2019-12-10, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Vad tror du att de har gjort då? Inte ens försökt städa och spola ner allt i avloppet? Sluta snacka mängder för det finns inte på kartan att de lämnat så tydliga spår efter sig.

Jag gillar inte ditt sätt att besvara mitt svar, jag förstår inte vad vi pratar om eller varför.
Finns nog olika sätt att städa.
Finns nog mycket små mängder som går att analysera i vissa fall.
Vad får du ut av detta tjafsande och att sprida ditt dåliga humör?
Citera
2019-12-10, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tack för länken. Ställer mig frågande till hur jävla vänligt det kan vara i häktet. Skriva en lista på vad man vill göra under dagen! Motionera utanför häktesrummet! Arbeta Besöksgrupp kommer regelbundet! Samtal med präst, psykolog och sjuksköterska.
Ja ja är man inte alltför bortskämd så är det väl inga större problem att stå ut i häktet.
Är det verkligen sant att de får läsa tidningar och titta på TV?
Inte om det har fulla restriktioner då kan vi skippa tidningen å tvn...

Jag vill minnas morot ytterligare en gång, ( i*a fässb*erg´s mördare) Han tackade sin häktningspersonal för en "trevlig" tid på häktet, han sa säg ha" gillat" personalen, dock är ju Morot inte klok nånstans och tackade säkerligen enbart för att reta upp alla som läste det. ( inte sagt att personalen inte är bra för det betvivlar jag inte)
Citera
2019-12-10, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Vad menar du med ”i vart fall gällande ’sannolika skäl’”? Personen du svarade frågade om skälig misstanke.

Sedan har släktskapet ingen direkt relevans för om någon kan anhållas eller inte när blod från ett mordoffer påträffas i dennes bil.

Jag talar inte om enskilda företeelser utan om en sammanhängande bild.
I just detta fall kan släktskapet verkligen ha betydelse. Hur bör du känna till om du
läst här från sidan 1 som jag har.
Blod från brottsoffer i en misstänkts pappas bil är verkligen intressant och kan
tillsammans med övrigt mycket vl föranleda anhållande ..
och nej inte skälig misstanke kanske. Jag missade det då.
Men kan vara intressant att veta att det kan gå till så vid "sannolika skäl" ..kanske.
Vad vet jag vad du är intresserad av.

Har varit nämndeman och varit med om anhållan + häktning på ganska lösa grunder!
Det handlar ibland om chansning, att det "lutar" åt ett håll osv.

Orkar inte svara igen, läs i tråden.
Citera
2019-12-10, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Jag talar inte om enskilda företeelser utan om en sammanhängande bild.
I just detta fall kan släktskapet verkligen ha betydelse. Hur bör du känna till om du
läst här från sidan 1 som jag har.
Blod från brottsoffer i en misstänkts pappas bil är verkligen intressant och kan
tillsammans med övrigt mycket vl föranleda anhållande ..
och nej inte skälig misstanke kanske. Jag missade det då.
Men kan vara intressant att veta att det kan gå till så vid "sannolika skäl" ..kanske.
Vad vet jag vad du är intresserad av.

Har varit nämndeman och varit med om anhållan + häktning på ganska lösa grunder!
Det handlar ibland om chansning, att det "lutar" åt ett håll osv.

Orkar inte svara igen, läs i tråden.

Om du varit nämndeman borde du vara medveten om att en person inte anhålls i en domstol samt att det vid häktning är en domare som ensam fattar beslut vid en häktningsförhandling. Nämndemän är inte inblandade vid de besluten, så ditt påstående faller på sin egen orimlighet.
Citera
2019-12-10, 08:22
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Inte om det har fulla restriktioner då kan vi skippa tidningen å tvn...

Jag vill minnas morot ytterligare en gång, ( i*a fässb*erg´s mördare) Han tackade sin häktningspersonal för en "trevlig" tid på häktet, han sa säg ha" gillat" personalen, dock är ju Morot inte klok nånstans och tackade säkerligen enbart för att reta upp alla som läste det. ( inte sagt att personalen inte är bra för det betvivlar jag inte)

Alltid något att han inte får läsa tidningar och titta på TV. Undrar hur häktet ser ut i Irak?

Klart att häktespersonalens inställning och sätt att vara betyder en hel del för de häktade.
Jag skulle aldrig klara av att vara vänlig och trevlig mot en person som med all sannolikhet har dödat och styckat sin flickvän
Citera
2019-12-10, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikkens
Bara några tankar som gör att jag är 100% säker på att MGM1 blir dömd för mord och att han blev häktad på sannolika skäl från start.

1. Vid första husrannsakan av lägenheten återfanns en sådan mängd blod ( eller rester av blod ) att BO inte kunnat överleva utan det. Detta plus MGM1:s handlingssätt gjorde att det blev sannolika för mord istället för människorov.

2. När man sedan finner kroppsdelar som bekräftar misstanken, att BO inte är vid liv är saken redan i box.

Jag är helt 100 på att det kommer att resultera i en Morddom då det nu är för sent att komma med några alternativa förklaringar. Hurvida man klarar av att binda även far till detta är mera osäkert. Men mest troligt kommer skyddande av brottsling ( Via blod i bil+blodiga verktyg med pappans fingeravtryck på ) att gå och bevisa.

Jag hoppas såklart för familjen att hela BO återfinns och att alla fakta kommer fram. Men jag är helt övertygad om att det i detta fall inte kommer spela någon roll för utdömmningen av lagens strängaste straff.

Fingeravtryck har ju tagits för länge sen!
Ändå är han släppt. Så där kan man inte ha funnit något.

Hur vet du att stora mängder blod hittats i MGM:s lägenhet?
Det har inte stått någonstans i media som jag vet.
Var har du läst det?
Citera
2019-12-10, 08:26
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tack för länken. Ställer mig frågande till hur jävla vänligt det kan vara i häktet. Skriva en lista på vad man vill göra under dagen! Motionera utanför häktesrummet! Arbeta Besöksgrupp kommer regelbundet! Samtal med präst, psykolog och sjuksköterska.
Ja ja är man inte alltför bortskämd så är det väl inga större problem att stå ut i häktet.
Är det verkligen sant att de får läsa tidningar och titta på TV?

Sitter man med restriktioner så får man inte arbeta eller göra andra aktiviteter där man träffar utomstående. Med fulla restriktioner får man inte titta på tv eller läsa tidningar heller.

Häkte utan restriktioner är dock inte något man behöver känna sig så skrämd inför. 🙂
Citera
2019-12-10, 08:28
Medlem
Citat:
Om du varit nämndeman borde du vara medveten om att en person inte anhålls i en domstol samt att det vid häktning är en domare som ensam fattar beslut vid en häktningsförhandling. Nämndemän är inte inblandade vid de besluten, så ditt påstående faller på sin egen orimlighet.

Jag avsåg både anhållan OCH häktning.
Domarens beslut är ju grundat på material han fått in,
men sa aldrig att en nämndeman medverkar i den fasen.

Var har du fått det ifrån?
Jag har suttit med vid rättegångar, punkt slut.
Och det jag vet det vet jag,
dvs att BÅDE anhållan OCH häktning kan ske på relativt lösa grunder.
Citera
2019-12-10, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Svaret från Uddevalla energi blev "din fråga om utlämnande av handlingar kring sophämtning avslås då dessa handlingar ej är offentliga"

Jag kontaktade ävem Tanjas kafé via messenger, och komtoinnehavaren har läst men inte svarat.

Inte så oväntat kanske.

Vi får helt enkelt vänta. Tills FUP kommer!
Citera
2019-12-10, 08:31
Medlem
Citat:

och sa inte att jag arbetade vid båda dessa omgångar /tillfällen
utan att jag varit med om det ena 1) i tjänsten - 2) och följt upp det andra - hur det gick - i egenskap
av allmän personal, av intresse, liksom du är här nu.
Citera
2019-12-10, 08:34
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikkens
Bara några tankar som gör att jag är 100% säker på att MGM1 blir dömd för mord och att han blev häktad på sannolika skäl från start.

1. Vid första husrannsakan av lägenheten återfanns en sådan mängd blod ( eller rester av blod ) att BO inte kunnat överleva utan det. Detta plus MGM1:s handlingssätt gjorde att det blev sannolika för mord istället för människorov.

2. När man sedan finner kroppsdelar som bekräftar misstanken, att BO inte är vid liv är saken redan i box.

Jag är helt 100 på att det kommer att resultera i en Morddom då det nu är för sent att komma med några alternativa förklaringar. Hurvida man klarar av att binda även far till detta är mera osäkert. Men mest troligt kommer skyddande av brottsling ( Via blod i bil+blodiga verktyg med pappans fingeravtryck på ) att gå och bevisa.

Jag hoppas såklart för familjen att hela BO återfinns och att alla fakta kommer fram. Men jag är helt övertygad om att det i detta fall inte kommer spela någon roll för utdömmningen av lagens strängaste straff.

Nja, jag tror nog att Du får tänka om rätt så ordentligt omkring de här frågorna.

1. Det där med att man har hittat blod i sådan grad så att BO inte längre kan anses vara vid liv.
Här skall Du redan veta att Du är ute på väldigt tunn is.
Dessutom så är det väl bara en uppgift i tråden om att polisen har hittat blod vid husrannsakan.
Den skribenten som kom med påståendet hade ju dessutom högst tvivelaktiga för att inte säga lögnaktiga påståenden i andra trådar....

2. Om så vore fallet så bevisar det ju inte på något sätt att BO har blivit mördad.
Det kan lika väl vara ett naturligt dödsfall,självmord,olycksfall. Listan kan göras lång.

3. Utan kropp så går det heller inte att fastställa någon dödsorsak. Det kan alltså inte fastställas att offret blivit mördad.

4. Vad MGM säger i förhör är en sak. Vad MGM säger i rätten är trots allt vad som gäller.
Inte alls ovanligt att MGM ändrar sin historia radikalt mellan förhör tills dess att det är dags för åtal. Sänker trovärdigheten absolut men innebär inte att GM för den sakens skull är skyldig.

Utan kropp så får åklagaren en riktigt rejäl uppförsbacke att bevisa ett mord.
Utan erkännande så blir resan ännu värre.

Att få en morddom fastställd på endast teknisk bevisning utan kropp har extremt små utsikter att leda till fällande dom.

Som jag har skrivit i ett inlägg långt tidigare så kan man tänka sig att MGM erkänner brott mot griftefriden om man nu står inför teknisk bevisning i lägenheten exempelvis.
Det är ju ett minimalt straff i jämförelse.

Det här är långt mycket mer komplicerat än vad de flesta tror.
Nu är det ju ingen som vet vilka faktiska bevis som polisen håller inne på....

Det finns en sak som gör mig hoppfull och det är att polisen trots enormt medialt tryck ändå har lyckats hålla tätt och inte har läckt någon information som kan grusa kommande åtal.

Slutligen så är jag helt övertygad som de flesta andra att rätt man sitter för närvarande.
Tror,övertygad väger ju tyvärr lätt i sammanhanget.
Senast redigerad av KomissarieBeck 2019-12-10 kl. 08:38.
Citera
2019-12-10, 08:38
Medlem
Om den kroppsdel som återfunnits är huvudet så finns det faktiskt vissa möjligheter att fastställa dödsorsaken. Det skulle t.ex. gå att fastställa om det var kraftigt våld mot huvudet som hon dog av. Om Wilma i stället blev strypt kan hennes tungben ha skadats. I så fall - och om det är huvudet som hittats och om den del av halsen där tungbenet sitter finns kvar - skulle det eventuellt gå att fastställa dödsorsak vid den rättsmedicinska undersökningen. Blödningar i ögonbottnarna som uppträder vid strypning går nog tyvärr inte att se efter att kroppen legat en tid i vatten eller ute i terrängen.

Jag hoppas verkligen att man hittar alla delar av Wilma och att det kan fastställas hur hon dog. Det vore förskräckligt om det inte går att döma hennes mördare och hans eventuella medhjälpare.

Jag kan inte föreställa mig hur förfärligt detta är för Wilmas familj. De borde åtminstone kunna få begrava hennes kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in