2019-12-09, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Tre år på psyk. Sen kan han ut å slakta nästa

Det blir väl så ja!
Citera
2019-12-09, 19:55
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Det blir väl så ja!

Tyvärr är det nog där vi hamnar
Jag har varit rosenrasande av den tanken halva dagen.

”När andra jobbade på sin arbetstid 🤪🙃”
Citera
2019-12-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Har inte läst ikapp än så vet inte om du redan har fått svar men då du frågar mig så svarar jag. Att han skulle ha blivit fotad är, om jag inte har missat något, bara gissningar och teorier här i tråden som väl blev någon slags halv trådsanning. Ljungskiletrakten är dock intressant, hoppas vi får veta exakt så småningom vad som gjorde polisen så intresserad av området. (Ja, jag vet att det kom vittnesmål därifrån så jag undanber mig upplysningar om det från postare med skrivklåda.)

(Är precis lika upprörd som du över att folk sitter här och skriver på (betald?) arbetstid. Hoppas de kan arbeta igen det senare, utan betalning. Bra att du tar upp det så slapp jag. Har själv stressat sönder mig på jobbet p g a folk som inte arbetar när de ska och tycker andra kan slita sig halvt ihjäl istället. Har dessutom bevis för hur mycket jag jobbade mer än andra genom jobbstatistik som fördes bakom ryggen på oss. Nu har jag bytt jobb med sämre ekonomi som följd, tack så mycket. Till hälften mitt eget fel för att jag stressar upp mig över spdant och blir arg.)
Vad har ni för bevis för dessa fjantiga antydan eller anklagelser?
Ska vi tycka synd om er när
vi skriver om en person som har blivit mördad,styckad här inne?? Woow är ni verkligen på riktig era dumma troll.
Citera
2019-12-09, 19:59
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Katb kitab är att man vigs slamiskt av en sheikh med vittnen och därefter räknas som gifta. Det kan ske i Sverige och innebär inte att man juridiskt är gift.
Man kan även göra katb kitab i ett muslimskt land men ändå välja att inte registrera det i landet.
Det ska ha skett i Sverige men detta enligt familjen själva, så ta det med en nypa salt för har insett att det inte behöver stämma.

Vill dock poängtera att jag aldrig hört att hans mamma skulle bo i Göteborg. Kan vara så men det är ingenting jag personligen hört utan att de bor tillsammans.
Deras yngsta går liksom på förskola här i Uddevalla och hon befinner sig här. Sedan om hon egentligen står skriven i Göteborg (med sitt riktiga namn) eller inte vet jag inte.
Tack så mycket för svar. Är jätteintressant att lära sig mer och försöka förstå. Fortsätt gärna att berätta vad du vet, du är värdefull här.

Ber så mycket om ursäkt att jag blandade ihop vad du skrivit och vad en annan person har skrivit ang ev bostadsort, nämner inga namn ifall jag dabbar mig igen. (Rätt komiskt att jag gjorde det då jag stört mig rätt bra på andra som är (kroniska) fel skrivare och som inte kan skilja på vad som är deras egna slutsatser och vad som stått i pressen och som dessutom har mage att kasta sin högskoleutbildning (men skriver uselt) i ansiktet på annan som om hon vore mycket mer värd. Det var inte alls riktat mot mig men tyvärr har jag inte lyckats glömma det å den andres vägnar.)

Onödigt att säga men är störtförbannad idag - är orolig att denna utredning går i stöpet och att ingen kommer att få något straff för detta fruktansvärda. Har god lust att åka till Uddevalla eller var de misstänkta nu kan befinna sig - för att bedriva påfrestande stalking. Men det kommer jag förstås inte att göra.

Ajöss.
Citera
2019-12-09, 20:04
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCallOfKtulu
Tack!
Behöver inte på något vis betyda psykiskt skör, dock. Mer förväntat beteende. Jag hoppas att det inte påverkade rättens bedömning.

Undrar om hon hade offer-bandana på sej? Många kvinnor ur hennes och kringliggande kulturer envisas med att linda en vit näsduk runt pannan när de hamnar på en polisstation.
De gråter så tårarna sprutar ut lodrät, håller omkring sej och vaggar. Ofta vrålande.
De är offer, inte förövare vilket ska markeras med bandanan.
Har de ingen näsduk till hans har jag träffat på exemplar med dubbelt toalettpapper som tycka- synd -om-symbol.
Vi äro alla olika...
Citera
2019-12-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Hur länge dröjer det tills allmänheten får reda på vilken kroppsdel som hittats och var? Hur långt måste man komma i fallet för att såna uppgifter får släppas?

Om inte polisen väljer att gå ut med det; vilket är osannolikt.

När FUP släpps, dvs i samband med att åtal väcks. Det är nog 6-8 månader dit.
Citera
2019-12-09, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8

Jag hoppas att killen kommer att erkänna. Han har nog en del som pressar honom.
Citera
2019-12-09, 20:08
Medlem
Willow1s avatar
Citat:

Om vi kommer dit?
Det som tingsrätten gjorde idag visar ju egentligen vart detta är på väg.

Inte konstigt att Sverige inte klarar av våld mm om tingsrätten tillåter det att ske.
Citera
2019-12-09, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakun
Jag hoppas att killen kommer att erkänna. Han har nog en del som pressar honom.

Ja det får vi hoppas. Det är nog en del som börjar travas på hög för hans del snart när analyssvaren börjar inkomma så trycket blir nog betydande.
Citera
2019-12-09, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Om vi kommer dit?
Det som tingsrätten gjorde idag visar ju egentligen vart detta är på väg.

Inte konstigt att Sverige inte klarar av våld mm om tingsrätten tillåter det att ske.

Jag tror inte att man ska tolka det idag som att bevisläget kommer se dåligt ut mot pojkvännen. Att de andra inte häktades är en helt annan sak även om det är relaterad brottslighet.

Jag tror inte att pojkvännen lyckats trolla bort dödandet och styckandet av en kropp så att det inte finns tekniska fynd som är graverande för honom.
Citera
2019-12-09, 20:12
Moderator
OYs avatar
Har man slutat att söka på landbacken, MPS, FIKK och polis, har de synts till i terrängen?
Citera
2019-12-09, 20:13
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Jag tror inte att man ska tolka det idag som att bevisläget kommer se dåligt ut mot pojkvännen. Att de andra inte häktades är en helt annan sak även om det är relaterad brottslighet.

Jag tror inte att pojkvännen lyckats trolla bort dödandet och styckandet av en kropp så att det inte finns tekniska fynd som är graverande för honom.

Du kan ha rätt!? Men jag känner stor uppgivenhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in