2019-12-09, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Bra saklig samanfattning på ett möjligt senario. Att T varit en kontrollerande svartsjuk person med både fysisk samt psykisk "misshandel" har vänner bekräftat.
Fadern en besserwisser tror sig "fixa" detta efter sonens handling. Att se sin flickvän bli uppdelad blir för mycket för T...Han går in i sig själv blir irriterad, avvisande orkar inte med frågor från W pappa det är ett kaos i hjärnan på
T. Ynkrygg som han är!! Han kommer inte att klara pressen det är jag övertygad om...
Fadern däremot är segare där behövs en stark psykiskt nedbrytning.
Faderns två yngre söner borde tas bort ifrån honom omedelbart. Hoppas socialen går in, allt annat är bedrövligt. Fadern gjorde sitt val när han hjälpte sin son som mördat en oskyldig kvinna. Han ska INTE ha ansvar för några barn. Nu hjälps vi åt och anmäler till socialen!! Någon borde även kontrollera angående folkbokföringsbrott, bidragsbrott mm. Såna här svin ska sättas dit på det ena eller andra sättet!
Citera
2019-12-09, 08:31
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Faderns två yngre söner borde tas bort ifrån honom omedelbart. Hoppas socialen går in, allt annat är bedrövligt. Fadern gjorde sitt val när han hjälpte sin son som mördat en oskyldig kvinna. Han ska INTE ha ansvar för några barn. Nu hjälps vi åt och anmäler till socialen!! Någon borde även kontrollera angående folkbokföringsbrott, bidragsbrott mm. Såna här svin ska sättas dit på det ena eller andra sättet!
Polisen samarbetar tätt med dessa myndigheter säkert redan igång vad gäller bidragsbrott, skatter, socialen. Primära är grövsta brottet. Absolut!!! Dessa individer har förbrukat sin rätt att beträda svensk mark samt att vara vårdnadshavare 🔫
Citera
2019-12-09, 08:33
Medlem
Namnet Tishko, någon här tyckte att det var ett taget namn för att vara uffe-tuff.

Han heter det, det är hans förnamn som han döpts till. Sedan har han patronymikon, först sin pappas namn och sedan farfar. Hans pappa lär ha sin fars namn och sedan farfar också. Jämför namnen om ni tycker det verkar otroligt. Ahmed är det som vi placerar som efternamn, motsvarar att heta Andersson på 1800-talet, dvs det visar vilka du är släkt med. Ofta finns även en ort med i namnet, som Sven Anders-son i Torpa eller Mohammed Ahmed al Bagdadi. Kvinnor tar inte sin makes efternamn.
Senast redigerad av Scientianostra 2019-12-09 kl. 08:51.
Citera
2019-12-09, 08:38
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Jag tror dig faktiskt (delvis) synkar rätt bra med min teori om vad som hänt. Dock om _ALLT_ det du skriver stämmer, så går det (i min hjärna) inte ihop med att det tog 5 dagar innan det märkte att hon saknades. Om du är så att det visste att det var problematiskt med MGM (på den nivån som du beskriver) borde dem inte då haft daglig kontakt dom dagar hon var där? Kan iallafall jag tycka...
5 dagar?? Han anhölls efter ca fem dagar och hon anmäldes försvunnen efter tre
Citera
2019-12-09, 08:53
Medlem
Har de bränt upp henne?
Citera
2019-12-09, 08:56
Medlem
Verkar som den mgm3 är En man.
Inte en kvinna.
Citera
2019-12-09, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Inte en kvinna.
Varför "verkar" det som det?
Citera
2019-12-09, 09:01
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Inte en kvinna.

Baserat på...?
Citera
2019-12-09, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aubar
Cardgame min källa är 100% så du är inte längre ensam. Sanningen kommer fram sen.

Min bild över förlopp fram till mord klarnar efter vetskap i fråga konvertering. Enkelt och lätt.

Ahm*d (*=e) ville att Wilma skulle konvertera. Vi pratar "troende muslimer", kultur/religion Islam, går inte att förstå kultur/religion/primitivitet utan studier eller annan erfarenhet.

Wilma, ev med stöd av sin familj, började försöka dra sig ur relationen, svårt för 17-åring, mycket känslor, fram och tillbaka, utan livserfarenhet, därav hon var hos Ahm*d till och från. Wilma frigjorde sig smått från relationen, det accepterade inte Ahm*d. När Ahm*d förstod att Wilma var på väg bort förändrades han till "svart" den sista tiden. Wilma kanske på fest mot hans vilja, gränsen nådd, Ahm*d urartade i grälet som grannen hörde, det blev tyst, Ahm*d hade dödat Wilma.

Ahm*d hade stort behov av kontroll över Wilma, när han miste den kom monstret inom honom fram. Sen fick han hjälp av sin familj/släkt att rensa upp. Dådet är inte en ensam/sjuk galnings verk, dådet är flera galningars verk, pga grund/skapat/ format i kultur/religion som formar/hjärntvättar människor till denna lägre nivå. Inte förmåga till uns av samvete eller empati över handling, nu enbart fokus på att komma undan ansvarsfrågan.

Jag tror Wilma stod mycket nära sin familj, ej brist på viktiga relationer. Att hon skulle till systern var möjligen för familjens oro över Wilma för förändringen hos Ahm*d och hans vilja/krav på konvertering, dom ville ha henne därifrån. Familjen hade mer "koll på"/kontakt med Wilma och började lägga sig i, därför även Wilmas pappa åkte dit.
Tror familjen agerade så fort dom kunde utifrån deras situation. Det är lätt att döma utifrån. En 17-åring är snart 18 år och myndig och vuxen i världen, att hon dragit "vind för våg" tror inte jag på.

Kanske hade Wilma någon form av medberoendeproblematik med sig, eller/och låg ålder vid möte av Ahm*d, vilket gjorde att hon gick in i relation med den här människan trots osynlig manipulation redan från början.

Om teorin stämmer så tror jag att Ahmed var under press från familjen och kanske framför allt pappan. Han hade varit ihop med Wilma ett tag och familjen började kräva av honom att de skulle gifta sig. De kunde inte bara vara ihop då det anses omoraliskt och i strid med religionen. Men en förutsättning för att de skulle kunna gifta sig var att W skulle konvertera till islam. Ahmed trodde kanske hon skulle gå med på det med hon ville inte och hotade i stället med att göra slut. I det läget sätter Ahmeds svartsjuka in. Han tolkar hennes beteende som att hon måste ha någon annan och då släpper alla spärrar.
Föräldrarna ansåg säkert att sonen hade gjort vad som var nödvändigt och de kände sig delaktiga i vad som hade hänt. Därför hjälpte de till att städa upp efteråt.
Citera
2019-12-09, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Hur fungerar det här med katb kitab, är det någon ceremoni? Du säger att man skriver katb kitab, vad innebär det och är det "bara" något skrivet? Om det stämmer som du säger, har detta skett i Sverige eller har det skett någonstans utomlands?

Det är tacksamt för oss att du skriver här - det är intressant att höra vad som sägs från den sidan även om det du får höra inte nödvändigtvis är sant - du borde dock vara ganska lätt att identifiera för dem så kanske kan vara bra för dig att vara försiktig (ja, jag tror att du är sanningsenlig med det du vet).

Du skriver att vad du hört så skulle det vara en kusin (eller "kusin" kanske) som är en av de anhållna. Nu verkar det vara en kvinna i 40-årsåldern som är anhållen och trolig maka till mgm2 men din info behöver kanske inte vara direkt fel för det - kan vara kusiner/"kusiner" inblandade här också och fler anhållanden kan vara på gång. Håller tummarna stenhårt att polis- och åklagarväsende reder ut denna härva. Annars kommer helvetet bryta löst.

Det verkar mycket rörigt med namn och folkbokföringar (och troligt att även åldrar fifflas med) - tänker här just nu på mamman till Tishko Ahmed Shabaz som du har information är den som mgm2 är gift med men som heter något annat än den person som står reg på samma adress som mgm2 (Tishkos pappa) och enligt vad du har hört bor i Gbg. Ff vad dumma (eller låtsas dumma) våra politiker är och många av oss övriga medborgare i detta arma lurade land. Bidragsbrott en masse är bara en del av det. Inte nog med att vi alltid har haft brottslighet här precis som överallt i världen men vi tar hit mycket mer och ny ännu värre brottslighet. Det är så korkat att alltid dra upp att det minsann finns brottslingar med svensk bakgrund också - jamen det är väl klart att det gör! Vi är i Sverige, inte konstigt alltså. Konstigare är att vi är underrepresenterade. Om bosatta i utlandet med gammal svensk bakgrund hade varit överrepresenterade där skulle det ha varit mycket anmärkningsvärt och skamfullt, men nu är det inte så att vi är det.

Katb kitab är att man vigs slamiskt av en sheikh med vittnen och därefter räknas som gifta. Det kan ske i Sverige och innebär inte att man juridiskt är gift.
Man kan även göra katb kitab i ett muslimskt land men ändå välja att inte registrera det i landet.
Det ska ha skett i Sverige men detta enligt familjen själva, så ta det med en nypa salt för har insett att det inte behöver stämma.

Vill dock poängtera att jag aldrig hört att hans mamma skulle bo i Göteborg. Kan vara så men det är ingenting jag personligen hört utan att de bor tillsammans.
Deras yngsta går liksom på förskola här i Uddevalla och hon befinner sig här. Sedan om hon egentligen står skriven i Göteborg (med sitt riktiga namn) eller inte vet jag inte.
Citera
2019-12-09, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Baserat på...?
Tidningen..
Citera
2019-12-09, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2