2019-12-09, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det skall nog ändå mycket till, jag har läckt blod ute i mitt hus en enda gång de senaste fem åren och det var när jag trampat på en glasbit. I övrigt enbart i handfatet när jag rakat mig. Dessa spår hade kunnat förklaras, men inte ett rester av ett 50-tal droppar lite här och var.

Som kvinna med riklig menstruation uppstår det nog 50 blodspår efter mig varje månad.
Citera
2019-12-09, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Fråga angående häktningsförhandlingen.
Hur mycket bevis läggs fram?
Jag undrar dels då vad domaren fått ta del av, och dels för vad vet nu dom misstänkte om läget?

Kan åklagaren välja att bara visa en eller två skäl för häktning eller lägger han fram allt han har?

Skulle tippa på att det är ett övervägande , åklagaren vill nog lägga fram tillräckligt för att få igenom sin begäran , men samtidigt inte avslöja för mycket för dom misstänkta .
Citera
2019-12-09, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
50 droppar eller 1 dropp.
Som sagt , säger ju mängden

Men först ska det väl bekräftas att det hittats blod, bara enligt uppgift till en tidning än. Och hade det tex varit släpspår i hela lägenheten eller en stor fläck på 1 kvadratmeter då hade väl det varit ganska klart . Men åklagaren säger enligt citat ”vi misstänker att den häktades lägenhet är mordplatsen då det är stor sannolikhet till det och då vi inte har någon annan misstänkt mordplats i hela Uddevalla. Låter ganska luddigt va

Eller så har man tillräckligt på MGM1 på denna punkten, man vill bara inte avslöja vad man har. Jag skulle nog vilja påstå att det är på det viset, man är nog bara 99% säker eller så. Man vill gärna ha kroppen för att kunna bekräfta det man tycker sig veta.
Citera
2019-12-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Higuita
Som kvinna med riklig menstruation uppstår det nog 50 blodspår efter mig varje månad.
I mensblod finns Livmoderslemhinna och andra roliga saker från ägget som släppt.. trodde alla kvinnor visste att mens är inte " blod" dags att gå om biologin kanske
Citera
2019-12-09, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingorbit
Japp bortkastad tid för advokaten och bortkastadade pengar för oss skattebetalare. Tycker det är konstigt att vi ska betala deras advokater. Bara advokaten i Lisa Holm fallet skulle ju ha nästan 1 miljon för sina timmar. Sen om det gick igenom vet jag ej .Låt dom betala själva om dom blir fällda

Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Att de två senaste skulle släppas trodde man inte. Om det nu är sant att styvmoderns bil hade Wilmas blod i bagageutrymmet är det underligt. Om man dessutom får anta att telefontrafik och positionering för aktuell dag för försvinnandet gett intressanta resultat så undrar man hur mycket domstolen behöver. Domstolen godtar åtminstone motiv och eventuella spår från bostaden för MGM men har inte han gömt kroppen så kommer resten knappast att hittas då man nu inte kan sätta press på övriga. Jag menar, MGM vet då inte var resten är. I andra fall har det krävts mindre för att häkta anhöriga eller vänner men dom kanske hade en hållbar historia, dom har försprång och fått tid. Polis och åklagare kanske famlar i allt och få bevis finns mer än motiv och att flickan är död då en kroppsdel hittats.

Åklagaren som verkade så självsäker.
Det är också min övertygelse att om man hade MGM 2 och 3 s positionering för den aktuella tiden hade de varit mer troligt att de blivit häktade.
Citera
2019-12-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
I mensblod finns Livmoderslemhinna och andra roliga saker från ägget som släppt.. trodde alla kvinnor visste att mens är inte " blod" dags att gå om biologin kanske

Ja. Plus ungefär en deciliter blod.
Citera
2019-12-09, 19:01
Medlem
Citat:
Mängden blod på en brottsplats avgör inte om det handlar om ett mord. En enda deciliter räcker för att skapa blodspår på väggar golv och tak i ett rum. Istället är det oväntade blodfynd som kan vara intressanta.
Citera
2019-12-09, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Eller så har man tillräckligt på MGM1 på denna punkten, man vill bara inte avslöja vad man har. Jag skulle nog vilja påstå att det är på det viset, man är nog bara 99% säker eller så. Man vill gärna ha kroppen för att kunna bekräfta det man tycker sig veta.

Vi kan ju hoppas .
Själv är jag inte lika säker på att dom har det . Säg att dom hittat en stor blodfläck på golvet , blod i hela badkaret . Bevisar det att mgm1 mördat henne ?
Han kan ha beställt mordet och fadern utfört det .
Jag tror dom har väldigt lite som pekar ut att han utfört detta, däremot tror jag dom har mycket på att han är inblandad på något sätt .
Citera
2019-12-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ute i lägenheten?

Har två kvinnor med MYCKET riklig menstruation i mitt hus och spåren är begränsade till sängar och badrum, samt någon enstaka gång till en stol. Samt kläder naturligtvis. Kan förresten tipsa om att man kan ta prover på blod och avgöra om det är menstruationsblod eller inte. Vet inte vad de testar efter dock. Det kräver troligen mer blod än vad som hittas där det är rengjort dock.
Citera
2019-12-09, 19:03
Medlem
Citat:

Menstrual bloodis mainly composed of blood, old parts of uterine tissue, cells from the mucus lining of the vagina and bacteria making up the vaginal flora. Menstrual blood is different from normal blood due to its composition and its physical properties.
Citera
2019-12-09, 19:05
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall

Jag önskar att Du lägger upp en länk så att vi andra okunniga lär oss hur det fungerar. Speciellt vi män och kanske till viss del kvinnor.

Själv har jag alltid trott att mens är blod eftersom jag har sett en del blod från mina systrar.
Speciellt när en av dem hade s.k. choklad cystor och låg på golvet och skrek och blödde.
Citera
2019-12-09, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag önskar att Du lägger upp en länk så att vi andra okunniga lär oss hur det fungerar. Speciellt vi män och kanske till viss del kvinnor.

Själv har jag alltid trott att mens är blod eftersom jag har sett en del blod från mina systrar.
Speciellt när en av dem hade s.k. choklad cystor och låg på golvet och skrek och blödde.
Googla mens !
https://menstruation.se/vad-ar-mens/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in