2019-12-08, 23:12
Medlem
[quote=Svepps|69545340]Mycket möjligt!

Men polisen verkar ha bevis på att W dog i mgm:s lägenhet. Information tyder på att hon levde på torsdagen. Låt oss säga att hon dog på onsdagen, vem dödade henne och varför finns det då spår av mord i mgm:s bostad? Lånade han ut lägenheten? Nu finns det troligen ”bevis” på att någon annan än mgm har hanterat W:as kvarlevor. Det kanske är så att mgm är helt oskyldig men det skiter jag fullständigt i, han vet. Han får gärna börja snacka. Är det så att han lånade ut lägenheten så får

Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Ring en vän? Fan vet om nån mer är inblandad... Kört nån plats påse hit eller dit 😎
Man kan ju undra vem som tog hand om barnen om nu plastmamman var ute i städ och gömma kroppsvängen. Inte otroligt att ågon mer vet om vad som hände på fredag och lördag, eller passade 14 åringen sitt småsyskon. De andra som är bosatta i huset vad tänkte de när pappan och plastmamman var ute och röjde nattetid. Jag reserverar mig för att plastmattan är MGM 3.
Citera
2019-12-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mixtape83
Om du går till styvmammas facebook och kolla på det sista inlägget som hon har delat, det finns en kommentar hon svarade till nån kvinna som bor i Stockholm. Hon skrev: Ingen aning. Alla har yppandeförbud så även jag.
Jag såg den kommentaren och tog mig för pannan. Nå, hon begrep nog inte vad hon sa. Lugnt för min del, men jag blir ibland förvånad när folk svänger sig med termer de inte begriper betydelsen av. Som när folk säger borgenär när de menar borgensman. Två vitt skilda betydelser. Förvirrande.
Citera
2019-12-08, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
En kroppsdel det vet vi, hur mycket blod det vet vi inget om.
Dom flesta här fattar inte att det krävs inte stora mängder idag.
Klart att det är kunnigt folk som är inblandat, hade det handlat om random stolpskott så hade det sett ut som en svinstia, och kroppen den hade hittats.

Det finns ingen som kan trolla bort en kropp, något söl blir det alltid men skickligt utfört då blir det knepigt med att lagföra så länge som att förövaren/förövarna håller tyst.

Nix, det är absolut ingen kunnig gärningsman eller städare i detta fallet. Då lämnar man inte ens en enda droppe efter sig. Så din teori går i kras redan vid första meningen.
Jo det finns dom som trollat bort kroppar men inte detta fallet eftersom en del av kroppen hittats och blodspår efter offret.
När det gäller lagföring så får vi helt enkelt vänta på åtal och domslut innan man spekulerar i detta skedet för det är allt för tidigt eftersom bevisdelen inte är känd. Vad vet du om svinstia?
Det kan ju vara så att resten har tagits av strömmen direkt ut till havs tex. Har man letat på helt rätt platser är en annan aspekt att tänka på. Du inbillar dig väl inte att dom två sista som är begärda att häktas är proffs? I så fall skulle inte ens häktningsbegäran inkomma.
Citera
2019-12-08, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men brända kroppar brukar ta veckor att identifiera. Det ska fram tandkort och/eller tas DNA (som kan vara skadat av eld/hetta) och fingeravtryck funkar inte på brända fingrar.

Sedan så är det inte bekräftat att det var W:s tillhörigheter som var brända.

I ett annat fall som jag följer (rättegång pågår), så brändes kroppen ytligt innan man skottade igen "graven". Efteråt brände man kläder etc på ett annat ställe, men förhållandesvis nära kroppens dumpningsplats, i samma by i alla fall.

Well, apparently some of the results came, and now they have an MGM3 anhållen and waiting to be arrested tomorrow, so we wait and see.
Citera
2019-12-08, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Den här är fan klurig. Trodde inte heller man kunde belägga anhöriga med yppandeförbud, men...
Reglerna säger: "Yppandeförbud är ett förbud för den som har deltagit vid en domstolsförhandling eller har medverkat vid ett polisförhör att berätta för andra vad som sagts vid förhandlingen eller förhöret".
...De anhöriga har ju medverkat vid polis förhör, frågan är då om man kan lägga ett yppandeförbud på dom då?
Ja, vad gäller deras egna förhör eller vid exvis lyckta dörrar vid förhandling där anhöriga varit med. Men det är inte generellt utan avgörs från gång till gång. Men yppandeförbudet åläggs ofta de som är involverade i fallet i sitt yrke. Poliser, häktespersonal, advokater etc etc.
Citera
2019-12-08, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Javisst låter det bra. Allt som Remark, Trådsanningsspinneriets okrönta Dronning, rapar ur sig låter så bra så. Men är däremot sällan sant.
Detta med skyddat boende tex. Någon påstod det och Remark gjorde det till en absolut sanning. Källa efterfrågades: Remark hänvisade till tel-nr 114 14. Säger det mesta.

Och nu får vi också av denna alltid så initierade Remark veta att nya NFC-analyser ”ramlar in i jämn takt”.
Spara tid o be ej om någon källa.😐

Kan inte du då, som är mer initierad, motbevisa detta.
Du kan väl ändå inte bara vräka ur dig vad som helst?

Jag väntar.
Citera
2019-12-08, 23:20
Medlem
[quote=Fnero52|69548555]
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Mycket möjligt!

Men polisen verkar ha bevis på att W dog i mgm:s lägenhet. Information tyder på att hon levde på torsdagen. Låt oss säga att hon dog på onsdagen, vem dödade henne och varför finns det då spår av mord i mgm:s bostad? Lånade han ut lägenheten? Nu finns det troligen ”bevis” på att någon annan än mgm har hanterat W:as kvarlevor. Det kanske är så att mgm är helt oskyldig men det skiter jag fullständigt i, han vet. Han får gärna börja snacka. Är det så att han lånade ut lägenheten så får

Man kan ju undra vem som tog hand om barnen om nu plastmamman var ute i städ och gömma kroppsvängen. Inte otroligt att ågon mer vet om vad som hände på fredag och lördag, eller passade 14 åringen sitt småsyskon. De andra som är bosatta i huset vad tänkte de när pappan och plastmamman var ute och röjde nattetid. Jag reserverar mig för att plastmattan är MGM 3.

Jag har inte lyckats få begrepp om hur "släkten" ser ut med mostrar, farbröder, kusiner hit och dit men dra några nödlögner för att få ev barnpassning är nog inte svårt... Pappa och styvmor +mgn fixar utan 14-åring
Citera
2019-12-08, 23:21
Medlem
[quote=Fnero52|69548555

Man kan ju undra vem som tog hand om barnen om nu plastmamman var ute i städ och gömma kroppsvängen. Inte otroligt att ågon mer vet om vad som hände på fredag och lördag, eller passade 14 åringen sitt småsyskon. De andra som är bosatta i huset vad tänkte de när pappan och plastmamman var ute och röjde nattetid. Jag reserverar mig för att plastmattan är MGM 3.[/QUOTE]

Om det stämmer att det är en 40-årig kvinna (som media upplyser) så tror jag också på plastmamman. Fy fan att man ens kan göra något sådant. Svårt att veta vem som tog hand om barnen, för då måste personen/personerna som tog hand om barnen fatta nu vad de höll på med. Eller lämnade föräldrarna barnen hemma själva under natten medan de hjälpte MGM med att ”ta hand om” kroppen. Vidrigt. Stackars barn, den ena såg väldig liten ut.
Citera
2019-12-08, 23:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det finns yppandeförbud och "yppandeförbud". Det senare är när polisen önskar att anhöriga inte spiller ut all info som dom kan tänkas få om utredningen.

Är nog klokt att lyssna på denna önskan. Som i folkmun kallas för yppandeförbud. Det gör det lättare för anhöriga att lägga locket på till media också. Mycket bra ur utredningssynpunkt.

Det förefaller att det är åklagaren som beslutar om yppandeförbud.

Åklagarmyndigheten citat;

Åklagare har rätt att besluta om yppandeförbud vid polisförhör. Det innebär att även de personkategorier som normalt inte omfattas av sekretessen, till exempel vittnen och advokater, förbjuds att berätta om vad som kommit fram vid förhöret. Ett yppandeförbud gäller enbart de personer som närvarar vid förhöret och omfattar bara den information som kommer fram vid förhöret.

Det verkar i skenet av detta som om att polisen inte kan belägga anhöriga med yppandeförbud angående sådant som polisen har informerat anhöriga om, om det inte är under ett förhör som informationen framkom.
Citera
2019-12-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, vad gäller deras egna förhör eller vid exvis lyckta dörrar id förhandling där anhöriga varit med. Men det är inte generellt utan avgörs från gång till gång. Men yppandeförbudet åläggs ofta de som är involverade i fallet i sitt yrke. Poliser, häktespersonal, advokater etc etc.

Felpostade denna, då jag hittade svaret. Det är endast "tjänstemän" så som åklagare, advokater, poliser, häktesvakter, tolkar etc. som kan beläggas med yppandeförbud. "Privatpersoner" somt ex vittnen kan alltid prata fritt (även om polisen givetvis råder dessa att inte säga någonting).
Citera
2019-12-08, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det förefaller att det är åklagaren som beslutar om yppandeförbud.

Åklagarmyndigheten citat;

Åklagare har rätt att besluta om yppandeförbud vid polisförhör. Det innebär att även de personkategorier som normalt inte omfattas av sekretessen, till exempel vittnen och advokater, förbjuds att berätta om vad som kommit fram vid förhöret. Ett yppandeförbud gäller enbart de personer som närvarar vid förhöret och omfattar bara den information som kommer fram vid förhöret.

Det verkar i skenet av detta som om att polisen inte kan belägga anhöriga med yppandeförbud angående sådant som polisen har informerat anhöriga om, om det inte är under ett förhör som informationen framkom.
Exakt.
Citera
2019-12-08, 23:26
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Felpostade denna, då jag hittade svaret. Det är endast "tjänstemän" så som åklagare, advokater, poliser, häktesvakter, tolkar etc. som kan beläggas med yppandeförbud. "Privatpersoner" somt ex vittnen kan alltid prata fritt (även om polisen givetvis råder dessa att inte säga någonting).

Var hittade du den infon? Jag är tämligen säker på att privatpersoner också kan få det. Vid förhör.

"Åklagare har rätt att besluta om yppandeförbud vid polisförhör. Det innebär att även de personkategorier som normalt inte omfattas av sekretessen, till exempel vittnen och advokater, förbjuds att berätta om vad som kommit fram vid förhöret."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in