2019-12-08, 21:07
Medlem
rickeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiiquita
Någon som begärt ut fup på A.A gällande de andra brotten?
Tänkte om man kan bekräfta eller dementera om E.L varit inblandad på någotvis, ex vittnat eller golat?
Hon hade väll vittnat emot kusinen tidigare, ellee jag som blandar ihop de?

Finns länkade tidigare FUP längre bak i tråden.
Citera
2019-12-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chiiquita
Någon som begärt ut fup på A.A gällande de andra brotten?
Tänkte om man kan bekräfta eller dementera om E.L varit inblandad på någotvis, ex vittnat eller golat?
Hon hade väll vittnat emot kusinen tidigare, ellee jag som blandar ihop de?
Insåg just också att det missats. Domarna och brotten avfärdades kanske som simpla så FUP var aldrig riktigt intressanta.

Kan vara läge att beställa.
Citera
2019-12-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickeri

Sorry de har jag missat, blivit en hel del scrollande pga alla hon/han/den/det inlägg. Tack!
Citera
2019-12-08, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickeri
Inte gällande AAs narkotikabrott.
Citera
2019-12-08, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gleek
Inte gällande AAs narkotikabrott.

Jag hittar bara fup på rj.. menar fup på a.a
Citera
2019-12-08, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Vi behöver ju inte konspirera bara för konspirerandets skull. Fastern döljer givetvis inget för att skydda MGM. Var får du sådana fantasier ifrån?

Det exakta avståndet kan kvitta. Jag har varit där. Man ser bra & känner igen en person man känner till väl. Betydligt värre att se ett ansikte, så är personen inte så bekant så är den svår att verkligen identifiera.
Kan bara hålla med dig i detta Stivali.
Kan inte se någon anledning överhuvudtaget till att Susanne skulle ljuga i sitt vittnesmål gällande detta.
Däremot är det inte lätt att minnas allt i detalj när man sett något man vid den tidpunkten inte hade en aning om bara dagar senare skulle vara oerhört viktigt för en mordutredning av sin egen släkting.
Tror dom flesta blivit oerhört stressade i en sådan här situation.
Hon minns att hon såg någon med E denna dagen. Hon ringer polisen för hon förstår att detta kan vara oerhört viktigt. Hon kämpar med att minnas detaljer trots att hon vid tillfället inte kunde ha en aning om att E bara några timmar senare skulle anmälas försvunnen och föräldrar och släkt ganska snabbt efter misstänker att något hänt E. Kan ni sätta er in i hennes situation och press?
Hon minns Es klädsel, en cykel och färgen på jackan personen som var med henne bar. Inte konstigt! Resten försöker hon minnas och försöker ge en bild av. Detta behöver inte vara exakta minnen.. "kappan/rocken" kanske var en vanlig knälång parkas. NN kanske inte ens låste upp cykeln, det kanske bara såg så ut. NN kanske inte är så kraftig. Kanske var hennes bild av det i efterhand. NN kanske är muskulös och ser kraftig ut i vinterjacka. NN kanske är smal men med vinterjacka ser kraftig ut intill långa, smala E.
Vittnet SL minns såklart BO relativt väl eftersom det är en person hon känner väl.
Men försök minnas hur personen du såg prata med din granne på andra sidan parkeringen förra veckan såg ut...
Citera
2019-12-08, 21:34
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Menar du att mätverktyget på Eniros karttjänst inte fungerar? Är det kortare eller längre än 60-70 meter?
Har kollat på Eniros karttjänst själv och den säger 27,1. Skulle själv tippa på högst 30, alltså inte ens i närheten av 60. Sen om folk inte mätt från rätt port till rätt balkong vet ju inte jag men det har jag gjort så jag vet exakt var dessa är.
Citera
2019-12-08, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det där med hennes handväska känner jag till men var Emilia själv där?

Hon ville säkert inte gå dit med tanke på hur hon var klädd. Det enda jag kan tänka mig är att GM jagade henne dit och där avslutade hennes liv. Vilken ångest och rädsla hon måste ha känt. Fy för den lede på vilket sätt hon fick sluta sitt liv. Detta låter som rena rama skräckscenariot.

Du har rätt. Detta känns otäckt. Mycket otäckt.
Fruktansvärd tanke.. men kan inte annat än hålla med dig i detta.
Citera
2019-12-08, 21:41
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Så du tänker att släktingen måste säga något till polisen, eftersom hon har sett att någon sett henne medan hon såg E?
Nu blir det för avancerat för mig.
🤣

Ett alternativ, om släktingen ville skydda GM, vore ju annars att säga att E gick iväg med en kort, mager neger?
Allt för att inte misstänkliggöra A?
Polisen? Det va Aftonbladet som intervjuade henne, vad hon sen sagt till polisen har jag ingen aning om. Nej, inte enbart för att någon ev sett henne utan kanske pga av att förvirra/vilseleda.
Finns ingen kort mager neger i Tollarp så det vore jävligt dumt 🤣
Citera
2019-12-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Fruktansvärd tanke.. men kan inte annat än hålla med dig i detta.
Skaraborg2
jag får känslan av att du och jag får ungefär samma info från samma eller olika personer?
Citera
2019-12-08, 21:49
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Polisen? Det va Aftonbladet som intervjuade henne, vad hon sen sagt till polisen har jag ingen aning om. Nej, inte enbart för att någon ev sett henne utan kanske pga av att förvirra/vilseleda.
Finns ingen kort mager neger i Tollarp så det vore jävligt dumt 🤣

Jag kanske drog förhastade slutsatser när jag utgick ifrån att hon lämnat den informationen även till polis.
Citera
2019-12-08, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Kan bara hålla med dig i detta Stivali.
Kan inte se någon anledning överhuvudtaget till att Susanne skulle ljuga i sitt vittnesmål gällande detta.
Däremot är det inte lätt att minnas allt i detalj när man sett något man vid den tidpunkten inte hade en aning om bara dagar senare skulle vara oerhört viktigt för en mordutredning av sin egen släkting.
Tror dom flesta blivit oerhört stressade i en sådan här situation.
Hon minns att hon såg någon med E denna dagen. Hon ringer polisen för hon förstår att detta kan vara oerhört viktigt. Hon kämpar med att minnas detaljer trots att hon vid tillfället inte kunde ha en aning om att E bara några timmar senare skulle anmälas försvunnen och föräldrar och släkt ganska snabbt efter misstänker att något hänt E. Kan ni sätta er in i hennes situation och press?
Hon minns Es klädsel, en cykel och färgen på jackan personen som var med henne bar. Inte konstigt! Resten försöker hon minnas och försöker ge en bild av. Detta behöver inte vara exakta minnen.. "kappan/rocken" kanske var en vanlig knälång parkas. NN kanske inte ens låste upp cykeln, det kanske bara såg så ut. NN kanske inte är så kraftig. Kanske var hennes bild av det i efterhand. NN kanske är muskulös och ser kraftig ut i vinterjacka. NN kanske är smal men med vinterjacka ser kraftig ut intill långa, smala E.
Vittnet SL minns såklart BO relativt väl eftersom det är en person hon känner väl.
Men försök minnas hur personen du såg prata med din granne på andra sidan parkeringen förra veckan såg ut...

Du menar alltså att E anmäldes försvunnen av familjen redan på fredagen? De hade ju haft kontakt med henne tidigare, E hade skickat ett sms, så varför anmäla henne försvunnen bara några timmar efter smset? Eller har det hänt något annat, som inte kommit ut till allmänheten, som gjort att familjen anade oråd och därför försökte höra av sig till E som inte svarade och därför anmälde de henne försvunnen redan på fredagen?

Jag vet om att de försökt ringa först med signaler och att telefonen sedan varit avstängd. Men jag undrar om det har hänt ytterligare något som gjort att familjen blev oroliga och anmälde henne försvunnen redan då. Annars brukar man ju vänta i alla fall en dag innan man anmäler en försvunnen vuxen person eftersom polisen (oftast) inte lägger ner någon tid på ärendet förrän det har gått 24h.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in