2017-01-16, 08:40
Medlem
Jag har lyssnat mycket på Roxette sedan jag var barn och de betyder mycket för mig. När Marie plötsligt blev sjuk 2002 trodde jag att jag aldrig skulle få uppleva ny musik från dem igen och ännu mindre se dem live. Jag är oerhört tacksam för min egen skull att Marie kom tillbaka 2009 och gav mig ytterligare 7 år av glada konsertminnen. Jag känner henne inte men mot bakgrund av att hon är musiker och den värme vi "in the front row" har givit henne är hon säkert också tacksam. Att återkomma efter en svår sjukdom och göra två världsturnéer inför 1,5 miljoner människor, efter att ha varit borta 10-20 år (beroende på kontinent) kan inte anses vara annat än seger, även om avslutet blev abrupt. Någon här skrev att man "ska sluta på topp". Roxettes topp var 1988-1992. Jag hade aldrig fått de dem live om de hade slutat 1992 och många bra låtar hade aldrig blivit producerade. Jag är glad att de inte slutade då utan att de fortsatte så länge folk vill lyssna på deras musik och se dem uppträda.
Citera
2018-06-25, 23:40
Avslutad
Gammalt nytt kanske. Hörde på radion idag att Marie visst var frisk från cancern, men att hon på grund av sin behandling inte kunde varken stå eller gå längre.

Tragiskt, även om jag inte nånsin varit en anhängare av Roxette's musik så har alltid Marie haft en plats i mitt hjärta.

En liten anekdot. Såg henne på en folkpark på åttiotalet. Glad i hågen staplade jag fram till henne efter spelningen och bad om en autograf.
-Skriv den här sa jag och drog upp t-shirten.
-Nämen det kan jag inte göra sa hon generat.
-Jodå det kan du visst, skriv nu.
Hon skrev och jag sov gott den natten.
Citera
2019-05-02, 12:11
Medlem
Har gått och blivit helt besatt av den här stjärnan. Nej, ni överdriver jag, men hon är ju en gigant. Hemskt att cancern har påverkat henne så.

Tror ni att hon och vesslan någonsin "spendade sin time" på ett mera privat sätt? Roxettekännare får gärna uttala sig.
Citera
2019-12-10, 12:49
Medlem
arbetets avatar
Nu är hon död:

Marie Fredriksson är död – världsstjärnan blev 61 år

https://www.expressen.se/noje/marie-fredriksson-ar-dod-varldsstjarnan-blev-61-ar/?utm_medium=link&utm_campaign=social_sharing&utm_s ource=twitter&social=twtr
Citera
2019-12-10, 12:51
Medlem
DjPuttes avatar
Förmodligen fick hon ett återfall av hjärntumören hon hade och då brukar det gå snabbt tyvärr..
RIP
Citera
2019-12-10, 12:51
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Tror ni att hon kommer spela in mer sånger?
Marie Fredriksson är död.
https://www.expressen.se/noje/marie-fredriksson-ar-dod-varldsstjarnan-blev-61-ar/
Citera
2019-12-10, 12:54
Medlem
Sam.Boyds avatar
När Gessle sa han skulle köra ett internationellt popband med en fd proggstjärna skrattade vi. Nu sörjer vi.

Vila i frid.
Citera
2019-12-10, 12:56
Medlem
Tragiskt, men kanske bäst för henne.
Citera
2019-12-10, 13:03
Medlem
Soda--Pops avatar
Listen to your heart before you tell her goodbye......
Citera
2019-12-10, 13:05
Medlem
Ååå herregud jag får ingen luft. Har varit besatt av henne i dagarna och så dör hon.

Mitt hjärta är paj, det beror iofs inte bara på Fredriksson
Citera
2019-12-10, 13:06
Medlem
welcometorealitys avatar
Tråkigt att skriva i denna tråd, vila i frid med pengarna.
Citera
2019-12-10, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Förmodligen fick hon ett återfall av hjärntumören hon hade och då brukar det gå snabbt tyvärr..
RIP

Nja, behandlingen tog rätt hårt på hennes hjärna. Och den reparerade sig aldrig efter behandlingen och hon blev egentligen bara sämre och sämre trots att hon friskförklarades, dock enbart från själva cancern.
Hon har typ i princip tynat bort mer och mer. Tills hjärnan nu sagt upp sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in