2019-12-08, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Svårt att hitta stöd för det i tråden eller annorstädes. Allt bottnar väl i att systern uttryckte sig lite oklart. Sedan blev det en höna av den ynka fjädern.

Ja så kanske det är.
Citera
2019-12-08, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag fattar inte vad dom vinner på att sprida felaktig info om att någon kusin skulle vara anhållen. När det tydligen är en 40-årig kvinna enligt media. Skumt är det.

Vem som nu spridit vad? Ngn har i vart fall tagit upp en kusin från Alingsås ett antal ggr? Har bara noterat.
Citera
2019-12-08, 20:33
Medlem
Känslan utan att veta är att kvinnor lite lättare bryter ihop i häkte och börjar prata.

Förhoppningsvis säger den här kvinnan vad hon vet efter lite tryck.

Man kan alltid hoppas.
Citera
2019-12-08, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Ja kanske, men ena stunden bor hon i Göteborg o nästa i Nederländerna...
kanske jag som e trög...

Hon kanske flyttar runt,för att få bidrag i 2 länder.
Citera
2019-12-08, 20:39
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Självklart förstår jag och de flesta andra att på det sätt en rättsprocess drivs kan det vara
problematiskt om en utredning läcker information bevis kan bli ogiltigförklarade i rätten osv.
Samtidigt har vi väl en privatspanare i oss lite till mans vi vill helt enkelt få ett så snabbt svar på
vad som hänt som är tekniskt möjligt.
Och ibland som vid Palme mordet som ju hade stort allmän intresse hade man ju önskat att
vartenda Tips som kommit i vartenda Förhörs protokoll som upprättats vartenda fynd som gjorts
av någon hade lagts ut i en offentlig filmapp någonstans som vem som helst hade kunnat läsa.
Och fan vet om inte fallet varit löst för länge sen då.
Jag håller lite med dig, polisen har ett dubbelt förhållande till detektiven allmänheten numera. Vi förväntas vara med och leta, jättebra!, men vi får inte veta var eller var man redan letat. Vi förväntas lämna upplysningar men får inte veta om vem eller när.
Att hemlighålla vem mgm 1 och 2 är är numera bara fånigt. Det är redan brett spritt vilka de är. Och om ryktet skulle utsätta fel personer för misstanke och missaktning är det delvis polisens fel. Sådant som redan är allmänt känt bör bekräftas eller bestridas av polis o åklagare.
Citera
2019-12-08, 20:41
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskben1
Det är inte hans mamma. Det är hans pappas nya fru som han har små bar med. Styvmamman.

Kanske inte helt oviktigt detta. Man kan säga fru nummer 2. Pappan har 2 fruar och barn med båda. Fru 1 lever på bidrag som ensamma mammor får.
Säger något om kopplingen mellan alla som kam vara aktuella.
Polisen vet allt redan.
Även hur de ljuger Jag lovar Jag svär.

Till er bättre insatta har jag en fråga.Det står i någonstans att kroppsdelen kunde identifieras för det fanns en tatuering. Texten togs bort direkt.
Hade Wilma en tatuering eller var det en desperat journalist som chansade?
Citera
2019-12-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jaa, ett mycket mycket smart drag.. Men ser konstellationen ut på det här viset så tornar det upp en rad problem för åklagarsidan. Dessutom så lär väl då telefonavlyssning av MGM2 inte ha gett något.

Det kan den gjort ändå.
Citera
2019-12-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
9
Wilma och kurden har hängt ihop sedan hon var 15 år och gick i Nian. Han var då 21. Jag kanske är fördomsfull eller gammalmodig men jag tycker att det är ofattbart skumt att en så pass mycket äldre person går in så för ett förhållande med någon som i princip inte är något annat än fjortisbrud. Hade jag varit Wilmas föräldrar hade jag fan gjort allt för att få slut på förhållandet.

Jag är lika gammalmodig och anser det inte vara friskt. Tyder på stora brister på hemmaplan (hos båda). Föräldrarna tycks inte ha koll/inte brytt sig. W:s föräldrar har lämnat sitt barns uppfostran till den här kurden.

Att en 21 årig vill hänga med en tonåring talar ju naturligtvis om mognadsgraden hos den här personen. En jämnårig kanske inte skulle ha orkat med honom?

Om en 15 årig vill "kila stadigt" med en vuxen man och dessutom åtminstone delvis bo med honom - då är det något hon saknar hemifrån.
Citera
2019-12-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Känslan utan att veta är att kvinnor lite lättare bryter ihop i häkte och börjar prata.

Förhoppningsvis säger den här kvinnan vad hon vet efter lite tryck.

Man kan alltid hoppas.

Tror knappast inte hin vågar ange maken.
Citera
2019-12-08, 20:44
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har skolan många elever som har längre avstånd mellan hem och skola eller särskilda anledningar skall skolan bistå/antingen själva eller förmedla boende. Utgår bostadsbidrag.
Här verkar det dock vara pendlingsavstånd men kan finnas särskilda skäl. Läste själv i den åldern på annan ort men avståndet var 30 mil!

Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Tänkte inte alls något skolboende utan kanske mera typ behandlingshem eller familjehem.
Wilma kanske var i behov av mera omsorg än familjen kunde ge, behöver inte vara något fel på familjen eller Wilma. Många tonårsflickor kämpar mot psykisk ohälsa t ex
Uddevalla har ett mycket stort upptagningsområde för elever på gymnasiet. Många har så långa och besvärliga resvägar att de "tvingas" bo i Uddevalla under gymnasiestudier. Men här finns förstås också behandlingshem. Om det berör någon av de inblandade vet jag INTE ALLS. Bara ger grundförståelse för förhållandena.
Citera
2019-12-08, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Kanske inte helt oviktigt detta. Man kan säga fru nummer 2. Pappan har 2 fruar och barn med båda. Fru 1 lever på bidrag som ensamma mammor får.
Säger något om kopplingen mellan alla som kam vara aktuella.
Polisen vet allt redan.
Även hur de ljuger Jag lovar Jag svär.

Till er bättre insatta har jag en fråga.Det står i någonstans att kroppsdelen kunde identifieras för det fanns en tatuering. Texten togs bort direkt.
Hade Wilma en tatuering eller var det en desperat journalist som chansade?
För att reda ut en lång diskussion här, skulle du vilja vara så vänlig att ange ålder på FRU 1.
Citera
2019-12-08, 20:46
Medlem
Inga häktningsförhandlingen ännu eller allt är sekretess?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in