2019-12-08, 17:56
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Jo, det är bekräftat! Klicka på länken "en 39-årig person" så får du se nåt kul! :-)
Men, du har rätt i att det inte är bekräftat att hon är begärd häktad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Han är gift med Shahwnam Aziz.
Om du kollar på ratsit på Shabaz Ahmed Saed så står det att han är gift med en 39-årig person i blå text. Om du trycker på den blå texten så kommer du hans fru.

https://www.ratsit.se/19750624-Shabaz_Ahmed_Saed_Uddevalla/aHv9tE_qQDVpUXR6wMDxsnhziPlNJGfTEfvi-ENibw8
Tack för det, jag ber om ursäkt!

EDIT: Återstår då bara frågan om det är henne som han de facto lever tillsammans med. Och om det är hon som är mamman.
Senast redigerad av PuncturedBladder 2019-12-08 kl. 17:58.
Citera
2019-12-08, 17:56
Medlem
Willow1s avatar
Jag är så trött på dessa personerna.
Va fan kunde de inte bara låta honom få stå för vad han gjort.

Jag vill skrika åt dem. Rakt i örat, gärna med megafon vad jag tänker om dem
Citera
2019-12-08, 17:57
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om vi utgår ifrån att det är korrekt, de två är gifta med varandra, återstår det att få fram uppgifter om vem som är MGM mor.

Det måste inte vara den här kvinnan som är mor till MGM, men intressant om så är fallet.
Man får säga att mgm har en väldigt snäll styvmor om hon är beredd att gå i fängelse för hans skull. Eller så är hon inte det utan vågar berätta när hennes man inte kan höra vad hon säger och inte kommer åt henne när de sitter i varsin cell.
Citera
2019-12-08, 17:57
Medlem
Dr_Kronas avatar
Det kan tydligen bli svårigheter att få dom fällda, enligt gw.

"Kriminologiprofessor Leif GW Persson menar att släktskapet mellan den mordmisstänkte pojkvännen och åtminstone en av de misstänkta, pojkvännens pappa, kan försvåra utredningen och en kommande rättsprocess.

– Det är en fara det där. Personer som håller ihop, nekar, det blir rättegång, och så blir de friade. Jag har suttit på fyra såna rättegångar, sa Persson"

Vi får hoppas att polisen har mer bevis äv vad vi tror och att dom håller i rättegången.
Citera
2019-12-08, 17:59
Moderator
OYs avatar
Notera att MGM3 är en kvinna, vet hon något så kommer hon sannolikt att börja prata när polisen har bearbetat henne några dagar.

Sannolikt tidigare ostraffad med unga barn, hon vill slippa ut i friheten så fort som möjligt för sina barns skull föreställer jag mig.

Jag tror att hon är nyckeln till det låsta läget.
Citera
2019-12-08, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Dom hade ju några dagar på sig innan polisen fattade misstankar, pappan hade ännu mera tid på sig. Kanske hann dom cementera in de flesta olika delarna och gräva ned / dumpa dem i något vattendrag. Cement ska ju härda ett tag.
Kanske var det endast någon enstaka kroppsdel som dom ej hann dölja på detta vis och det var den delen polisen hittade.

Eller om dom styckat kroppen och rullat in delar med sänken och hönsnät och dumpat i olika sjöar men då borde lukt givetvis nå vatten ytan.

Tycker det är väldigt märkligt att hundarna inte lyckats markera mera. Därav denna cement teori.

Jag tror fortfarande på ngt av dessa alternativ. Bästa sättet att dölja lukt på. Känns som att pappan hade tillgång till saker som behövdes för att kunna genomföra detta.
Citera
2019-12-08, 18:01
Medlem
simme1988s avatar
Är skeptisk till pizza teorin men när jag läste idén med pizzeria/pizza pålägg så kom jag ihåg att det var en pizzeria i Uddevalla som bjöd alla som deltog i sökandet på gratis pizza.
Fler som kommer ihåg detta?

Pizzerior har ju allt som kan behövas både vid förvaring och vid styckning av lik. Stora frysboxar samt diverse köksredskap. Även städ och rengöringsprodukter. Förmodligen nån köttkvarn också.

Hoppas innerligt att de som är skyldiga blir fällda och får långa straff.
Citera
2019-12-08, 18:01
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Varför dumpa endast en kroppsdel i geografin och behålla resten i en frysbox?
Ingen aning. Men det kan ändå ha hänt.
Citera
2019-12-08, 18:02
Medlem
mr.demons avatar
Finns det några bilder på gärningsmännen?
Citera
2019-12-08, 18:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Man får säga att mgm har en väldigt snäll styvmor om hon är beredd att gå i fängelse för hans skull. Eller så är hon inte det utan vågar berätta när hennes man inte kan höra vad hon säger och inte kommer åt henne när de sitter i varsin cell.

Exakt.

Jag tror att hon berättar vad hon vet, hon vill släppas fri för sina barns skull.
Citera
2019-12-08, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Enl SR/ekot så anhölls båda i fredags: ”Personerna anhölls i fredags, och enligt åklagaren finns det risk att de skulle kunna skada utredningen om de försattes på fri fot.”

Som bekant är det i realiteten inte så värst bevänt med Statsmedias pålitlighet, den uppgiften är nog alltså felaktig, det korrekta skall vara att de anhölls i torsdags kväll. Som jag nu förstått.

(ja kan ju vara så att beslut om anhållan togs på båda i torsdags men att man först av någon anledning grep mamman i fredags)

Och vi är ju några som varit inne på att mamman nog kan vara inblandad, men om uppgiften kommer från P4: vågar man lita på den?
Åkl har ju lagt locket på.
Taktiskt att anhållan pappan först och mamman dagen därpå. Pappan har nog inte vetskap om att även mamman har blivit häktad. Nu kan åklagaren dra igång förhören med dessa om några dagar då de mjuknat lite.
Citera
2019-12-08, 18:04
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Notera att MGM3 är en kvinna, vet hon något så kommer hon sannolikt att börja prata när polisen har bearbetat henne några dagar.

Sannolikt tidigare ostraffad med unga barn, hon vill slippa ut i friheten så fort som möjligt för sina barns skull föreställer jag mig.

Jag tror att hon är nyckeln till det låsta läget.
Särskilt om hon är styvmor till Thisko. Vi hoppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in