2019-12-08, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men den kroppsdel som polisen har hittat så kunde de ju direkt se att det var W. Så att kroppen skulle vara bränd tror jag inte.
Enligt expressen polisen har bekräftat att de har hittat fynd som kan konstateras att hon är avliden, en kroppsdel. It takes forever to destroy evidence by dismembering a body, thus the theory that she may have burned it because it's the fastest way to destroy evidence. Police have not revealed which body part, in this case it can be any body part if it's burned. During Wilmas search burned things were found which they assumed was Wilmas belongings. In lne of the pictures with the forensics unit, a female and a male are seen picking up evidence in a gravel road, the road had ashes on the ground.
Check out the picture in the link:
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/misst%C3%A4nkt-mord-bakom-wilmas-f%C3%B6rsvinnande-en-man-anh%C3%A5llen-1.20518531
Citera
2019-12-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, det verkar så. Men det tackar vi för, om det nu stämmer. Blir de häktade imorgon så har vi namnen som ett kick.

Ja det lär ju visa sig, om de blir häktade. Men skall vi samtidigt tacka för läckage och hylla att det hålls tätt?

Citat:
Ursprungligen postat av gleek
Tänker att en del media, typ SR (P4 Väst) kan ha källor inom åklagarmyndigheten och har fått kopia på häktningsframställan. Så inte säkert att det är en läcka per se, bara information som väldigt få kan ta del av en söndag.

Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Åklagaren har de facto gått ut med det på en häktningsframställan. Däremot har vi inte lyckats få tag i den på grund av att det är söndag.

Dock kan det finnas journalister med bra kontakter som kan övertala en tjänsteman att lämna ut den utanför vanliga "öppettider". Ser inte hur det skulle kunna vara något otillåtet. Det är en offentlig handling som till och med ska lämnas ut skyndsamt, vid begäran.

Svar till er båda: ja det kan nog inte uteslutas att någon på åkl-mynd har lämnat ut en kopia, men är skeptisk. Framställan är en off handling men kan likväl sekretessas vid en begäran om utlämnande och tycker att det verkar som att de inte vill bjuda på mer info än nödvändigt.
Och hur många kan det vara som jobbar på åkl-mynd i Uddevalla denna helg: en jouråklagare och ingen mer?
Tror inte det är så lätt, även för murvlar med lokala känningar, att få ut info den vägen. Och som jag förstått, kanske fel, så var det den ordinarie åkl (glömt namnet) som skickade framställan. Han vill nog behålla locket på i möjligaste mån.

Från Sv Radio:
”Åklagaren har nyligen begärt ytterligare två personer häktade. Båda för skyddande av brottsling, grovt brott, och för brott mot griftefriden, säger Karin Rosander, kommunikationsdirektör på Åklagarmyndigheten.”
Och att tom en Direktör inom åkl-mynd går in på vilodagen och gör uttalanden om fallet tyder på att de vill styra upp det formellt på högsta nivå.

Eller så är det hon som mejlat pressen?
Citera
2019-12-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Från tingsrätten. Lexbase har enbart domar.

Det kostar en slant eller hur?
Citera
2019-12-08, 22:43
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Troligen hela kroppen inlindat i något.

Säkert mix av dna med bo
Citera
2019-12-08, 22:44
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Sluta med dessa äckliga teorier. Citerar dig men du är inte ensam om att skriva vidrigheter.

Tycker inte du och ni andra som skriver liknande att fallet med Wilma är tillräckligt groteskt och obehagligt utan att det behöver späs på med ytterligare avskyvärda skriverier.

För min del så handlar det om en logik, det är mycket som pekar på att jag med andra kommer att få rätt i sak.
Om det är proffs som har städat då handlar det om att förvilla polisen och hundar som sätts in.
Polisen behöver inte ha hittat mycket för att komma fram till att hon var död, en liten bit kan säga väldigt mycket.
Kruxet är att resten saknas och så var det ju uttänkt att hon ska inte hittas.

Pallar man inte osnygga teorier då bjuder man förövaren/förövarna rakt i händerna.
Citera
2019-12-08, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vi har ingen bekräftelse på att någon styckning överhuvudtaget skett. Polisen har hittat en del och fortsätter söka fler, det vet vi. Inget mer.

En släkting lade ut på sin facebook en text om att Wilma hade blivit styckad. Har inte länken, men den finns tidigare länkad i tråden. Jag tror det var fastern till Wilmas småsyskon...
Närmsta bekräftelsen hittills....
Citera
2019-12-08, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Det kostar en slant eller hur?
Nej, inte om man får den som pdf i mailen, vilket är det vanligaste idag.
Citera
2019-12-08, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
En släkting lade ut på sin facebook en text om att Wilma hade blivit styckad. Har inte länken, men den finns tidigare länkad i tråden. Jag tror det var fastern till Wilmas småsyskon...

Ingen bekräftelse jag har tilltro till.
Citera
2019-12-08, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
Det var systern till hennes styvpappa som skrev på hennes facebook att hon blev styckad.
Citera
2019-12-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mixtape83
Det var systern till hennes styvpappa som skrev på hennes facebook att hon blev styckad.
Varför skriver man sånt på facebook undrar jag genast. Smaklöst.
Citera
2019-12-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
För min del så handlar det om en logik, det är mycket som pekar på att jag med andra kommer att få rätt i sak.
Om det är proffs som har städat då handlar det om att förvilla polisen och hundar som sätts in.
Polisen behöver inte ha hittat mycket för att komma fram till att hon var död, en liten bit kan säga väldigt mycket.

Pallar man inte osnygga teorier då bjuder man förövaren/förövarna rakt i händerna.

Tycker du det ser ut som att polisen spelar förövarna i händerna.
Citera
2019-12-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting

Varför skulle dom vara proffs på städning då man funnit blod i lägenheten och i bilen samt en kroppsdel? Är det proffs så tror jag du missat en del när det gäller mord i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in