2019-12-10, 04:40
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Är detta Pappan (från Chalas fb)? Mycket likt med väldigt signifikant näsa.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=553937511318363&set=pb.100001063578 869.-2207520000..&type=3&theater

Ush, han ser ut att va ett riktigt slisk.
Tjejen på bilden ser ju helt rädd ut för honom också
Citera
2019-12-10, 05:27
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man kan ju fundera på varför polisen har hittat endast huvudet, om det är vad man har hittat.

Är det kanske så att man var slarvigare med huvudet då bevisen på mord återfinns på torson, och att denna i så fall är gömd med mer omsorg om att inte hittas?

Varför inte allt på en plats?

Huvudet kanske var svårare att få ut på en pizza?
Och angående ifall det är huvudet som hittats, kan det vara ren o skär halshuggning uppmanat av koranen (dom är ju Irakiska kurder enl nån i tråden, mao muslimer eller åtminstone uppväxta under muslimska seder och deras "way of solving problems")

Men inte illa reflekterat annars :varför låg dom inte på samma plats?

Personligen tror jag Ahmed halshögg henne i vrede, sen fick dom göra nåt med kroppen också, lite som på köpet. Huvudet kanske var svårare att demolera eftersom dom ändå haft en relation, sålänge han inte ser ansiktet är det bara ett kött&ben-berg, men vad vet jag, spekulerar bara.
Så dom kastade huvudet, och gjorde nåt med kroppen. Kanske.
Senast redigerad av flashblakk 2019-12-10 kl. 05:32.
Citera
2019-12-10, 05:59
Medlem
Bara några tankar som gör att jag är 100% säker på att MGM1 blir dömd för mord och att han blev häktad på sannolika skäl från start.

1. Vid första husrannsakan av lägenheten återfanns en sådan mängd blod ( eller rester av blod ) att BO inte kunnat överleva utan det. Detta plus MGM1:s handlingssätt gjorde att det blev sannolika för mord istället för människorov.

2. När man sedan finner kroppsdelar som bekräftar misstanken, att BO inte är vid liv är saken redan i box.

Jag är helt 100 på att det kommer att resultera i en Morddom då det nu är för sent att komma med några alternativa förklaringar. Hurvida man klarar av att binda även far till detta är mera osäkert. Men mest troligt kommer skyddande av brottsling ( Via blod i bil+blodiga verktyg med pappans fingeravtryck på ) att gå och bevisa.

Jag hoppas såklart för familjen att hela BO återfinns och att alla fakta kommer fram. Men jag är helt övertygad om att det i detta fall inte kommer spela någon roll för utdömmningen av lagens strängaste straff.
Citera
2019-12-10, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Men om det inte finns någon kropp?
Då är det riktigt starka evidens som ska till för att få en fällande dom eller är det omöjligt eftersom man inte vet hur kroppen har hanterats?

Ja förmodligen man får ju inte hantera kroppsdelar oavsett om dem är ”attached” till en död kropp eller ej så att säga.
Citera
2019-12-10, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikkens
Bara några tankar som gör att jag är 100% säker på att MGM1 blir dömd för mord och att han blev häktad på sannolika skäl från start.

1. Vid första husrannsakan av lägenheten återfanns en sådan mängd blod ( eller rester av blod ) att BO inte kunnat överleva utan det. Detta plus MGM1:s handlingssätt gjorde att det blev sannolika för mord istället för människorov.

2. När man sedan finner kroppsdelar som bekräftar misstanken, att BO inte är vid liv är saken redan i box.

Jag är helt 100 på att det kommer att resultera i en Morddom då det nu är för sent att komma med några alternativa förklaringar. Hurvida man klarar av att binda även far till detta är mera osäkert. Men mest troligt kommer skyddande av brottsling ( Via blod i bil+blodiga verktyg med pappans fingeravtryck på ) att gå och bevisa.

Jag hoppas såklart för familjen att hela BO återfinns och att alla fakta kommer fram. Men jag är helt övertygad om att det i detta fall inte kommer spela någon roll för utdömmningen av lagens strängaste straff.
Saken är inte alls "i box".

Bara för att man finner en kroppsdel och hittar blodrester i hans lägenhet så betyder det inte att han gjort det. Polisen ska bevisa att han gjort det, han behöver inte bevisa att han är oskyldig.

Teoretiskt sätt så kan nån ha tagit sig in i hans lägenhet och dödat Wilma där för att sedan sprida kroppsdelarna.

Bara för att nån får för sig att mörda någon i min lägenhet så betyder inte det att jag är skyldig.

Polisen behöver ett erkännande eller bevisning som visar att MGM faktiskt har dödat henne annars är Det här bara en Mats Alm-historia till.
Citera
2019-12-10, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Häktad vet jag inte , men har suttit anhållen i 72h. Fick Findus enportionsrätter 2 gånger om dagen, frukost två mackor med ost/gurka. 1 cigarett till varje måltid haha. Fick pissa i golvbrunnen men släpptes ut för nr 2 haha. Dålig sömn kom per automatik när jag hade en plastmadras utan lakan . Fick ett busskort med 100kr när jag släpptes ut så jag kunde ta mig hem .

Svara nej eller minns inte på dom flesta frågor .

För er som är intresserade så vsg en dag på häktet!
https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/hakte/en-dag-pa-haktet/
Citera
2019-12-10, 06:53
Medlem
Korta-kjolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruk

Bara för att man finner en kroppsdel och hittar blodrester i hans lägenhet så betyder det inte att han gjort det. Polisen ska bevisa att han gjort det, han behöver inte bevisa att han är oskyldig.

Teoretiskt sätt så kan nån ha tagit sig in i hans lägenhet och dödat Wilma där för att sedan sprida kroppsdelarna.

Bara för att nån får för sig att mörda någon i min lägenhet så betyder inte det att jag är skyldig.

Polisen behöver ett erkännande eller bevisning som visar att MGM faktiskt har dödat henne annars är Det här bara en Mats Alm-historia till.

Exakt så
Om man inte lyckas fastställa dödsorsak så kommer det bli väldigt svårt att få till en dom som är värd namnet

Extremt frustrerande att det med stor sannolikhet finns folk i frihet , som kanske tom läser detta och vet sanningen var resten av lilla W finns.
Hur kan man vara så omänsklig att man berövar en familj möjligheten att få begrava sin dotter och få ett värdigt avslut?

Att inte Wilma kommer tillbaka levande vet vi ju, men om du som läser detta och vet vad som har hänt. Snälla snälla visa att du har en större sida än så och hjälp till att lösa detta.
För familj, vänner och inte minst för Wilmas skull
Citera
2019-12-10, 07:00
Medlem
Citat:

Det beror på. De har hans mobil i masten hemma och de vet att den åker iväg när kroppen dumpas. Det räcker långt. Att dessutom föräldrarna kommer till platsen och hjälper till ställer till det ytterligare för MGM1.

Jag tror han åker dit så att det sjunger om det.
Citera
2019-12-10, 07:10
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Jag har inte tjatat om det utan skrivit om det när någon ställt en fråga eller det kommit på tal. Jag vet ju ännu inte om mamman är inblandad och känns därför fel att hänga ut hennes namn.

Angående integrationspedagogen eller vad hon nu är så tvivlar jag starkt på det. Hennes familj är/har varit IS-stödjare medan MGM och hans familj mer är åt det sekulära hållet. Så njae..

Föräldrarna till MGM är helt vanliga människor, försvarar dem inte på något sätt om de ligger bakom detta men att de skulle vara maffia, ha erfarenhet av att mörda, kriminella och allt sådant känns bara som skitsnack för mig som känner till dem. Det är bokstavligt en helt vanlig familj.
Jag tror helt enkelt att MGM pga svartsjuka mördat Wilma antingen med flit eller "råkat", och att pappan sedan i panik för sonens framtid valt att dölja allt. Vilket såklart inte är rätt alls ändå.

Dom kan inte vara helt vanliga för de fortsätter att neka. Helt laglydiga medborgare brukar erkänna när de blir påkommen men dessa erkänner ingenting.
Citera
2019-12-10, 07:15
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:

Erkännanden är faktiskt inte värt så mycket om det inte finns någon bevisning som styrker erkännandet. Polisen/åklagaren behöver inte bevisa att han har gjort det utan mer att det inte finns någon annan än han som skulle kunna göra det.
Citera
2019-12-10, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill1223
Är det någon som har målnumret på detta ärende ?

Finns i tråden. Använd sökfunktionen. Det borde fungera.
Citera
2019-12-10, 07:59
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
För er som är intresserade så vsg en dag på häktet!
https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/hakte/en-dag-pa-haktet/

Tack för länken. Ställer mig frågande till hur jävla vänligt det kan vara i häktet. Skriva en lista på vad man vill göra under dagen! Motionera utanför häktesrummet! Arbeta Besöksgrupp kommer regelbundet! Samtal med präst, psykolog och sjuksköterska.
Ja ja är man inte alltför bortskämd så är det väl inga större problem att stå ut i häktet.
Är det verkligen sant att de får läsa tidningar och titta på TV?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in