2019-11-14, 07:42
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Jag har nyss införskaffat "Kunskapens korridorer" av Peter och Jens Ahlbom.

En helt underbar skildring av livet för elever och personal på en helt vanlig svensk högstadieskola, som har blivit oförtjänt bortglömd med åren.
Kan bara hålla med.
Skaparna har verkligen lyckats med atmosfären av en svensk högstadieskola under 80-talet. Den påminner så mycket om skolan i mina barndomskvarter, och hur den var då.
Är på "ständig jakt" efter album två (letar inte aktivt, men skulle jag se den, grabbar jag tag i den direkt).

Är dessutom svag för lärarnas namn. Med ordlekar på deras ämnen. Det är väl biologiläraren och deras klassföreståndare som inte passar in i den mallen.
Citera
2019-11-14, 09:58
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Kan bara hålla med.
Skaparna har verkligen lyckats med atmosfären av en svensk högstadieskola under 80-talet. Den påminner så mycket om skolan i mina barndomskvarter, och hur den var då.
Är på "ständig jakt" efter album två (letar inte aktivt, men skulle jag se den, grabbar jag tag i den direkt).

Är dessutom svag för lärarnas namn. Med ordlekar på deras ämnen. Det är väl biologiläraren och deras klassföreståndare som inte passar in i den mallen.
Så kul att jag hittat någon, som känner till "Kunskapens korridorer" så väl.

Du kan ju köpa album 2 på Bokbörsen, om du vill ha den.

Och ja, det där med ordlekarna i lärarnas namn är mycket fyndigt. Och till och med städerskan heter ju faktiskt Inga Damberg!
Citera
2019-11-21, 21:11
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Tidigare i veckan blev det till att införskaffa några goa julalbum:
Åsa-Nisse
Lilla Fridolf
91:an Karlsson
Kronblom

Passade även på att införskaffa årets upplaga av Smålänningens jul också.
Citera
2019-11-28, 15:25
Moderator
Popesizes avatar
Fick idag en leverans från Comics Heaven. Känns som om det är över två månader sen, man hade något nytt intressant. Rena rama torkan på seriefronten.

Nåja, dagens leverans var detta.

Elvira Mistress of the dark #10 av David Avallone
Transformers/Ghostbusters #5 av Erik Burnham
X-MEN #1 & #2 av Jonathan Hickman. Det här är alltså den nya serien med mutanterna om jag har fattat rätt.

Samt första delen med Teenage Mutant Ninja Turtles -originalserien från Mirage Comics, av Kevin Eastman och Peter Laird 1984.
Detta är "The Works"-utgåvan. En del kallar det även Pizzabox-utgåven, då pärmen är utformad som en pizzakartong.
Skillnaden, förutom omslaget, är att denna utgåva är färglagd, och den vanliga utgåvan är, precis som originalserien, svart-vit.
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81oKOBhAGSL.jpg

Äntligen kan jag kura ihop mig igen i fåtöljen med något intressant att läsa.
Citera
2019-12-04, 20:50
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Häromdan hittade jag Familjen Flintas jul 1965 i bra skick på en loppis så den köpte jag. Har läst den också.
Citera
2019-12-08, 22:07
Moderator
Popesizes avatar
Var på Scifimässan idag. Kom hem med Transformersberättelsen "Wreckers sista strid" och del 5 av "Teenage Mutant Ninja Turtles The Works..." Samt en originalteckning och autografer av Jonas Darnell

En bra dag, helt enkelt!
Citera
2019-12-08, 22:40
Medlem
Furiennas avatar
"Asterix och Vercingetorix dotter" till mig själv.

"Kronblom 2019" till mamma.
Citera
2019-12-10, 00:46
Medlem
91:an. Ren besvikelse. Den är tunn som ett frimärke nuförtiden
Citera
2019-12-10, 03:23
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Var på Scifimässan idag. Kom hem med Transformersberättelsen "Wreckers sista strid" och del 5 av "Teenage Mutant Ninja Turtles The Works..." Samt en originalteckning och autografer av Jonas Darnell

En bra dag, helt enkelt!

Vad tycker du om tecknadet? Jag gillade de transformers som fanns på 1980-1990 talet och som gick som teveserie som "first generation", men inte så förtjust när de fick manga format tecknat.

Men verkar finnas olika tecknade transformers.
Citera
2019-12-10, 07:22
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Vad tycker du om tecknadet? Jag gillade de transformers som fanns på 1980-1990 talet och som gick som teveserie som "first generation", men inte så förtjust när de fick manga format tecknat.

Men verkar finnas olika tecknade transformers.
Jag tycker att Nick Roches illustrationer är riktigt bra. (jag tror att det är Nick Roche i alla fall)
https://comicconstockholm.se/wp-content/uploads/sites/16/2018/08/Nick-Roche-Transformers.jpg

Du verkar dock tänka på de animerade stilarna än serietidningsversionen, verkar det som?
Det är visserligen OT, men jag kan nämna att jag inte brytt mig allt för mycket. Det brukar vara storyn som är viktig för mig.
PM'a mig om du vill diskutera mer.
Citera
2019-12-12, 15:21
Moderator
Popesizes avatar
Idag hämtade jag ut del 6 av TMNT IDW Collection.
Kvar i beställningen, och leverans förhoppningsvis innan året är slut, är del sju av ovanstående serie, samt Teenage Mutant Ninja Turtles: The Works... del 2-4
Citera
2019-12-13, 11:40
Medlem
Ördögs avatar
Från Fidas butik i Nordsjö:

Sebastian Nyberg: Basses bästa (2014)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem