inte synts i medier och åklagare/polis har ju haft ett extrem effektivt lock på hittills.

Jag kan inte besöka familjen, ta med en kamera och förklara att folk på flashback vill ha bevis på att de var gifta, om det var så du menade.

Polisen vet säkert detta, har säkert kommit upp "hur skulle jag kunna döda henne, hon är min fru" eller liknande i förhör. Anledningen till att det inte kommit upp är för att allt kring detta är tyst, alternativt att det saknar värde då ett islamiskt äktenskap/katb kitab inte erkänns på det sättet.. man räknar det fortfarande som sambos.
Citera
2019-12-10, 16:25
Medlem
Citat:
Hur vet du att personen känner familjen?
Bekant är uppenbart.. iaf för mig!
Citera
2019-12-10, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impulsiviteten
Hej, som ex-musse som flydde undan hedersrelaterat våld med hjälp av socialtjänsten tänkte jag lägga fram mina två cents i form av hur dessa människor (tyvärr) tänker. (En diskussion om huruvida religionsfrihet och frihet till kulturellt utövande borde omvärderas tar jag gärna en annan gång.)

Att gifta sig enligt muslimer, även de allra mest sekulariserade sådana innebär en ritual i form av ’katb kitab’ (=ingå äktenskapsavtal) med hjälp av bl.a två vittnen. Det betyder att personerna ifråga och SÄRSKILT om en av dem är omyndig inte behöver gifta sig statligt och därmed syns det inte på ratsit bl.a.

För att Tis*ko och BO ska ha kunnat bo sambos i två år utan att ha väckt uppseende hos resten av musseklanen och deras vänner och bekanta så måste de ha ingått en s.k. katb kitab dvs islamiskt äktenskap.

Så all diskussion om att föräldrarna och resten av klanen ej accepterade deras förhållande samt samboskap och att de hade en kvinna redo för giftermål och anhöriginvandring kan vi lägga åt sidan då ett missnöje med förhållandet och eventuellt hedersmord skulle ha skett mycket tidigare under dessa två år.

Mordet är antagligen dumskallekurden som slagit för hårt eller på något annat sätt ”råkat” mörda BO. Vad MGM sedan gjorde är avgörande - istället för att ringa 112 och anmäla dådet (eller rentav rädda livet på stackars flickan om hon inte hunnit dö ännu) så ringer fegisen pappsen och ber om hjälp. Och hääääär kommer hedersfrågan in.

Att sonen är tillsammans med en vit, svensk tjej och bor sambo med henne hade inte inneburit hedersrelaterat våld två år efter att relationen ingåtts utan hedersrelaterat våld började då BOs liv slutade.

En mördare till son innebär extremt mycket skam och skuld och skulle vara ett oerhört slag mot hedern och för att lösa det har pappan två val: mörda sonen och upprätthålla hedern eller hjälpa sonen gömma brottet. Han valde alternativ två.

Jag tror inte att pappsen och hans fruga är kallblodiga styckmördare i grunden utan snarare oerhört desperata då heder är lika med livet i sig för dessa inavel. Så de gör såklart allt i sin makt för att upprätthålla denna heder.

Pappa och styvmamma styckar alltså kroppen och försöker göra sig av med den för att skydda sonen från en eventuell dom. Boom. Där har ni hedersaspekten.

Lösningen? Skicka hem alla MENA-män som vägrar anpassa sig.

Mvh utsatt för MENA-mäns våld.

Oerhört oseriöst inlägg. Detta trollet vill bara presentera sin irrelevanta snytfhistoria för att få uppmärksamhet.

MGM är med stor sannolikhet shafi sunni muslim. För att ett äktenskapsavtal ska gälla måste Wilmas wali (vårdnadshavare) gå med på kontraktet, MGM:s pappa betalar då pengar till Wilmas pappa och de ingår kontraktet. Wilma kan när som helst avbryta kontraktet och det krävs ingen speciell anledning. Om Wilma är otrogen så har MGM två alternativ, han kan skilja sig ifrån henne eller fortsätta med kontraktet.

"En mördare till son innebär extremt mycket skam och skuld och skulle vara ett oerhört slag mot hedern"
Nej, nu försöker du få uppmärksamhet igen. Pappans heder skadas inte. Wilmas pappa lever inte efter hedern och därför behöver MGM:s pappa inte göra någonting. Om Wilmas pappa är en hedersman då hade HAN haft två alternativ, Wilmas pappa kunde dödat MGM för att återställa SIN heder, eller kräva en stor mängd pengar.

Som sagt, detta handlar inte om dig. En stackars flicka har blivit mördad och du försöker göra dig själv till offer. Fy.
Citera
2019-12-10, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Jag kan inte besöka familjen, ta med en kamera och förklara att folk på flashback vill ha bevis på att de var gifta, om det var så du menade.

Polisen vet säkert detta, har säkert kommit upp "hur skulle jag kunna döda henne, hon är min fru" eller liknande i förhör. Anledningen till att det inte kommit upp är för att allt kring detta är tyst, alternativt att det saknar värde då ett islamiskt äktenskap/katb kitab inte erkänns på det sättet.. man räknar det fortfarande som sambos.

Jag förstår. Men hur vet du detta? Har familjen berätta detta för dig? Finns det spår på sociala medier? Hur nära står du familjen? Etc. Den här tråden är smockfull av troll och konspirationteoretiker, detta är inte ägnat åt att specifikt misstänkliggöra dina utsagor.
Senast redigerad av löktårta 2019-12-10 kl. 16:30.
Citera
2019-12-10, 16:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Bekant är uppenbart.. iaf för mig!

Det får stå för dig. Jag har förmodligen lite högre krav på information än dig.
Citera
2019-12-10, 16:29
Medlem
Citat:
Det får stå för dig. Jag har förmodligen lite högre krav på information än dig.
Troligt du fiskar vem som berättar saker och sen springer du med din tårta å får belöning av pappsen.
Citera
2019-12-10, 16:30
Medlem
MauricePs avatar
Fortfarande inte nån som ens har rykte om var kroppsdelen hittades?
För mig verkar det som om det var i Bäveån och inte i Bävefjorden.
Kroppen kan ha gömts under vatten i en håla eller rör i tron om att den kommer att ligga stilla där.
Dessutom gick ju polisens patrullbåt in i fjorden och Bäveån innan man sökt efter en kropp.
Detta kunde ju ha lett till en delning av kroppen av propellern på patrullbåten.
Där man ska söka efter en kropp i vatten får endast rodd båtar användas inga som helst motordrivna båtar får passera sök området. Är detta man menar med misstag som polisen försiktigt försöker kyla över?
Det också vara så att kroppen är nedgrävd och djur har grävt upp en del och flyttat på den.
För mig så finns det ett mycket skymundan läge mellan skogen och det Maritima Centret.'
Skulle inte förvåna mig om BO ligger begravd där i skogen.
Citera
2019-12-10, 16:31
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
För bara en liten stund sen lyfte en sök- och räddningshelikopter från Säve flygplats och är nu på väg i riktning mot Ljungskile/Uddevalla!!!
(Hovrar just nu söder om Tjörn).

Kan man följa den?
Citera
2019-12-10, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Troligt du fiskar vem som berättar saker och sen springer du med din tårta å får belöning av pappsen.

Om det är det du tror får jag nog göra dig besviken. Jag vill att detta utreds så fort som möjligt.
Citera
2019-12-10, 16:32
Medlem
Citat:
Jag förstår. Men hur vet du detta? Har familijen berätta detta för dig? Finns det spår på sociala medier? Hur nära står du familjen? Etc. Den här tråden är smockfull av troll och konspirationteoretiker, detta är inte ägnat åt att specifikt misstänkliggöra dina utsagor.

Ja, jag vet detta eftersom familjen berättar. Det som jag enbart hört som rykten på längre håll (dvs oftast saker att ta med en nypa salt) skriver jag tydligt är just rykten.
Annars att det kommer från familjen.

Sedan förstår jag att det är svårt för dig att kunna lita, men du har ju valet att inte behöva tro på mina kommentarer. Jag föredrar nog hellre det än att råka bli avslöjad.
Citera
2019-12-10, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Enligt familjen ingick Wilma och Tishko katb kitab, som jag skrivit innan i tråden också. Sedan om det verkligen stämmer eller att de bara ljugit för att folk inte ska snacka skit om att sonen lever med en kvinna utanför äktenskap kan bara familjen veta. Men enligt dem är/var hon hans fru.. förstår dock ännu inte hur hennes svenska pappa gått med på ett barnäktenskap.

Måste brudens pappa vara involverad då?
Citera
2019-12-10, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Kan man följa den?

Tjörn är väl en bra jävla bit från BP, och någon "räddningsinsats" är väl knappast aktuell vid detta laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in