Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
För att en tidning säger det.
Enligt GP är det en kvinna. Verifiera gärna dina uppgifter.
https://www.expressen.se/gt/krim/tva...gars-haktade1/
Jag har också efterfrågat källa, utan att få svar.
Jag anser att det inte bara hör till god flashback-netikett utan i högsta grad påverkar ens kontos trovärdighet att ange någon form av källa om man nu påstår att man läst det nånstans.
Ens posthistorik går aldrig att sudda ut.

Svårt att tvätta bort en trollstämpel.
Men inom några timmar vet vi säkert.
Men jag tror att SR redan sett protokollet och att deras uppgifter är korrekta.
Sen skiter jag i hur de fått tag på det i och med att det från den stund då ÅK lämnade in sin begäran så är denna offentlig handing. Och kunde inte heller äventyra utredningen då alla tre satt inlåsta och det är uppgifter som ändå skulle komma fram inom 24 tim.
Denna historia började som en sorts ”flashback” från när Lisa Holm försvann och söktes i flera dagar och de dramatiska presskonferenserna. Kändes som om hela landet var i chock. I övrigt påminner dom inte mycket om varandra, förutom det stora traumat med de gruvliga detaljerna.
Detta fall håller på att veckla ut sig till något jag inte kan minnas hänt förut.
Den kurdiska styckmördardarfamiljen i Uddevalla.
Det liv den myglande kurdiska familjen Shabaz (folk som är skrivna men som inte bor där, att folk har andra namn än de som står på dörren etc etc) lyckats leva i tysta har nog nått vägs ände.
En SKAM-stämpel sätter stopp för detta.
Oavsett om 1,2 eller alla tre av dom blir dömda kommer allt att finnas bara en sökning bort på Google. Och alla dessa nyhetsartiklar som kommer att skrivas där journalisterna rotat i deras liv och leverne och deras smutsiga hemligheter kommer att kunna beskådas över hela världen.
För att inte snacka om när förundersökningen blir offentlig, vilken guldgruva av smaskigheter för media och sedan både en och två rättegångar på det så kommer namnet Shabaz alltid att bli förknippat med styckandet av en blott 17-årig flicka. Kurderna har gjort det igen, deras smutsiga hederskultur kommer återigen att hamna i rampljuset. Oavsett om hedern kom in i bilden före eller efter mordet.