Citat:
Ursprungligen postat av
Komment1
Katb kitab är att man vigs slamiskt av en sheikh med vittnen och därefter räknas som gifta. Det kan ske i Sverige och innebär inte att man juridiskt är gift.
Man kan även göra katb kitab i ett muslimskt land men ändå välja att inte registrera det i landet.
Det ska ha skett i Sverige men detta enligt familjen själva, så ta det med en nypa salt för har insett att det inte behöver stämma.
Vill dock poängtera att jag aldrig hört att hans mamma skulle bo i Göteborg. Kan vara så men det är ingenting jag personligen hört utan att de bor tillsammans.
Deras yngsta går liksom på förskola här i Uddevalla och hon befinner sig här. Sedan om hon egentligen står skriven i Göteborg (med sitt riktiga namn) eller inte vet jag inte.
Tack så mycket för svar. Är jätteintressant att lära sig mer och försöka förstå. Fortsätt gärna att berätta vad du vet, du är värdefull här.
Ber så mycket om ursäkt att jag blandade ihop vad du skrivit och vad en annan person har skrivit ang ev bostadsort, nämner inga namn ifall jag dabbar mig igen. (Rätt komiskt att jag gjorde det då jag stört mig rätt bra på andra som är (kroniska) fel skrivare och som inte kan skilja på vad som är deras egna slutsatser och vad som stått i pressen och som dessutom har mage att kasta sin högskoleutbildning (men skriver uselt) i ansiktet på annan som om hon vore mycket mer värd. Det var inte alls riktat mot mig men tyvärr har jag inte lyckats glömma det å den andres vägnar.)
Onödigt att säga men är störtförbannad idag - är orolig att denna utredning går i stöpet och att ingen kommer att få något straff för detta fruktansvärda. Har god lust att åka till Uddevalla eller var de misstänkta nu kan befinna sig - för att bedriva påfrestande stalking. Men det kommer jag förstås inte att göra.
Ajöss.