2019-12-09, 22:56
Medlem
Bakaxels avatar
Om D/O är involverad så är det nästan mer iskallt att sälja röven kort efter vännen hittats död, än att MGM var hos familjen med en bukett blommor. Snacka om motsatsen till att ligga lågt.
Citera
2019-12-09, 23:02
Medlem
Säkra källor på att man sett en person som var mörkklädd komma upp från platsen & bli upphämtad av en bil. Tillfällighet? Det vet jag ej men detta vittnesmål är dokumenterat av polis. 100%
Citera
2019-12-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han bad med händerna ihop? Inte så att han möjligtvis höll i en hand som eventuellt skadats i samband med misshandel/dödande?
Eller att han höll i något föremål?

Svårt att säga, enligt vittnesuppgifter så höll HEN händer precis som om att HEN bad. Ska också uppträtt förvirrat.
Citera
2019-12-09, 23:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetkorvmedsenap
Svårt att säga, enligt vittnesuppgifter så höll HEN händer precis som om att HEN bad. Ska också uppträtt förvirrat.

Bad på vilket sätt?
Citera
2019-12-09, 23:11
Medlem
Ja hur ska jag förklara? Handflatorna ihoptryckta mot sig, dvs fingrarna uppåt. Typ som att han bad bilar att stanna, så har jag fått det förklarat.
Citera
2019-12-09, 23:11
Medlem
Citat:
Säkra källor på att man sett en person som var mörkklädd komma upp från platsen & bli upphämtad av en bil. Tillfällighet? Det vet jag ej men detta vittnesmål är dokumenterat av polis. 100%
Det är säkert pålitlig information. Och Polisen vet också detta.
MGM borde ha försökt ta sig från platsen, och han ringde efter sin kompis, som kom och hämtade honom.
Vem tror du är hans kompis, och vem körde el äger den svarta bilen ?
Misstänkt gärningsman var eftersökt av polisen, men först dagen efter greps han.
Direkt efter mordet, bör han ju ha vistats någon annanstans än i föräldrahemmet.
Hos den svarta bilens ägare ?
Citera
2019-12-09, 23:13
Medlem
Stivalis avatar
Citat:

Komma upp var? Upphämtad var?
Citera
2019-12-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
MGM borde ha försökt ta sig från platsen, och han ringde efter sin kompis, som kom och hämtade honom.
Misstänkt gärningsman var eftersökt av polisen, men först dagen efter greps han.
Direkt efter mordet, bör han ju ha vistats någon annanstans än i föräldrahemmet.

Jag är bombsäker på att AA utfört själva fysiska delen dvs mordet. Sen är jag bombsäker på att det är min 2-3 st till inblandade & som befunnit sig nere under bron samtidigt. Jag tror att personen som sprang upp från skogen inte riktigt trodde att resultatet skulle bli som det blev & fick väl panik.
Citera
2019-12-09, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Komma upp var? Upphämtad var?

Asså där man hittat E är det liksom en å som går med massa skog runtomkring som ligger intill 60-vägen som går rakt igenom hela Tollarp. Det är en nerförsbacke mellan vägen & vattnet där man hittade henne.
Citera
2019-12-09, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Svårt att säga vem som skulle äga bilen, det var ett par år sedan jag flyttade från Tollarp men jag vet vilka grabbarna är. Jag skulle kanske kunna gissa på att det kan ha varit en familjemedlem som plockade upp.
Citera
2019-12-09, 23:23
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Och det ska alltså ha skett mitt på dagen den 22/11? Inte någon annan dag, eller annan tid?
Citera
2019-12-09, 23:33
Medlem
Bakaxels avatar
Då stärks ju genast teorin om att E var skuldsatt, om nu inte bara fler är indragna i komplotten utan dessutom närvarade vid mordtillfället.

Bönegestikuleringen kan ju som du sagt varit för att signalera mot trafik eller typ "fan vad det spårade ur, gud hjälp mig".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in