2019-12-09, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Okej då ska importen ha rätt till tolk resten av livet då? Han har varit längre i Sverige än Irak ändå, vansinne och dessa kostnader kommer öka kraftigt framöver.
Nej. Juridik är det inte alla som klarar, ens om det är en etnisk svensk. Man behöver förklaringar till olika juridiska termer osv. Det är skillnad mellan en tolk och en rättstolk. Slå gärna upp det - du kanske lär dig något.
Citera
2019-12-09, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej. Juridik är det inte alla som klarar, ens om det är en etnisk svensk. Man behöver förklaringar till olika juridiska termer osv. Det är skillnad mellan en tolk och en rättstolk. Slå gärna upp det - du kanske lär dig något.

Nä men han har väl för satan en advokat??
Men de är ett effektivt sätt att fördröja svaren man behöver ge då man får frågor två ggr.
Citera
2019-12-09, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Om du vänder på detta. Ett relationsdrama likt detta som slutar med mord, är det oftast svartsjuka som ligger bakom. På god två kommer ekonomiska problem.

Detta är inget nationellt problem. Helylle-Svensson är inte på något sätt underrepresenterad i dessa brott.

Att kroppen ev. styckas beror inte på brottet, utan är en praktisk åtgärd för att kunna transportera kroppen på ett smidigare sätt.

Vilka ligger i riskzonen för att mörda sin flickvän på grund av svartsjuka jo de värsta avarterna av massinvandringen, MENA är överrepresenterade vad gäller alla grövre våldsbrott.

Jag förstår också att kroppen styckades för att kunna dölja brottet. Men likväl det krävs mycket för att gå över alla spärrar och mörda sin flickvän och sedan stycka henne. Hur många Svenssons skulle fixa det?
Risken att bli utsatt för detta är ju garanterat flera gånger högre om du dejtar människor från MENA.
Citera
2019-12-09, 11:44
Medlem
Jag vet inte om jag är sist på bollen, använde sökfunktionen. Men det ligger ett fartyg och kör sakta fram och tillbaka vid bron.

Edit: Fiorskningsfartyg från Göteborgs universitet.
Senast redigerad av Kidrauhl 2019-12-09 kl. 11:48.
Citera
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Tack!

Pappan ska kommit hit 95/96 sägs det men ändå behövs tolk, även mamman/styvmamman behöver tolk men hon är medborgare i Irak så henne skulle utvisas kan man tycka men lär inte ske pga anknytning via barnen.
Ok men är inte pappans fru även mamma t T? Hur vet du a pappan behöver tolk? Sedan undrar jag vad det kommer sig att det NU pratas om MGM3 är en 40-årig kvinna? Pappan är 40-årig MAN anhållen. Vad j sett hittills är 2 anhållna misstänkta för skyddande av brottsling, grovt brott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Ni som spekulerar ang. att Wilma skulle hamnat på en pizza, kan ni inte bara gå och kamma er? SNÄLLA.
Viist kan jag de, jag säger inte ATT... men det skulle fan inte förvåna mig!!
läs denna å ta dig en funderare igen!
https://www.friatider.se/gruppvaldtagen-flicka-tros-ha-blivit-kebab
Citera
2019-12-09, 11:45
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Häktningsframställningarna:

https://minfil.com/t6uey4Efn0/Uddevalla_TR_B_3280-19_Aktbil_40_pdf
https://minfil.com/Hcu6yaE4n0/Uddevalla_TR_B_3280-19_Aktbil_41_pdf

Så Aziz, mgm och Wilmas kurd behöver tolk. Rätt imponerande.
Citera
2019-12-09, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enna84
Har följt denna tråd från start och har funderat över varför flera av er tror att mamman/styvmamman enbart skulle kunna vara delaktig i att städa upp efter allt?

Kvinnorna är kababa att vara mer delaktiga än vad man kan tro.
Exempel: I hedersmordet på Abbas så var det mamman som slängde kokande vatten (eller olja - kommer inte ihåg vilket) över honom i början av tortyren. Sedan gick hon mellan de två lägenheterna för att kolla till den nedsövda dottern (som fanns i ena lghtn) och delta i tortyren av Abbas (som befann sig i lghtn bredvid).

Just sayin'...

Nu är hon ju styvmor, så jag har svårt att se att hon smutsar ned sig så mycket. Men man kan ju ha fel. Det kan ju vara tvärtom också, dvs att hon är så långt ifrån att det inte är något problem...
Citera
2019-12-09, 11:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbananbojare
Detta får väl ändå betecknas som spekulativt?

Minilivs källa är W´s tjejkompis som bott i Uddevalla några år.
Att hon skulle få fram och sitta på denna mycket specifika information känns inte trovärdigt.

Att styvmamman är häktad beror troligen på att de inte kan utesluta att hon inte varit delaktig.
Bevisen pekar lika mycket på henne som pappan helt enkelt.

Enligt uppgift har de dessutom funnit blod i en bil som hon har tillgång till. Enligt familjen är den den bilen hon har till vardags. (Uppgift from Komment1)

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Intressant - men att mamman, om du menar styvmamman, bara vetat om det gör inte att hon blir häktad på sannolika skäl för för skyddande av brottsling, grovt brott.
Och det rimmar väldigt illa med brott mot griftefriden.

Huvudet och tandutdragning (i syfte att försvåra identifiering?) får en ju att må illa.
Isåfall är han ett riktigt vidrigt slaktarsvin.
Ska bli intressant, dock troligen skrämmande, att se vad som hand kommer fram

Ja spekulativt definitivt Jag tror mer på viskningsleken i detta fall. Att frun skulle vara misstänkt för skyddande, grovt brott och griftefridsbrott för att bara ”ha vetat om” eller tillhandhållit bilen finner jag inte särskilt troligt. Hon måste ha deltagit i någon mån, dvs på ett mer handgripligt sätt, tex undanröjning, städning,av brottsplatsen. Jag tror att mordet har skett i Ts lägenhet pga av det antal undersökningar som ägt rum där. Fast styckningen kan ha utförts på annan plats.

BROTTSBALKEN
” 11 § Om någon döljer den som förövat brott,
hjälper honom eller henne att undkomma,
undanröjer bevis om brottet eller på annat dylikt sätt
motverkar att det uppdagas eller beivras, döms för
skyddande av brottsling till böter eller fängelse i högst ett år.
Är brottet grovt, döms till fängelse, lägst sex månader och högst fyra år. ”

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700
Citera
2019-12-09, 11:48
Medlem
Citat:
Nä men han har väl för satan en advokat??
Men de är ett effektivt sätt att fördröja svaren man behöver ge då man får frågor två ggr.
Advokaten kan inte förklara på klientens språk. Lägg ner nu.
Citera
2019-12-09, 11:50
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Jag vet inte om jag är sist på bollen, använde sökfunktionen. Men det ligger ett fartyg och kör sakta fram och tillbaka vid bron.
Antar att du menar idag. Vilken bro? Uddevallabron eller inne i stan, utanför museet typ?
Citera
2019-12-09, 11:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ingen annan som tycker det är märkligt att den duktige och omtyckta pappan ska behöva tolk efter närmare 25 år i landet?

Frun är hon både fru och kusin? Är ju vanligt med kusingifte tänkte jag så inte inavelskedjan bryts.

Jo jag reagerade också på detta. Det betyder att han inte är så integrerad som man kunde trott eller hoppats. Då är sannolikheten större att deras kultur har större inverkan på honom än att efterleva Sveriges rikes lagar eller svenska värderingar. Ännu ett fall av misslyckad integration.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in