En del skribenter ger antydningar om att det verkar finns tveksamheter om att Åkl ÅH ska kunna väcka åtal. Jag har väldigt svårt att tro att SD skulle hållas häktad på lösa boliner.
Vid senaste mediarapport framgick att SD fått ta del av flera tusentals sidor och inspelade samtal. Vi har fått veta att SD i P7:an har uppgett sig haft ett mentalt och fysiskt övertag på LW, att handgemäng förekom, att han kände ilska och hat för att hon vill avslöja relationen.
Jag misstänker att SD:s medgivanden om konflikterna i en söndrande relation har kommit fram efter att polisen har presenterat besvärande bevisning. Jag anar att han först och främst har vidhållit det han skrev till Charkoals vän vid tiden för LW:s begravning - att LW och han
"var de närmaste av vänner hela vägen till slutet, men hon var besviken på mig hösten/vintern 16/17"
Den som mördade LW gjorde en medveten handling och valde att inte hejda sig, trots att hen hade den möjligheten. Den som mördade LW hade en mordisk drift att slutföra sitt dåd. Mördaren kan hävda att hen tappade besinningen och inte kan förklara sin oförklarliga gärning med ord som "det blev helt svart" och "jag minns inte alls att det är jag gjort detta", men efteråt har hen städat och försöka dölja spår för att undvika ta ansvar för mordhandlingen. Alltså, finns det inga förmildrande omständigheter. Det vore skillnad om mördaren i tidigt skede hade erkänt, men i detta fall finns en eller flera GM som tiger.
Jag fann en åtta år gammal lista på 164 Livstidsdömda mördare i Sverige. Eftersom listan har några år på nacken, så har någon fått omvandlat straff och släppts fri (MF), någon är död (LA) och en är helt frikänd (KL). I denna lista ses även namn som inte tidigare har varit kriminella när kvinnor har fått sätta livet till - kanske för att mördaren hade förlorat "makten" över offret? Något jag tror kan ha skett i detta fall.
http://maukonen.files.wordpress.com/2013/01/lista-alla-livstidsdc3b6mda-i-sverige-nyheter-aftonbladet.pdf
----
----
574 dagar sen L*ena mördades
Målnummer B2705-18
Teknisk bevisning och förhör ledde till att misstankarna stärktes
Den misstänkte blev hämtad av en insatsstyrka tidig morgon 27 augusti -19. Han häktades 30/8.
Åklagaren menade att Teknisk bevisning och förhör hade lett till att misstankarna stärkts.
Den misstänkte SD har nu varit inlåst i 105 dagar.
Han har fått ta del av flera tusentals sidor med bland annat förhör, teknisk utredning och beslagsprotokoll.
I materialet ingår flera timmars ljudinspelningar av samtal.
Åkl inväntar svar från NFC och ytterligare förhör kan bli aktuellt.
Åtal ska vara väckt senast 19 december.
Åkl har begärt åtalsförlängning 3 ggr. Den häktade SD motsatte sig inte fortsatt häktning vid de två senaste förlängningarna, men han begärde via sin advokat Ingvar Backman (IB) att fler saker skulle undersökas vid den 2:a förlängningen.
Personutredning och en P7:a har gjorts. Den misstänkte ansågs inte ha någon allvarlig psykisk störning. Enligt pressuppgifter om P7:an ska den misstänkte ha beskrivit relationen med BO som ”destruktiv med känslomässig manipulation där han hade kraftfullt övertag över henne som han visade många gånger både fysiskt respektive mentalt”.
Den andra misstänkta Hann* Davidss*n (HD), SD:s exfru, som släpptes 6/9 efter en utredningshäktning är fortsatt Skäligen misstänkt för inblandning i mordet.
-----
Länk till sammanfattande inlägg
www.flashback.org/sp69552793
Sammanfattning med bilder finns för anonym nedladdning:
www.filedropper.com/mysterietihjrsta