2019-12-09, 17:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Jag förstår. Grejen är bara att jag bor i trakten & ofta vistas i Tollarp. Jag har upplevt grejer här som jag absolut inte vill snacka om i tråden. Jag är inte bara bedrövad över Emilias öde utan känner mig även nojig & orolig. Dåliga vibbar kring vem som vet vad jag vet osv. Därför har jag velat överlåta eventuellt grävande åt andra. Jag kan kommentera saker som kommer fram men jag vill absolut inte vara drivande i något grävande kring kriminella element i Tollarp.

När A1HORNYLAD ansåg att kretsen saknade relevans i nuläget så backade jag snabbt då jag absolut inte vill framstå som någon som driver hetsjakt på folk. Visst, det är anonymt, men ändå.

Jisses låt inte en sån skribent som stenhårt försvarat Lisa Holms mördare påverka vad och hur du skriver i tråden. Nej det är inte hittepå eller svartmålning av denne, utan ren fakta.

Jag förstår att du är rädd om din anonymitet. Och jag hoppas att du berättar vad du vet för polisen. Även där kan du vara anonym.

Om du har saker du vill ha ut i tråden kan du även kontakta någon pålitlig skribent via PM och så kan denne förmedla informationen! Det händer ofta att postare väljer att göra det för att vara extra anonyma. Skulle jag tipsa om någon då är det Skaraborg2. En mycket seriös och trovärdig skribent. Det är bara att kolla upp ett nicks posthistorik: det är den enda trovärdighets-valuta vi har här inne :-)
Citera
2019-12-09, 17:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Skall grävas så mycket som möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja vi har båda varit med länge och i flera olika trådar. Men mordet på Lisa Holm lämnar ärr. Och just A1HORNYLAD var en av de värsta kränkarna, det glömmer jag aldrig. Så jag ger inte mycket för att han nu försöker skina förövare snarare än att skydda brottsoffret och presumtiva sådana. Alla knarklangare ska outas, enligt mig, då de är brottslingar och förstör andras liv för egen vinnings skull.

Jag tycker att det grävs bra i denna tråd och uppmanar folk att luska mer. Det är t.o.m. så att det kan vara lättare att posta info här än att kontakta polisen av rädsla för att behöva medverka i ett förhör. Förmodligen läser polisen här så info kommer nog fram till dom ändå.

Är det viktiga saker är det inte bättre att höra av sig till polisen en gång för mycket, då man inte vet om man råkar sitta på en liten pusselbit som kanske kan vara viktig för kunna se hela bilden.

Jag tycker att oavsett Emilias val i livet så verkar hon ha varit en fin person. Och hennes mördare ska åka dit så det visslar om det. Den där stödpersonen borde dessutom få en varning. Och jag hoppas även att patrasket tillika mjukisbrallegangstern Rommin får sina fiskar varma och att polisen har koll på det lilla ynglet framledes. Han är inget annat än "an accident waiting to happen"

Ja det stämmer och i vissa trådar samtidigt.

Just det. Lisa Holm-tråden efterlämnar ärr och jag glömmer aldrig vad en del skrev i denna. Vilka vidriga kommentarer.

Tycker också att det skall grävas så mycket som möjligt om mordet på Emilia och kretsen runt henne. Ja polisen lär läsa här för att se vad som skrivs och det är bra. Kanske de kan få några tips? Jag tycker också att hon verkade ha varit en fin och omtänksam person. Detta framkommer också från folk som träffade henne. Tollarps egen "storgangster" är en person som skulle nagelfaras riktigt ordentligt. Även gänget runt honom.
Citera
2019-12-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Fast det är inte den personen som varit ihop med AA
De är inte vänner på FB, är ganska säker på att den jag tänker på visat förhållande med AA på FB bara för någon dag sen.

AA:s flickvän heter Rudin* St*gov* , heter Din* på fb och hon tog bort status "i ett förhållande med" nu i helgen.
Citera
2019-12-09, 18:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja vi har båda varit med länge och i flera olika trådar. Men mordet på Lisa Holm lämnar ärr. Och just A1HORNYLAD var en av de värsta kränkarna, det glömmer jag aldrig. Så jag ger inte mycket för att han nu försöker skina förövare snarare än att skydda brottsoffret och presumtiva sådana. Alla knarklangare ska outas, enligt mig, då de är brottslingar och förstör andras liv för egen vinnings skull.

Jag tycker att det grävs bra i denna tråd och uppmanar folk att luska mer. Det är t.o.m. så att det kan vara lättare att posta info här än att kontakta polisen av rädsla för att behöva medverka i ett förhör. Förmodligen läser polisen här så info kommer nog fram till dom ändå.

Är det viktiga saker är det inte bättre att höra av sig till polisen en gång för mycket, då man inte vet om man råkar sitta på en liten pusselbit som kanske kan vara viktig för kunna se hela bilden.

Jag tycker att oavsett Emilias val i livet så verkar hon ha varit en fin person. Och hennes mördare ska åka dit så det visslar om det. Den där stödpersonen borde dessutom få en varning. Och jag hoppas även att patrasket tillika mjukisbrallegangstern Rommin får sina fiskar varma och att polisen har koll på det lilla ynglet framledes. Han är inget annat än "an accident waiting to happen"

Alla kan väl ändra sig?

Det är i alla fall tillåtet att ha en åsikt?

Jag tycker inte att det är relevant att gräva bland Tollarps kriminella om det inte finns något som talar för att de kan ha med fallet att göra, och vill man outa knarklangare i största allmänhet så är det väl hyfsat OT här, eller?

Som sagt, en åsikt.
Citera
2019-12-09, 18:13
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ok, vi får ha lite tålamod med dig. Ser du att det står ett "och" i meningen? 100 g cannabis OCH 90 tabletter = ca 20 000 kr.
Vet ej vad det är för tabletter, men priset är baserat på exstacy.

https://www.can.se/globalassets/narkotikaprisutvecklingen-i-sverige-1988-2017.pdf

Skämtar du? 1. det står vad det är för tabletter. 2. gå in på flugsvamp eller vilken annan valfri dw drog sida så får du se priserna med dina egna ögon. 3. Du länkar till nån anti - drog sida..... 4. Jag pratar av egen erfarenhet, därav jag vet att du har noll koll eller blir blåst om du är miss/brukare.
Citera
2019-12-09, 18:16
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enheltvanligapa
Helt fel Elisa du har hittat, den det syftas till är en annan prostituerad trans, hen är definitivt inte biolog, har förmodligen inte ens någon utbildning. Men det lär knappast va hen som är gråkappan, hen är lång, smal o mörk, alltså raka motsatsen till beskrivningen.
Googla elisa mosasa ts.
Marockanska. 170 cm lång. 22 år.

Hon visade verkligen allt i sin annons.
Citera
2019-12-09, 18:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Alla kan väl ändra sig?

Det är i alla fall tillåtet att ha en åsikt?

Jag tycker inte att det är relevant att gräva bland Tollarps kriminella om det inte finns något som talar för att de kan ha med fallet att göra, och vill man outa knarklangare i största allmänhet så är det väl hyfsat OT här, eller?

Som sagt, en åsikt.

Du får gärna ha din åsikt.
Men jag delar den inte.

Jag anser att det är viktigare att skydda brottsoffret än förövaren.

Jag tycker inte att det OT då Emilia bevisningen hade kontakt med både Andreas ”Anden” Andersson och Rommin Johansson. Båda kriminella och i Tollarp ökända knarklangare, båda med flera domar i bagaget.

Eftersom Emilia verkar ha varit släkt med Rommin och barndomskompis med båda och tillika själv använt narkotika och/eller narkotikaklassad medicin så är det högst relevant för fallet.
Citera
2019-12-09, 18:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Du får gärna ha din åsikt.
Men jag delar den inte.

Jag anser att det är viktigare att skydda brottsoffret än förövaren.

Jag tycker inte att det OT då Emilia bevisningen hade kontakt med både Andreas ”Anden” Andersson och Rommin Johansson. Båda kriminella och i Tollarp ökända knarklangare, båda med flera domar i bagaget.

Eftersom Emilia verkar ha varit släkt med Rommin och barndomskompis med båda och tillika själv använt narkotika och/eller narkotikaklassad medicin så är det högst relevant för fallet.

Polisen har gått ut med att man inte utesluter fler GM än den som just nu är frihetsberövad MGM?
Citera
2019-12-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Polisen har gått ut med att man inte utesluter fler GM än den som just nu är frihetsberövad MGM?

De har dem dock sagt hela tiden..
Citera
2019-12-09, 19:22
Medlem
LjusetsFamns avatar
Det är något speciellt med sådana här trådar som man har följt sedan dag 1. Bidrar inte själv med mycket, men en viss gemenskap känner man trots allt. Hoppas att detta löser sig och att de grymma människor som bidrar med konstruktiva saker fortsätter med det och struntar i alla idioter.
Citera
2019-12-09, 19:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Att utredning tog bra tid på sig för att dra igång berodde förmodligen på att det var känt att hon var eskort, ts känns mer irrelevant.

Nu var detta en liten ort och MGM kände väl Emilia sedan tiden innan, högst troligt är dock att alla som var i samma åldersspann eller kände någon, visste vem Emilia var och vad för bakgrund hon hade.

Hade detta haft tidiga kopplingar till hatbrott och liknande så hade vi givetvis tidigt fått veta om Emilias bakgrund, men inte denna gången.

Ja, det kan väl berott på någon ambivalens om vad man initialt tänkte sig hade hänt. Utifrån ett antagande om att någon dåre till kund skulle kunna hållt henne inspärrat mot hennes vilja så vill man kanske inte riskera att stressa en ev GM.
Citera
2019-12-09, 19:50
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaudJerker
AA:s flickvän heter Rudin* St*gov* , heter Din* på fb och hon tog bort status "i ett förhållande med" nu i helgen.
Blond på något foto. Verkar köra med peruk. Liten. Skulle kunna stämma in på cykelpersonen. 18 år. Bor i Kristianstad (eller hos aa? )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in