2019-12-06, 01:54
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Eller hur, här har man ställt upp och skämt ut sig för hela svenska folket och som tack får man åka på en fylle-kryssning till Åland!

Oscar alltså... Han tar med sig ena tjejen på dejt enbart för att dumpa henne, hon har gjort sig fin med smink, kläder och hår. Jäkla gris han är!
Det kan ju också vara så att någon av dem är flygrädd och vägrar flyga? Behöver inte vara svårare än så?
Citera
2019-12-06, 09:43
Medlem
Chandler Bings avatar
Osäkra killar ev. Oskulder som får vara med i en sån här produktion väljer dom ”snyggaste” brudarna. Min teori är att dessa tjejer ser fram emot kändisskapet samt resan tv 4 bjussar på. Bonden blir efteråt lämnad. Varför säger ingen åt dessa osäkra pojkar att det troligen blir så, dom blir lämnade.
Tycker mig se att det ofta sker så.
Citera
2019-12-06, 10:49
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Enligt mig så kunde han ha skippat dejten och sagt det direkt istället.

Han ville ju just slippa säga det när fler var närvarande än just hon och han, nu fick dom egentid och ett bättre läge att tala om det även om det självfallet inte finns något bra läge att säga nej till någon.
Han agerade helt rätt.
Man ska ha i tanken beträffande kritiken att han kunde sagt nej till övriga direkt när han tyckte så bra om Cissi tidigt att den känslan man först får inte alltid är den som håller i sig ens några dagar senare så inte det minsta konstigt att han behöll flera.

Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Osäkra killar ev. Oskulder som får vara med i en sån här produktion väljer dom ”snyggaste” brudarna. Min teori är att dessa tjejer ser fram emot kändisskapet samt resan tv 4 bjussar på. Bonden blir efteråt lämnad. Varför säger ingen åt dessa osäkra pojkar att det troligen blir så, dom blir lämnade.

Nu är det ju inte direkt så att någon minns dom tjejer som deltar i BSF/KÅA ens en vecka efteråt om dessa inte blir valda så det är inget argument för deltagande.
BSF har i jämförelse med andra dejtingprogram ett avsevärt högre "förhållanden-som-håller"-snitt. Hur det går för årets bönder återstår såklart att se.
Citera
2019-12-06, 14:06
Medlem
Kefalonias avatar
Även om inte tjejerna är som någon skriver, några fotomodeller, är inte bönderna det heller.
Begriper inte ett skvatt vad tjejerna ser hos Mattias. Han är som en fnittrig tonårstjej.
Varför blir bönderna så förnärmade av att någon av deras tjejer lämnar dem? Det ska väl stämma åt båda håll!
Citera
2019-12-06, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Vilken/vilka bönder syftar du på den här säsongen?
Citera
2019-12-06, 17:26
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Är tämligen enig, Jimmys val kändes otippat och det känns som det funkat bättre med det andra valet på sikt. Det är ofta något man inte riktigt kan sätta fingret på som gör att man får en viss uppfattning och så är det även denna gång beträffande valet. Sedan är det som alltid så att jag önskar paret all lycka.

Alex val var väntat men det var lite väl mycket känslor där vid det andra valet, det kändes som det trots allt fanns mer än bara vänskap där. Det verkar som något inte riktigt fungerar under resan ja, å andra sidan har trailers lurats förr så det kan visa sig vara att han föredrar bacon och hon ägg på frukostmackan och hans "det fungerar inte som innan" är ett dåligt skämt om det...

Ja, eftersom diverse flanar här på forumet redan avslöjat Pelles val (tänk om folk kunde lära sig att inte spoila) så var det ju väntat.
Josefine får man ju förstå att hon har svårare att släppa folk inpå livet efter sin historia med män.
Det blir säkert bra med Karin över tid med.

Oscar lär ha träffat en perfekt tjej för honom, han vill ju ha en "tuffare" tjej på det sätt som Cissi är tuff och fick rätt där, det märktes ju redan vid speed-dejten att det klickade extra mellan dessa tu.
Håller helt med om att hans sätt att säga till Wilma var helt rätt agerat, bättre han sa det då än senare, sedan att Wilma tycker han borde sagt något direkt är en annan sak.

I KÅA fick så Uffe sin Anna, det har ju känts som ett bra par sedan starten egentligen. Hoppas verkligen det håller.

Mattias lär inte få något att hålla även om jag tror det funkar bäst med Louise. Han beter sig och talar som flera varit inne på som en 15åring...

Spoilers är skvallerkärringar, inget annat. Jag ignorerar dem helt i alla fall. Därför visste jag inte att Pelle hade valt Karin, men jag kunde förutse det i alla fall, inte svårt eftersom Karin är snyggast och kan dansa, vilket är viktigt för Pelle.

Jimmy blev nog en stor besvikelse för många tv-tittare, det lyftes på ögonbryn där när han dissade Jonna. Men det är inte alltid som böndernas val återspeglar tv-tittarnas val.

Uffe valde som väntat Anna, men jag tror att hon inte alls gillar hans "tjejkompis" som har alltför stort inflytande på honom. Hon förväntade sig en självständigt tänkande karl som hon kan rå om helt själv.
Citera
2019-12-07, 11:15
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kefalonia
Även om inte tjejerna är som någon skriver, några fotomodeller, är inte bönderna det heller.
Begriper inte ett skvatt vad tjejerna ser hos Mattias. Han är som en fnittrig tonårstjej.
Varför blir bönderna så förnärmade av att någon av deras tjejer lämnar dem? Det ska väl stämma åt båda håll!

Alla jagar å andra sidan inte fotomodells-utseendet heller. Det är givetvis så att utseendet är en del i det hela men det måste finnas betydligt mer för att det ska klicka. Det sågas lite väl friskt beträffande utseende i denna tråd får man säga, det lär ju inte vara så att vi alla som skriver här är några av världens vackraste heller...

Förstår inte heller vad tjejerna ser i Mattias, det är som du säger som en fnittrig tonårstjej, det saknas väl bara tuggummi-tuggande och lindande av detsamma kring fingret så passar han in på valfri högstadie-skolgård.

Självklart ska det stämma åt båda håll, uppfattar dock inte att bönderna blir just förnärmade när någon lämnar gården frivilligt, ibland lite nere/ledsna men det är ju beroende på vilka känslor bonden har för den som lämnar.

Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Spoilers är skvallerkärringar, inget annat. Jag ignorerar dem helt i alla fall. Därför visste jag inte att Pelle hade valt Karin, men jag kunde förutse det i alla fall, inte svårt eftersom Karin är snyggast och kan dansa, vilket är viktigt för Pelle.

Jimmy blev nog en stor besvikelse för många tv-tittare, det lyftes på ögonbryn där när han dissade Jonna. Men det är inte alltid som böndernas val återspeglar tv-tittarnas val.

Uffe valde som väntat Anna, men jag tror att hon inte alls gillar hans "tjejkompis" som har alltför stort inflytande på honom. Hon förväntade sig en självständigt tänkande karl som hon kan rå om helt själv.

Det var dock omöjligt att ignorera det när det var flanar som citerade spoilers-inlägg och svarade på det samt när det stod helt öppet i andra inlägg. Sedan att det som du säger var ett val man kunde se skulle komma ändå är en annan sak, men det har ju klippts så vilt under säsongerna att man lätt kunde ha lurats att tro så för att sedan "chockas" av beslutet.

Ja, Jimmys val var lite oväntat så sett, men som sagt handlar en del om klippning. Sedan vet vi till skillnad från bönderna & brevskrivarna inte allt som sker på gården. Teamet åkte väl vid 22 och kom vid 08 tyckte jag nån sa så även om det är natt mellan det så kan en del snack och annat ske utan teamet på plats.

Så mycket lär väl inte Anna ha hunnit träffa den där tjejkompisen dock att det går att dra den slutsatsen.
Citera
2019-12-07, 15:48
Bannlyst
Torraste programmet. Kan inte fatta att jag faktiskt lyckats se ett helt avsnitt haha
Citera
2019-12-08, 00:10
Medlem
Jättehjärna! https://youtu.be/o6qu9Dy7hec
Citera
2019-12-08, 00:17
Bannlyst
Man undrar ju vad tjejerna har för krav på män när de trånar efter dessa!
Citera
2019-12-08, 18:04
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znoppe
Man undrar ju vad tjejerna har för krav på män när de trånar efter dessa!

- - -

Det kan man verkligen undra.

Fast personligen finns det endast EN av dessa som verkar mogen och som en man som är värd att
göra närmare bekantskap med = Uffe.

Visserligen är jag mer i hans ålder +- 5 år.

Men också för att han verkligen visar en mognad, livsglädje och humor.

Att även om man inte är så ung och har haft sina tuffa stunder i livet -
så verkar hans livsfilosofi som: Det kan bara bli bättre ;-)
Citera
2019-12-08, 22:19
Medlem
GamleJans avatar
Den där tösen Wilma är förbannat gullig dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in