2019-12-08, 22:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennovic666
Mamman är inte inblandad/misstänkt än så länge iaf.
Den tredje pers är Tishkos kusin

Sure. Den 40-åriga kvinnliga kusinen isåfall? Utveckla gärna.

En man och en kvinna i 40-årsåldern begärs häktade
” De som begärs häktade är en man och en kvinna, båda i 40-årsåldern, som också ska ha en relation till varandra. Båda två ska även ha en koppling till den mordmisstänkta mannen. Skälen till att de begärs häktade är att det finns risk för att personerna skulle fly eller skada utredningen.”

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7362706
Citera
2019-12-08, 22:10
Medlem
Hursomhelstings avatar
Jaha börjar vi närma oss slutet nu?
Tillagad kryddad, vacumplastad, rena tomteverkstaden bara den skillnaden att det handlar om en flicka och ett gäng kurder.
Citera
2019-12-08, 22:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Jag har heller aldrig hävdat att jag skulle vara mer trovärdig än någon annan. Men personligen lyssnar jag hellre på folk som bor i Uddevalla alternativt känner familjen än på folk i Stockholm som gissar på att pappan våldtagit W och dylikt. JAG tycker det är mer intressant. Ignorera kommentarerna om du inte tycker samma.

Och det här är inga rykten angående vem som blev gripen, utan jag fick höra det från väldigt nära till familjen. Sedan att de ljög eller inte var specifika är inte mitt problem.

Jättebra att du kommer med information. Men jag håller med OY, du bör vara tydlig med om ryktena kommer från källor mycket nära familjen. Ta det inte som kritik. De kan ha allt intresse i världen att sprida desinformation i syfte att skydda familjen. Uppgiftslämnarna kanske inte ens själva vet att informationen är missledande. Man behöver inte vara idiot för att fungera som ”nyttig idiot”.
Citera
2019-12-08, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Sure. Den 40-åriga kvinnliga kusinen isåfall? Utveckla gärna.

En man och en kvinna i 40-årsåldern begärs häktade
” De som begärs häktade är en man och en kvinna, båda i 40-årsåldern, som också ska ha en relation till varandra. Båda två ska även ha en koppling till den mordmisstänkta mannen. Skälen till att de begärs häktade är att det finns risk för att personerna skulle fly eller skada utredningen.”

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7362706

Det är möjligt att det är pappans syster som det syftas på, dvs klanfaster.
Citera
2019-12-08, 22:23
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixtape83
As my suspicion is focused in MGM3 burning the victims body, here is a forensic study of why and how it is done.
https://www.dovepress.com/forensic-investigation-of-burnt-human-remains-peer-reviewed-fulltext-article-RRFMS
MGM3 in this case I suspect is MGM2s sister, may have tried to destroy the DNA. In attempt to relocate the burned body, she may have stopped on the road, to let in fresh air in the car. She may have puked in the car from the smell and the police got the results from the forensics about the DNA belonging to her. In my experience, a severe burned body is easy to detach, especially the feet, so a body part couöd have fallen out while the car was stopped and she didn't notice, ans then continued to drive to Alingsås. Motive for this? She has to save her brother. Motive 2, her son may be involved too, as it is said here that he was in Tishkos apartment before all happened. The police can determine she is dead without finding the rest of the body if the body part was so severely burnt. Stycking is not the case here as it's a lot of work and time, this is a "fix it asap" case.

Men den kroppsdel som polisen har hittat så kunde de ju direkt se att det var W. Så att kroppen skulle vara bränd tror jag inte.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2019-12-08 kl. 22:41.
Citera
2019-12-08, 22:25
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det är möjligt att det är pappans syster som det syftas på, dvs klanfaster.

Hon är 47. Skulle benämnas som 50-års åldern om det var hon. Eller åtminstone 45-års...
Citera
2019-12-08, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, det verkar så. Men det tackar vi för, om det nu stämmer. Blir de häktade imorgon så har vi namnen som ett kick.

Av ren nyfikenhet då jag följt detta från start och du är en av de mest pålästa och i tråden.

Vart får du allt material ifrån i form av häktningspapper osv... lexbase?
Citera
2019-12-08, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaceN
Av ren nyfikenhet då jag följt detta från start och du är en av de mest pålästa och i tråden.

Från tingsrätten. Lexbase har enbart domar.
Citera
2019-12-08, 22:31
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaceN

Det kan vem som helst beställa ut på den tingsrätt det gäller.

z
Citera
2019-12-08, 22:33
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Dåligt samvete? Inför vem? De har inget dåligt samvete. Visa mig enda kurd/muslim som har haft dåligt samvete i en sådan här situation? Jag har läst massor av skamfall. Ingen har dåligt samvete.

Ni kan inte applicera deras kultur och religion på er själva!
Självklart kan MGM1:s föräldrar känna skuld gentemot sin egen son om dom pressat honom för hårt att övertyga W om att konvertera, när resultatet blir att W inte lever längre tror jag knappast att föräldrarna är stolta och nöjda utan snarare förtvivlade. I det läget är det kanske inte så konstigt om dom gör det dåliga valet att hjälpa till att "städa" efteråt. Jag hör väl till dom som inte ser det som självklart att det var någons avsikt att W skulle avlida, både MGM1 och föräldrarna får väl anses som någorlunda integrerade i samhället, och jag betvivlar starkt att brott på den här nivån är något som dom känner sig bekväma med.
Citera
2019-12-08, 22:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gleek
Tänker att en del media, typ SR (P4 Väst) kan ha källor inom åklagarmyndigheten och har fått kopia på häktningsframställan. Så inte säkert att det är en läcka per se, bara information som väldigt få kan ta del av en söndag.

Precis så tror jag det ligger till. Statlig media och statlig myndighet.
Och det inget läckage skulle jag säga. Framställan är redan gjord. Så den är offentlig, bara inte tillgänglig idag pga av att det är söndag.
Citera
2019-12-08, 22:39
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennovic666
Stämmer inte. Den tredje pers. e Tishkos kusin.

Hur vet du? Är det en han eller hon? Var kusinen på besök i Uddevalla när W dog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in