2019-12-08, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja nu kan man bara spekulera. Men tänker att mgm3 mkt väl kan ha varit påtagligt delaktig i att hantera kroppen/delar av den.
Kanske naturligt att tänka ”städa/tvätta” pga att det skall handla om en kvinna, men nog kan hon även ha nyttjats till att åka runt och göra sig av med delar.
Kanske samtidigt som mgm1-2 sett till att ”umgås” med andra för att få alibi etc.

Fast det har ju kommit ut att en av de anhållna är en kvinna, det är väl inget som åkl/polis officiellt gått ut med?
Så lite verkar det sippra.

Ja, det verkar så. Men det tackar vi för, om det nu stämmer. Blir de häktade imorgon så har vi namnen som ett kick.
Citera
2019-12-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Pappan var aldrig häktad bara anhållen. De har säkert haft koll på all aktivitet i den familjen, därmed inte sagt att något kan gått polisen förbi. Det finns uppgifter att familjen vistades i skyddat boende efter första frisläppandet, det fanns risk att de skulle utsättas för lynchning. Och jag kan bekräfta att huset var nedsläkt och sannolikt tomt, inga bilar utanför, samma kväll han släpptes.
Jag tror de har rejält med bevisning. Att inte hela kroppen hittats är dock ett stort bekymmer. Om de nu inte bara undanhållit information om det.
När pappan var anhållen : kan övervakningssystem satts upp i hans mobil, bil, hem, arb. plats etc.? Därför han sedan släpptes : för att kunna övervakas ?
Citera
2019-12-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ja nu kan man bara spekulera. Men tänker att mgm3 mkt väl kan ha varit påtagligt delaktig i att hantera kroppen/delar av den.
Kanske naturligt att tänka ”städa/tvätta” pga att det skall handla om en kvinna, men nog kan hon även ha nyttjats till att åka runt och göra sig av med delar.
Kanske samtidigt som mgm1-2 sett till att ”umgås” med andra för att få alibi etc.

Fast det har ju kommit ut att en av de anhållna är en kvinna, det är väl inget som åkl/polis officiellt gått ut med?
Tänker att en del media, typ SR (P4 Väst) kan ha källor inom åklagarmyndigheten och har fått kopia på häktningsframställan. Så inte säkert att det är en läcka per se, bara information som väldigt få kan ta del av en söndag.
Citera
2019-12-08, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dendaralasse
Såhär tror jag:

Han beskrivs som svartsjuk. Svartsjuka människor är ofta de som är otrogna i förhållanden.
Jag tror att paret grälat. Hon har gick på fest dagen innan, då passade han på att vara otrogen.
Hon kommer på det på något sätt och vill lämna honom, han kan inte acceptera att han gjort fel och dödar henne för att rädda "hedern".

Antingen det eller att paret grälat, hon gått hem till pappan som hon brukar och att han har hedersmördat henne.

Lågoddsare tror jag.
Redan ifrån början så tyckte jag att pappan var mysko. Hans artikel där han pratade om hur han tröstade henne och grejer var så konstig. Iskall psykopat som gjorde den intervjun om han nu bevisas skyldig till att ha hjälpt till med att undanröja hennes kropp eller ännu värre. Hela intervjun var tillsynes ett försök att skapa alibi för att hennes DNA skulle finnas i hans bil eller något sånt.
Citera
2019-12-08, 21:43
Medlem
Pappan och sonen kan ha våldtagit W tillsammans : sånt händer. Sonens plastmamma kanske berättar nu.
Citera
2019-12-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tråden handlar inte om mig och mina barn - som dessutom alla lever och mår bra.
Du kan ju lusläsa alla mina tidigare inlägg för att ta reda på fakta om mig om du är så nyfiken.

Uppfostran går ju bl.a. på att förbereda barnen för vuxenlivet och därför överförs mer och mer ansvar till tonåringen ju äldre dom blir. Wilma var 17 år och på väg att bli myndig vilket gör att hon förväntas kunna ta många beslut själv men alltid med tryggheten och stort stöd av föräldrarna. En naturlig frigörelseprocess som pågår hela tonåren.

Tänkte mer om du har tonåringar själv med tanke på att du vill skuldbelägga föräldrarna för de ev risker W utsatte sig för.
Citera
2019-12-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Beror på vad polisen menar med en kroppsdel?

Helt sant. Det skulle kunna vara en så stor mängd blod att det är omöjligt att överleva förlusten. Men ändå verkar de veta med rätt stor säkerhet att de båda nyligen anhållna har hanterat någon del av BO.
Citera
2019-12-08, 21:46
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Åklagaren har de facto gått ut med det på en häktningsframställan. Däremot har vi inte lyckats få tag i den på grund av att det är söndag.

Dock kan det finnas journalister med bra kontakter som kan övertala en tjänsteman att lämna ut den utanför vanliga "öppettider". Ser inte hur det skulle kunna vara något otillåtet. Det är en offentlig handling som till och med ska lämnas ut skyndsamt, vid begäran.
Citera
2019-12-08, 21:47
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nja, inte enbart för att det är en kvinna, tänker mig mer att hennes moderskänslor kan vara en viktig faktor.

Hon har sina barn att tänka på.

Och hon kan inte ta hand om barnen om hon själv får ett liknande slut som Wilma
Citera
2019-12-08, 21:50
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ja om det är mgm1-mamman så skall det som jag förstår finnas underåriga barn (2) med i bilden. Och helt klart, ett sånt här vidrigt fall drabbar nog många i stora cirklar kring mgm:arna.

Kan ju vara taktik helt klart, bra tanke, om det nu stämmer att de greps ’i omgångar’. Men det florerar ju i media olika uppgifter kring det, tex; AB: bägge i torsdags, SR: bägge i fredags resp en tors o en på fre.
Så vem ska man tro på?

Och åter igen: de är ännu bara anhållna, återstår att se vad TR tycker.

Edit: ser nu att den 39-åriga kvinnan inte är biologisk mor till mgm som är häktad.

Kan finnas en dotter också. Hittade nån bild
Citera
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Boende plats låter som om hon hade en plats hos någon.
Annars skriver man nog: Bodde i eller hade bostad i Uddevalla.
Har en känsla av att det var en utsatt liten stackare.
Ja eller att hon bor , inte haft boende.

Har hon bott hos fosterfamilj eller på nåt typ av ungdomshem Pga psykisk ohälsa , destruktiv hemmiljö eller liknande ?
Citera
Medlem
As my suspicion is focused in MGM3 burning the victims body, here is a forensic study of why and how it is done.
https://www.dovepress.com/forensic-investigation-of-burnt-human-remains-peer-reviewed-fulltext-article-RRFMS
MGM3 in this case I suspect is MGM2s sister, may have tried to destroy the DNA. In attempt to relocate the burned body, she may have stopped on the road, to let in fresh air in the car. She may have puked in the car from the smell and the police got the results from the forensics about the DNA belonging to her. In my experience, a severe burned body is easy to detach, especially the feet, so a body part couöd have fallen out while the car was stopped and she didn't notice, ans then continued to drive to Alingsås. Motive for this? She has to save her brother. Motive 2, her son may be involved too, as it is said here that he was in Tishkos apartment before all happened. The police can determine she is dead without finding the rest of the body if the body part was so severely burnt. Stycking is not the case here as it's a lot of work and time, this is a "fix it asap" case.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in