2019-12-09, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012
Sorry Pisseman, men på GP:s websida står det endast följande:
”Enligt uppgifter till GP har polisen gjort ytterligare fynd under utredningen. I den bostad den häktade mannen bor i ska man ha hittat blodspår.

– Det vill vi inte kommentera. Naturligtvis har vi undersökt lägenheten, den är en central del i utredningen. Men vad vi har hittat i lägenheten det vill jag inte gå in på, säger Jim Westerberg.

Dessutom ska det, kan GP erfara, ha hittats blod i den bil polisen beslagtagit som kan kopplas till två av de frihetsberövade. Inte heller detta vill åklagaren kommentera.”

Polis eller åklagare bekräftar inga blodspår utan detta är endast en uppgift som kommit GP tillhanda. Okänt hur.
Vidare framgår det inte heller huruvida det är Wilmas eventuella blod eller ej.

Länk:
https://www.gp.se/nyheter/västsverige/uppgifter-polisens-fynd-i-wilma-utredningen-blodspår-1.21223924

Detta är den bil som MGM3 disponerar och som MGM2 äger. Den är fortsatt beslagtagen som jag förstått det.

Jag tycker att det du skriver bekräftar det jag skrev, att däremot polis/åklagare inte bekräftar, det är en annan sak.
Citera
2019-12-09, 15:47
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man kan hoppas att han fått lämna in passet.

Åklagaren säger ju att det finns risk att de två flyr
Citera
2019-12-09, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Var då? Har du länk? Har enbart sett ngt vad gäller att förstöra bevis.
Citera
2019-12-09, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Jag tycker inte de skulle släppts och de skulle tagits in tidigare på förvaring så länge de inte har hittat alla delar av Wilma. Så klart att de försäkrar sig att delarna inte hittas. De kan även leja andra att flytta dessa. De har många många släktingar/vänner som säkert ställer upp.
Jag håller med för dom är verkligen intressanta i utredningen och kan vara en del av motivet. Svensk polis måste sluta behandla dessa människor som vanliga svenskar. Dom har ett mycket bra nätverk där många tjänster ingår. MGM och hans familj lyckades hålla sig gömda utvisningsbesult i flera år och dom kan nu vara inblandad i samma typ av affärer och ha tillgång till människor som gör vad som helst för att få stanna i landet. Dessa kan tom. ha begått mordet efter att fader tröttnat på det till synes destruktiva förhållandet hans son hade med en svensk tonårstjej.

Man vet inte vilka bevis åklagare och polis har men idag verkar det snurrigt. Varför inte bara ha span och hålla förhör istället för att försöka häkta om man inte har bra på fötterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Detta är den bil som MGM3 disponerar och som MGM2 äger. Den är fortsatt beslagtagen som jag förstått det.

Jag tycker att det du skriver bekräftar det jag skrev, att däremot polis/åklagare inte bekräftar, det är en annan sak.

Gp skriver inte någonstans att det är Wilmas blod!
Citera
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Var då? Har du länk? Har enbart sett ngt vad gäller att förstöra bevis.

Jag är nybörjare och har inte lärt mig länka, men Aftonbladet !!
Citera
2019-12-09, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Kan du då dela med dig till oss av allting som talar för att dom har rätt person.
Av det som läckt ut så tycker inte jag det finns något som talar för att dom bortom allt rimlig tvivel har rätt person.

Det behövs bara sannolika skäl vid en häktning så du drar för stora växlar i ditt resonemang. Rätten ger åklagare och polis tid för diverse utredningsåtgärder.

Bortom rimligt tvivel är först senare vid en dom och i detta fall är det 6-8 månader bort skulle jag uppskatta. MGM kommer att sitta häktad till dess.
Citera
2019-12-09, 15:52
Medlem
Citat:
Ok. Ser nu. Inte bra.

An länkning. Kopiera adressen uppe adressfältet och kopiera sen in i här:-)
Citera
2019-12-09, 15:52
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
De kanske bara släpper dem för att se om de åker raka spåret till kroppen?
Citera
2019-12-09, 15:53
Medlem
cidertiders avatar
Citat:

Han menar att det finns en risk att de två flyr eller försvårar utredningen om de tillåts gå fria.
Citera
2019-12-09, 15:55
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Man kan hoppas att han fått lämna in passet.

Svenska pass kan man köpa i vilken kiosk som helst - i Sandistan.

Köp två - betala för ett. A piece of cake....

Bra att ha utifallatt....
Citera
2019-12-09, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Är detta Pappan (från Chalas fb)? Mycket likt med väldigt signifikant näsa.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=553937511318363&set=pb.100001063578 869.-2207520000..&type=3&theater

Ja det är han på bilden.

Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
"Ytterligare två personer sitter anhållna för inblandning i fallet – pojkvännens pappa och en kvinna i 40-årsåldern, enligt P4 Väst. Under söndagen beslutade åklagaren att begära dem häktade."
Jag sa tidigare att det känns som att det är båda föräldrarna som är misstänkta. Men är mamman i 40 års åldern också?

Det är med största sannolikhet pappans nuvarande fru och sambo Sh*hwn*m *ziz som är mgm3, eftersom hon passar in på medias beskrivning och det ligger närmast till hands. *=a
Dessvärre är dessa båda nu släppta på fri fot. Tingsrätten nekade åklagarens begäran pga bristande bevis. Bådar inte gott...

Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Ja eller att hon bor , inte haft boende.
Har hon bott hos fosterfamilj eller på nåt typ av ungdomshem Pga psykisk ohälsa , destruktiv hemmiljö eller liknande ?

"Boende" betyder bara "bostad" och det är pojkvännens bostad som åsyftas. W var skriven hos sin pappa m familj i Lysekil men bodde hos pojkvännen i Uddevalla då hon gick i skola där.
Det är W's lillasyster som skrivit nödropet om Wilma, hon har väl formulerat sig lite klumpigt bara. Några "boenden" är det alltså inte fråga om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in