2019-12-09, 12:43
Medlem
Fioehlbaerths avatar
[quote=Allasmeknamn|69551734]Tror inte alls de ser det som en trofé. Tror pappan och styvmamman (ifall det är hon som är MGM3) blev svårt chockade när de hörde vad MGM hade gjort. Och sen tänkte de att de var tvungna att hjälpa honom ”städa undan” för att inte dra skam över deras familj. Ironiskt nog kommer det va exakt vad som händer nu och de kommer vara utstötta för resten av deras liv för deras vidriga handlingar. En oskyldig flicka blev mördat, de känner sig nog verkligen inte stolta eller vad du försöker hävda?

Tror ej de var religiösa ens. Pappan hade skilt sig med MGM mamma och har ny fru. Känns inte så ”muslimskt”.

Skulle bli väldigt förvånad om de har släktingar med koppling till IS med tanke på att kurderna har varit några av de största motståndare till IS.

Nej klart det inte är normal svartsjuka om du dödar någon?? Menade att det finns folk inom alla kulturer och etniciteter som har dödat en annan människa till följd av extrem svartsjuka. Tror det är en grav psykisk personlighetsstörning att vara så extrem svartsjuk, och inte något kopplat till etnicitet.[/QUhund,

Hederskultur a la bergsturk har inget med svartsjuka att göra.
I deras kultur gäller att hålla ordning på sina ägodelar, inklusive kvinnor.
Det som inte håller måttet tas bort.
Ungefär som en husse som gör sig av med en ostyrig hund så att den inte skämmer ut honom och hela släkten.
Citera
2019-12-09, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
jag tror också att hon kommer att må mer dåligt än pappan av att vara skild ifrån barnen.

Hon verkar edan vara lite ur balans...

” Enligt Bohusläningens reporter på plats verkar kvinnan uppträda osäkert i salen och höll armarna om sig själv när hon klev in. Hon satt och torkade ögonen med en servett. ”
https://www.gp.se/nyheter/västsverige/häktningsförhandlingar-i-wilma-fallet-i-dag-1.21323107

I artikeln så beskrivs MGM1 som närstående till BO och MGM2 & MGM3 som bekanta. Dagens underdrift!
Citera
2019-12-09, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Min känsla är att hon kommer snacka bort sig och på så vis avslöja både sig själv och de andra två. Kanske inte just idag men ganska snart. Tror knappast att hon är så smart att hon överträffar utredarna. MGM3 blir en enkel nöt att knäcka.

Tror jag.

Det tror jag med.

Tror de har bestämt sig för alla tre att neka, neka, neka. De trodde de skulle ta med sig detta in i döden. Som tur har det varit ett jättebra utredningsarbete av polisen!
Citera
2019-12-09, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Kan pojkvännen vara oskyldig och pappan den skyldige? Att far och son hjälps åt är utomordentligt ovanligt.

Va?
I svensk kultur, ja.
Citera
2019-12-09, 12:50
Medlem
Citat:
jag tror också att hon kommer att må mer dåligt än pappan av att vara skild ifrån barnen.

Hon verkar redan vara lite ur balans...

” Enligt Bohusläningens reporter på plats verkar kvinnan uppträda osäkert i salen och höll armarna om sig själv när hon klev in. Hon satt och torkade ögonen med en servett.
– Det är bra om vi tar det lugnt och försiktigt, sa kvinnans försvarsadvokat Michael Hansson till tingsrätten, innan dörrarna stängdes för den fortsatta förhandlingen. ”

https://www.gp.se/nyheter/västsverige/häktningsförhandlingar-i-wilma-fallet-i-dag-1.21323107

Tror hon kommer vara tyst som en mus för annars kommer hon gå isär och erkänna allt.

Hoppas verkligen hennes barn hamnar på ett bra ställe nu när de blir omhändertagna (vilket jag hoppas de blir!!) Fy fan att ha dessa två som föräldrar.
Citera
2019-12-09, 12:50
Medlem
Citat:
Jag vet både Bohusläningen och GP är mycket PK. Ibland blir det snudd på komiskt.
Samtidigt så är det de som fått tag i mest information om bevisläget, så de skyddar inte rättsprocessen inte.
Citera
2019-12-09, 12:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jo jag reagerade också på detta. Det betyder att han inte är så integrerad som man kunde trott eller hoppats. Då är sannolikheten större att deras kultur har större inverkan på honom än att efterleva Sveriges rikes lagar eller svenska värderingar. Ännu ett fall av misslyckad integration.

Nej, så är det inte.

Jag kan tänka mig att du är rätt hygglig på engelska språket. men om du skulle bli häktad i ett engelsktalande land, så skulle även du begära tolk. Just pga att juridik har ett "eget" språk, och pga att man inte vill riskera att bli fälld för ett allvarligt brott pga språkliga missförstånd.
Citera
2019-12-09, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Kan pojkvännen vara oskyldig och pappan den skyldige? Att far och son hjälps åt är utomordentligt ovanligt.
Så det skulle varit pappan som bråkade med Wilma sent en kväll i sonens lägenhet? Och sonen var... var då nånstans? Nej du, detta är ett fall där tre personer vet in i minsta detalj vad som hänt. Sonen har dödat flickan - men exakt vilken delaktighet far och styvmor får väl utredningen visa.
Citera
2019-12-09, 12:56
Medlem
Jeanne-d-Arcs avatar
Frun kan mycket väl blivit beordrad med ett: ”håll här medan jag…” .
Som fru i den kulturen i ett sånt akut läge har du inte mycket till val.
Man kan se de personliga konsekvenserna för henne ifall hon vägrar och hon förstod nog att hela familjen och släktens heder ligger rejält illa till. - sånt måste elimineras.
Om hon har gjort det av påtvingad lojalitet gentemot sin man eller lojalitet på eget bevåg vet vi inte. Hur såg relationen dem emellan ut?
Efterstäd har med stor sannolikhet också hon stått för.
Ev. får de ut information genom att erbjuda henne skyddad identitet och ett nytt liv, gärna utanför Sverige i utbyte mot allt hon vet.

Att två är inblandade i bortföringen bekräftar min teori. Jag tror det finns ännu (minst) en (man) som vet och har bidragit med sin assistans på något plan för de grövre bitarna. Jag har svårt att se att det skulle vara MGM eller frun men jag kan ha fel.

Teorin om att göra sig av med kroppen i form av kött snabbt genom att bjuda många på mat från en pizzeria… tja - det HAR hänt i västvärlden förut, tex i exemplet i länk i tråden.
Barbarismen är svår att greppa, men den existerar och vi importerar den. Den expanderar.
Jag undrar fortfarande varför det hittades massa slaktrester morgonen efter ett precis avsökt område.

Om det är huvudet som är hittat vilket det mesta tyder på, har vi då att göra med en avrättning ala ISIS? Inte omöjligt.

Jag är fortfarande övertygad om att Lysekil och vittnesmålen där är en avgörande plats för hanteringen/planeringen av W. Jag tror det finns mer info att hämta där.

Det är för många saker som talar emot att det skulle ha varit ett dråp, vållande till annans död eller ens mord i stundens hetta.
Detta är planerat, även om själva genomförandet kan ha tidigarelagts pga känsloutbrott.
Hanteringen, brist på uppenbara fynd, tystnaden, lugnet hos Mgm, ickeintresset från honom och hans familj, pappans indiktade försvarstal, twitterkonton, elförbrukningen som fortfarande förbryllar mm - allt tyder på att detta var på väg och de hade en plan på hur de skulle handla efteråt.

Fler har vittnat om Mgm´s försök att konvertera W till islam. Det är skäl gott nog om det har varit ett lägstakrav från familjen, men jag tror det ligger mer bakom. Svartsjuka, påstådd våldtäkt med hot om anmälan, risk för avslöjanden, skam/heder, misstänkt otrohet, graviditet med giftemålsvägran, att han skulle bli lämnad av någon han ”gått i god för”…

Att vi har att göra med sociopater och ev psykopater råder det inga tvivel om. Men å andra sidan, hur många som begår brott av denna grad är inte det? Och hur många från dessa våldsländer är det inte?
Citera
2019-12-09, 12:57
Medlem
monocerotiss avatar
45min har gått... Har hon brutit ihop tro och berättar?
Enl vittnen i rättssalen gick hon in med armarna i kors och servett till ögonen.
Hennes advokat hade nämt "att ta det lite varsamt" tyder på nära psyk bryt kanske
Citera
2019-12-09, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
45min har gått... Har hon brutit ihop tro och berättar?
Enl vittnen i rättssalen gick hon in med armarna i kors och servett till ögonen.
Hennes advokat hade nämt "att ta det lite varsamt" tyder på nära psyk bryt kanske
Hon nekar till brott och bestrider häktning (10 minuter sedan). Men hon kan ju bli häktad ändå. Vi får se när tidningarna uppdaterar.
Citera
2019-12-09, 13:00
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:

Hon verkar redan vara lite ur balans...

” Enligt Bohusläningens reporter på plats verkar kvinnan uppträda osäkert i salen och höll armarna om sig själv när hon klev in. Hon satt och torkade ögonen med en servett.
– Det är bra om vi tar det lugnt och försiktigt, sa kvinnans försvarsadvokat Michael Hansson till tingsrätten, innan dörrarna stängdes för den fortsatta förhandlingen. ”

Men... om vi ska tro ett tidigare inlägg av Komment1, så är det inte mamman som nu är föremål för häktning!!!
Enligt Komment1 så bor inte mamman till barnen där. Vidare skulle han bara vara gift , av någon anledning som vi bara kan spekulera i, med den här kvinnan som nu eventuellt blir häktad..
Hon är alltså inte mamman utan bara gift med MGM2.
Hittar inte Komment1:s inlägg nu, men tror det var igår kväll hen skrev det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in