2019-12-08, 19:58
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennovic666
Stämmer inte. Den tredje pers. e Tishkos kusin.

Så tidningen har skrivit fel?
Citera
2019-12-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Men snälla du vi vet att en kroppsdel är hittad, så vilket ord vill du använda då istället?
Samma med att du tror förundersökningen är vattentät vilket den bevisligen inte är för det läcker redan till kriminalreportrarna.

Källskyddet är starkare än vad du har uppfattat.

Jmfr 5-6 år tillbaka och senaste åren.
Citera
2019-12-08, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Jag har aldrig läst om att Wilma hade nåt eget boende. Hur hade hon råd med det? Att de hade gjort slut kommer från systern?

I mina öron låter boende som något typ HVB-hem och inte en egen lägenhet.
Flera gånger har jag läst sådant som jag tolkar som antydning om kanske familjehemsplacering eller HVB-hem.

Har inte läst i kapp så detta kanske redan är utrett...
Citera
2019-12-08, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Fantastiska ace👍♥️

Vi ska inte glömma Ben och Cross som faktiskt är kollegor till Ace och lika duktiga dom! Vad vore polisen utan sina hundar!?

Nu håller vi tummarna för att dessa jyckar hittar resten av Wilma så hon föräldrarna får begrava Wilma med alla delarna. Förfärligt vore det annars...
Citera
2019-12-08, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Så tidningen har skrivit fel?

SR och GP och även Expressen har ju givetvis fått informationen om vilka som begärs häktade, så postaren har ingenting att delge gällande fakta i fallet. SR och GP kriminalreportrar har givetvis informatörer och förmodligen även sett häktningsframställan.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jmfr 5-6 år tillbaka och senaste åren.
Det vet jag men det läcker i fallet vilket inte är konstigt eftersom allmänintresset väger tyngre och att media aldrig någonsin anger sin informatör/källa eftersom man kan hamna i fängelse på den punkten.
Senast redigerad av Erzebet 2019-12-08 kl. 20:03.
Citera
2019-12-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad är skumt?

Du lyssnar för mycket på information som kommer ifrån källor nära familjen.

Rykten, medveten sanningsförfalskning, det kan finnas många anledningar till att folk vill prångla ut falsk information på marknaden.

Var lite källkritisk istället så blir saker och ting inte särskilt mystiska.

Att vi båda är från Uddevalla och fått höra samma sak när det enligt media inte stämde, tycker JAG är skumt.
Sedan är du den sista som ska prata om källkritik när du hänger i en tråd full med trådsanningar.
Vi snackar om vem som begärts häktad här, vilket är simpelt att få fram senare, inte vad och hur saker skett under mordet som ingen fortfarande vet förutom polisen.
Citera
2019-12-08, 20:04
Medlem
nån skrev nånstans att det finns en film.. stämmer det?
Citera
2019-12-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi ska inte glömma Ben och Cross som faktiskt är kollegor till Ace och lika duktiga dom! Vad vore polisen utan sina hundar!?

Nu håller vi tummarna för att dessa jyckar hittar resten av Wilma så hon föräldrarna får begrava Wilma med alla delarna. Förfärligt vore det annars...
Ja sant ben och cross♥️
Detta är så sjukt groteskt, min logiska hjärna går i högvarv... Vilka sjuka människor det finns...
Citera
2019-12-08, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Finns det någon trovärdig förklaring till att enbart en del hittats om det inte skett en styckning? Jag skulle säga att sannolikheten för styckning ligger runt 95%.

Säg att dom hittat hela Wilma begravd men att djur lyckats gräva fram vissa utstickande delar som saknas. Kanske en större mink varit i farten (ingen susning) ....

Då stämmer fortfarande utsagan.

RENT Hypotetiskt.
Citera
Medlem
Självklart förstår jag och de flesta andra att på det sätt en rättsprocess drivs kan det vara
problematiskt om en utredning läcker information bevis kan bli ogiltigförklarade i rätten osv.
Samtidigt har vi väl en privatspanare i oss lite till mans vi vill helt enkelt få ett så snabbt svar på
vad som hänt som är tekniskt möjligt.
Och ibland som vid Palme mordet som ju hade stort allmän intresse hade man ju önskat att
vartenda Tips som kommit i vartenda Förhörs protokoll som upprättats vartenda fynd som gjorts
av någon hade lagts ut i en offentlig filmapp någonstans som vem som helst hade kunnat läsa.
Och fan vet om inte fallet varit löst för länge sen då.
Citera
Medlem
Bollkalle19s avatar
Vad jag kan få fram så var det p4 väst som var först med att skriva att mgm3 var en kvinna.
Sedan skrev Expressen ut det med hänvisning till p4 väst.

Åklagarna.se har inte angett kön.

Så egentligen är det icke bekräftat att det handlar om en kvinna!
Citera
2019-12-08, 20:08
Medlem
tror de sista personerna av intresse inte är så insyltade som far och son. De hade förmodligen inte mycket till val när pappsen förkunnade vad som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in