2019-12-09, 09:57
Medlem
Det kan inte vara som så att åklagaren begärt även kvinnan häktad av den anledningen att hon, precis som pappan haft tillgång till både nämnda bil, lägenhet och alla andra utrymmen och fordon som pappan har?

De kan liksom inte utesluta att hon INTE varit delaktig i detta skedet.

Kanske är det så att pappan i förhör fått frågan vilka som har tillgång till bilen, lägenheten etc och uppgett sin fru.
Bevisen (de här i tråden högst fiktiva sådana ska tilläggas) pekar ju lika mycket mot henne som pappan.

(förutom att jag aldrig hört talas om ett case där MGM och hans styvmamma begått ett mord med efterföljande undanskaffande av kropp utan pappans vetskap)

Är hon inte inblandad får ju förhörsledaren en person som kommer göra allt för att berätta om de där dagarna.

Även om hon är medskyldig: Att ytterligare en person sitter är kanon, det gör ju att händelseförloppet kan beskrivas utifrån ännu en person och eventuella motstridiga uppgifter kan användas i framtida förhör med MGM, pappan och nu även kvinnan.
Citera
2019-12-09, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbananbojare
Det kan inte vara som så att åklagaren begärt även kvinnan häktad av den anledningen att hon, precis som pappan haft tillgång till både nämnda bil, lägenhet och alla andra utrymmen och fordon som pappan har?

De kan liksom inte utesluta att hon INTE varit delaktig i detta skedet.

Kanske är det så att pappan i förhör fått frågan vilka som har tillgång till bilen, lägenheten etc och uppgett sin fru.
Bevisen (de här i tråden högst fiktiva sådana ska tilläggas) pekar ju lika mycket mot henne som pappan.

(förutom att jag aldrig hört talas om ett case där MGM och hans styvmamma begått ett mord med efterföljande undanskaffande av kropp utan pappans vetskap)

Är hon inte inblandad får ju förhörsledaren en person som kommer göra allt för att berätta om de där dagarna.

Även om hon är medskyldig: Att ytterligare en person sitter är kanon, det gör ju att händelseförloppet kan beskrivas utifrån ännu en person och eventuella motstridiga uppgifter kan användas i framtida förhör med MGM, pappan och nu även kvinnan.

Ska tydligen vara hennes bil (som hon använder) det hittats blod i.
Men mer än så krävs väl för att bli häktad?
Citera
Medlem
Bollkalle19s avatar
Åklagare tror alltså att mordet har ägt rum mellan torsdag och fredag (14-15 november).
Vilket sammanställer med grannens vittnesmål.

Pojkvän som gärningsman.

Pojkvännens Pappa och styvmor hjälper till att röja undan.

Fy fan vilken soppa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scandinavium
Hade mina aningar.....

Jag kan tänka mig om dessa kommit som asylsökande kurder från Irak kanske dom är vana vid grovt
våld. Styckning kanske är en bagatell för dom.
Sådan information finns iså fall i deras asylintervju på migrationsverket och det borde ju polis kunna få tillgång till tycker jag.
Citera
2019-12-09, 10:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt GP är det en kvinna. Verifiera gärna dina uppgifter.
https://www.expressen.se/gt/krim/tva-misstankta-i-wilma-fallet-begars-haktade1/

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
För att en tidning säger det.
Enligt GP är det en kvinna. Verifiera gärna dina uppgifter.
https://www.expressen.se/gt/krim/tva...gars-haktade1/

Jag har också efterfrågat källa, utan att få svar.
Jag anser att det inte bara hör till god flashback-netikett utan i högsta grad påverkar ens kontos trovärdighet att ange någon form av källa om man nu påstår att man läst det nånstans.
Ens posthistorik går aldrig att sudda ut. Svårt att tvätta bort en trollstämpel.

Men inom några timmar vet vi säkert.
Men jag tror att SR redan sett protokollet och att deras uppgifter är korrekta.
Sen skiter jag i hur de fått tag på det i och med att det från den stund då ÅK lämnade in sin begäran så är denna offentlig handing. Och kunde inte heller äventyra utredningen då alla tre satt inlåsta och det är uppgifter som ändå skulle komma fram inom 24 tim.

Denna historia började som en sorts ”flashback” från när Lisa Holm försvann och söktes i flera dagar och de dramatiska presskonferenserna. Kändes som om hela landet var i chock. I övrigt påminner dom inte mycket om varandra, förutom det stora traumat med de gruvliga detaljerna.

Detta fall håller på att veckla ut sig till något jag inte kan minnas hänt förut.
Den kurdiska styckmördardarfamiljen i Uddevalla.

Det liv den myglande kurdiska familjen Shabaz (folk som är skrivna men som inte bor där, att folk har andra namn än de som står på dörren etc etc) lyckats leva i tysta har nog nått vägs ände.
En SKAM-stämpel sätter stopp för detta.

Oavsett om 1,2 eller alla tre av dom blir dömda kommer allt att finnas bara en sökning bort på Google. Och alla dessa nyhetsartiklar som kommer att skrivas där journalisterna rotat i deras liv och leverne och deras smutsiga hemligheter kommer att kunna beskådas över hela världen.

För att inte snacka om när förundersökningen blir offentlig, vilken guldgruva av smaskigheter för media och sedan både en och två rättegångar på det så kommer namnet Shabaz alltid att bli förknippat med styckandet av en blott 17-årig flicka. Kurderna har gjort det igen, deras smutsiga hederskultur kommer återigen att hamna i rampljuset. Oavsett om hedern kom in i bilden före eller efter mordet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minilivs
Okej, huvudet är kroppsdelen som hittats, spår av tortyr/misshandel finns på huvudet (utdragna tänder)

Tishak blev speciellt upprörd en kort tid innan mordet för någon kille Wilma hade en uppgift med i skolan. Även hört att han sålt droger.

Mamman vet/visste om mordet, vad jag förstått är hon dock inte inblandad mer än så.

Styckad utomhus.

Bilen är pappans

Detta är då vad jag har hört.

Fy fan om detta är sant... vad är det för jävla sadister??
Citera
Medlem
Citat:
Okej, huvudet är kroppsdelen som hittats, spår av tortyr/misshandel finns på huvudet (utdragna tänder)

Tishak blev speciellt upprörd en kort tid innan mordet för någon kille Wilma hade en uppgift med i skolan. Även hört att han sålt droger.

Mamman vet/visste om mordet, vad jag förstått är hon dock inte inblandad mer än så.

Styckad utomhus.

Bilen är pappans

Men helvete 😥
Citera
2019-12-09, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Ska tydligen vara hennes bil (som hon använder) det hittats blod i.
Men mer än så krävs väl för att bli häktad?

Tveksamt, skulle säga att det är en bra grund för häktning.
Med det sagt behöver det inte betyda att det är hon enkom som har tillgång till fordonet

Är uppgiften verifierad eller är det något astrologifanatikerna, trollen eller de som tror att hon ligger i ett askfat i Kiruna kommit fram till?
Citera
2019-12-09, 10:05
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:

Styckad utomhus.

Bilen är pappans

Inte för att vara sån, men om din kompis är wilmas kompis så har jag svårt och se hur informationen ska ha kommit fram?

Det låter mer som viskningsleken.
Senast redigerad av Bollkalle19 2019-12-09 kl. 10:07. Anledning: Stavfel
Citera
2019-12-09, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbananbojare
Tveksamt, skulle säga att det är en bra grund för häktning.
Med det sagt behöver det inte betyda att det är hon enkom som har tillgång till fordonet

Är uppgiften verifierad eller är det något astrologifanatikerna, trollen eller de som tror att hon ligger i ett askfat i Kiruna kommit fram till?

Menar du uppgiften om att det är hennes bil? Isåfall från familjen själva, så ta det med en nypa salt.
Citera
2019-12-09, 10:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Inget nytt, mer än att pappan är i 45-års åldern nu, mot tidigare 40 år

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/två-misstänkta-begärs-häktade-för-inblandning-i-mordet-på-wilma-1.21294636

I sann journalistisk anda.
Därav drar jag slutsatsen att den ”40-åriga” kvinnan snarare är den 39-åriga frun än den 47-åriga systern, som borde antingen kallas den ”45-åriga” eller ”50-åriga” kvinnan.
Citera
2019-12-09, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Inte för att vara sån, men om din kompis är wilmas kompis så har jag svårt och se hur informationen ska ha kommit fram?

Det låter mer som viskningsleken.

Att det är huvudet hade tydligen något med att man behövde verifiera att det tillhörde Wilma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in