Citat:
Ursprungligen postat av
Frikkens
Bara några tankar som gör att jag är 100% säker på att MGM1 blir dömd för mord och att han blev häktad på sannolika skäl från start.
1. Vid första husrannsakan av lägenheten återfanns en sådan mängd blod ( eller rester av blod ) att BO inte kunnat överleva utan det. Detta plus MGM1:s handlingssätt gjorde att det blev sannolika för mord istället för människorov.
2. När man sedan finner kroppsdelar som bekräftar misstanken, att BO inte är vid liv är saken redan i box.
Jag är helt 100 på att det kommer att resultera i en Morddom då det nu är för sent att komma med några alternativa förklaringar. Hurvida man klarar av att binda även far till detta är mera osäkert. Men mest troligt kommer skyddande av brottsling ( Via blod i bil+blodiga verktyg med pappans fingeravtryck på ) att gå och bevisa.
Jag hoppas såklart för familjen att hela BO återfinns och att alla fakta kommer fram. Men jag är helt övertygad om att det i detta fall inte kommer spela någon roll för utdömmningen av lagens strängaste straff.
Nja, jag tror nog att Du får tänka om rätt så ordentligt omkring de här frågorna.
1. Det där med att man har hittat blod i sådan grad så att BO inte längre kan anses vara vid liv.
Här skall Du redan veta att Du är ute på väldigt tunn is.
Dessutom så är det väl bara en uppgift i tråden om att polisen har hittat blod vid husrannsakan.
Den skribenten som kom med påståendet hade ju dessutom högst tvivelaktiga för att inte säga lögnaktiga påståenden i andra trådar....
2. Om så vore fallet så bevisar det ju inte på något sätt att BO har blivit mördad.
Det kan lika väl vara ett naturligt dödsfall,självmord,olycksfall. Listan kan göras lång.
3. Utan kropp så går det heller inte att fastställa någon dödsorsak. Det kan alltså inte fastställas att offret blivit mördad.
4. Vad MGM säger i förhör är en sak. Vad MGM säger i rätten är trots allt vad som gäller.
Inte alls ovanligt att MGM ändrar sin historia radikalt mellan förhör tills dess att det är dags för åtal. Sänker trovärdigheten absolut men innebär inte att GM för den sakens skull är skyldig.
Utan kropp så får åklagaren en riktigt rejäl uppförsbacke att bevisa ett mord.
Utan erkännande så blir resan ännu värre.
Att få en morddom fastställd på endast teknisk bevisning utan kropp har extremt små utsikter att leda till fällande dom.
Som jag har skrivit i ett inlägg långt tidigare så kan man tänka sig att MGM erkänner brott mot griftefriden om man nu står inför teknisk bevisning i lägenheten exempelvis.
Det är ju ett minimalt straff i jämförelse.
Det här är långt mycket mer komplicerat än vad de flesta tror.
Nu är det ju ingen som vet vilka faktiska bevis som polisen håller inne på....
Det finns en sak som gör mig hoppfull och det är att polisen trots enormt medialt tryck ändå har lyckats hålla tätt och inte har läckt någon information som kan grusa kommande åtal.
Slutligen så är jag helt övertygad som de flesta andra att rätt man sitter för närvarande.
Tror,övertygad väger ju tyvärr lätt i sammanhanget.