2019-12-08, 20:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Att vi båda är från Uddevalla och fått höra samma sak när det enligt media inte stämde, tycker JAG är skumt.
Sedan är du den sista som ska prata om källkritik när du hänger i en tråd full med trådsanningar.
Vi snackar om vem som begärts häktad här, vilket är simpelt att få fram senare, inte vad och hur saker skett under mordet som ingen fortfarande vet förutom polisen.

Jag ifrågasätter dock mycket i tråden, så källkritisk är jag nog allt.

Tycker att du borde vara ännu tydligare med att den information som du har endast är obekräftade rykten.

Har du svårt för att fatta att du och andra i Uddevalla helt enkelt har fått höra rykten eller medvetet planterad falsk information?

Inte ett dugg skumt att du och andra i Uddevalla har råkat snubbla över samma rykte, till och med förväntat att ni skulle göra det.

Att du bor i Uddevalla gör dig inte mer intressant eller trovärdigare än någon annan här.
Citera
2019-12-08, 20:10
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
tror de sista personerna av intresse inte är så insyltade som far och son. De hade förmodligen inte mycket till val när pappsen förkunnade vad som hänt.

Det finns ALLTID ett VAL. Ringa polisen!
Citera
2019-12-08, 20:10
Medlem
En man och en kvinna? Kvinnlig kusin då eller? https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/ytterligare-tv%C3%A5-beg%C3%A4rs-h%C3%A4ktade-i-utredningen-av-mordet-p%C3%A5-wilma-andersson-1.2129 4654
Citera
2019-12-08, 20:12
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharya
En man och en kvinna? Kvinnlig kusin då eller? https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/ytterligare-tv%C3%A5-beg%C3%A4rs-h%C3%A4ktade-i-utredningen-av-mordet-p%C3%A5-wilma-andersson-1.2129 4654

Även här är källan p4 väst.
Kan uppgiften vara korrekt?
Citera
2019-12-08, 20:13
Medlem
Och bli sönderslagen på kuppen....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det finns ALLTID ett VAL. Ringa polisen!
Ring en vän? Fan vet om nån mer är inblandad... Kört nån plats påse hit eller dit 😎
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharya

Kvinna som bor ihop med mgm pappa, troligtvis gifta.
Citera
2019-12-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag ifrågasätter dock mycket i tråden, så källkritisk är jag nog allt.

Tycker att du borde vara ännu tydligare med att den information som du har endast är obekräftade rykten.

Har du svårt för att fatta att du och andra i Uddevalla helt enkelt har fått höra rykten eller medvetet planterad falsk information?

Inte ett dugg skumt att du och andra i Uddevalla har råkat snubbla över samma rykte, till och med förväntat att ni skulle göra det.

Att du bor i Uddevalla gör dig inte mer intressant eller trovärdigare än någon annan här.

Jag har heller aldrig hävdat att jag skulle vara mer trovärdig än någon annan. Men personligen lyssnar jag hellre på folk som bor i Uddevalla alternativt känner familjen än på folk i Stockholm som gissar på att pappan våldtagit W och dylikt. JAG tycker det är mer intressant. Ignorera kommentarerna om du inte tycker samma.

Och det här är inga rykten angående vem som blev gripen, utan jag fick höra det från väldigt nära till familjen. Sedan att de ljög eller inte var specifika är inte mitt problem.
Citera
2019-12-08, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
I mina öron låter boende som något typ HVB-hem och inte en egen lägenhet.
Flera gånger har jag läst sådant som jag tolkar som antydning om kanske familjehemsplacering eller HVB-hem.

Har inte läst i kapp så detta kanske redan är utrett...

Har skolan många elever som har längre avstånd mellan hem och skola eller särskilda anledningar skall skolan bistå/antingen själva eller förmedla boende. Utgår bostadsbidrag.
Här verkar det dock vara pendlingsavstånd men kan finnas särskilda skäl. Läste själv i den åldern på annan ort men avståndet var 30 mil!
Citera
2019-12-08, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Jo hon bor med pappan.
Vet dock inte varför hon inte är skriven där eller varför pappan står som gift med en annan kvinna - eller så är det mamman som faktiskt står skriven där med ett annat förnamn. För hon heter något annat egentligen.
Hur ska du ha det?
Är hon T:s mamma eller inte?
Citera
2019-12-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
En kvinna med en relation till den 40-årige mannen enligt P4.

Precis, verkar finnas dem här inne som inte vill att det ska vara så..vad jobbar hon med?
Finns nån bild på kvinnan? Konstigt att hon inte syns på bild hos farsans Facebook.
Citera
2019-12-08, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Hur ska du ha det?
Är hon T:s mamma eller inte?

Han kanske har två fruar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto