2019-12-08, 22:03
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Och anledningen till att hon säger kvinnan är nog att det var Ott*/D*ana och inte AA som hon såg.
Var inte diana utomlands då?
Citera
2019-12-08, 22:05
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det hela tyder på att Emilia bara hade tänkt att vara ute en kort stund för att sedan återvända hem till sin lägenhet.

Hon verkar inte haft en aning om att något förskräckligt skulle drabba henne nästan omgående. Fram till kl. 11.15, så hade Emilia varit borta från lägenheten 45 minuter till en timma. Var exakt uppehöll hon sig under den här tiden? Vem eller vilka mötte hon? Var det ett planerat kortvarigt möte? I s f varför?

Ja, frågorna är många och jag hoppas att vi kommer att kunna få svar på dessa.
Framgår inte vem som sände ett SMS från hennes telefon. Något i meddelandet gör att anhöriga tror att hon har åkt någonstans.
Citera
2019-12-08, 22:06
Medlem
Skaraborg2s avatar
Information från olika håll.

Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Skaraborg2
jag får känslan av att du och jag får ungefär samma info från samma eller olika personer?

Det är nog olika personer men vem vet?

En del info får jag i tråden och annan info har jag erhållit via PM.
Citera
2019-12-08, 22:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Var det Emilia själv som skickade SMS:et kl. 11.15 den 22 november?

Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Framgår inte vem som sände ett SMS från hennes telefon. Något i meddelandet gör att anhöriga tror att hon har åkt någonstans.

Kan mycket väl vara som så och ingen vet ju om det var hon själv som skickade detta SMS eller någon annan.

I vilket fall som helst blev föräldrarna oroliga och anmälde henne som saknad redan under lördagen den 23 november.
Citera
2019-12-08, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det är nog olika personer men vem vet?

En del info får jag i tråden och annan info har jag erhållit via PM.
Ja vem vet..
Ungefär samma här.
Men vi är nog inne på relativt likvärdigt spår pga den info vi får
Citera
2019-12-08, 22:20
Medlem
Citat:
Den info jag fått till mig var att Diana åkte till Göteborg på lördagen den 23/11
Behöver inte stämma.
Citera
2019-12-08, 22:23
Medlem
Pratade Emilia med någon på fredag morgon innan hon gick ut? Eller är det endast ett SMS som sänts från hennes telefon den dagen?
Citera
2019-12-08, 22:26
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Har kollat på Eniros karttjänst själv och den säger 27,1. Skulle själv tippa på högst 30, alltså inte ens i närheten av 60. Sen om folk inte mätt från rätt port till rätt balkong vet ju inte jag men det har jag gjort så jag vet exakt var dessa är.

Ja då har jag mätt från fel hus uppe i korsningen. Finns en Susanne där. Vilken port är det? Är det huslängan mittemot på Odenvägen? Om det bara är 30 meter så är det ännu mer säkert att det är någon som ser kvinnlig ut som hon har sett.
Citera
2019-12-08, 22:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Är nog inne på relativt likvärdigt spår.

Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Ja vem vet..
Ungefär samma här.
Men vi är nog inne på relativt likvärdigt spår pga den info vi får

Det tror jag också att vi båda är.

Sedan tror jag också att du sitter på mer intressanta uppgifter än vad jag gör. Tycker att du skriver intressanta inlägg och skriver så mycket som du anser dig kunna dela med dig.
Citera
2019-12-08, 22:28
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:

Ingen aning. Men utredare brukar börja med det uppenbara och den fakta man har på bordet. Säger vittnet att hon sett någon som liknar en kvinna, så kollar man om det finns en sådan person med koppling till offret. Finns det inte det så går man vidare med nya hypoteser. Finns det någon som passar på signalementet så tar man nog in den på förhör och kollar vad den har gjort den aktuella tidpunkten.
Citera
2019-12-08, 22:31
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Fast det är väl inte Emilias "fel"? Eller har hon vittnat mot honom?
Eller tänker du rånmord?

Ingen vet. Om det är AA så försöker vi bara hitta ett motiv. Hon vittnade mot R*mmin för att hon var med på platsen och blev inplockad av polisen. Alltså hon angav inte nån, men berättade väl rakt upp och ner vad hon sett och hört. Kan ju vara likadant med AA att de plockade in några personer och förhörde dem. Därför skulle FUP på de domarna vara intressanta att se.
Citera
2019-12-08, 22:33
Medlem
[quote=Kokerorsostotinon|69547790]Du menar alltså att E anmäldes försvunnen av familjen redan på fredagen? De hade ju haft kontakt med henne tidigare, E hade skickat ett sms, så varför anmäla henne försvunnen bara några timmar efter smset? Eller har det hänt något annat, som inte kommit ut till allmänheten, som gjort att familjen anade oråd och därför försökte höra av sig till E som inte svarade och därför anmälde de henne försvunnen redan på fredagen?
Förlåt, fel av mig! Bra att du observerade det. Hon anmäldes försvunnen på lördagen den 23/11 vad jag fått till mig iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in