2019-12-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
😂😂😂 men förlåt detta är helt sjukt ! Visst teorier och funderingar är ju hela Flashback men detta var bara för mycket !! Klart som f... att hon inte har serverats som pizza pålägg 🙄
Säger som GW .... krångla inte till det ? För de gör oftast inte en gärningsman .

Pizzeria ägare har anknytning till Mgm’s pappa, skit i serveras på pizza grejen...bara spekulerade i om han möjligt hjälp till med bortförande av w..
De bor ju nära varann och vänner på fb..
Citera
2019-12-08, 17:33
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Ja precis.
Antingen är det hon men att hon skrivit ett annat namn i Sverige, eller så är han bara gift med kvinnan juridiskt av någon anledning medan han har sin riktiga fru (mamman till barnen) boendes hos sig.
Jag vet inte. Men de har krånglat jättemycket med åldrar bland annat och så, inte så konstigt att medborgarskapet tagit så lång tid när de bott här jättelänge. Allt är en soppa.
Nej så soppigt är det nog inte. Kvinnor behöver inte ta sin makes namn när de gifter sig. Barn behöver inte få samma efternamn som föräldern.
Citera
2019-12-08, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Har så god lust att skriva och fråga på Faceb om han gjorde detta bara för han är vän med den anhållne.. men då riskerar man väl att ligga på en pizza själv om en dag eller 2

Lutar mer åt att det är en annan variant av "jag lovar".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Pizzeria ägare har anknytning till Mgm’s pappa, skit i serveras på pizza grejen...bara spekulerade i om han möjligt hjälp till med bortförande av w..
De bor ju nära varann och vänner på fb..
Kan de helt enkelt ha käkat upp Wilma?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Nej så soppigt är det nog inte. Kvinnor behöver inte ta sin makes namn när de gifter sig. Barn behöver inte få samma efternamn som föräldern.

Du missförstod, hon har ett helt annat förnamn än vad som står skrivet hos skatteverket.
Citera
2019-12-08, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
P4 väst citat;

De som begärs häktade är en man och en kvinna, båda i 40-årsåldern, som också ska ha en relation till varandra. Båda två ska även ha en koppling till den mordmisstänkta 20-åringen. Skälen till att de begärs häktade är att det finns risk för att personerna skulle fly eller skada utredningen.

Talar i viss mån för att det handlar om pappan och en kvinnlig partner till honom, eventuellt MGM mor.

Och vidare enl P4 Väst: ”De två personerna har varit anhållna sedan i torsdags och fredags.”

Om det stämmer så var det alltså inte absolut nödvändigt att senast i dag begära bägge häktade; kan ju då tyda på gott utredningsläge att de ”har råd” att inte för den ene (kvinnan?) utnyttja tiden till max?
Citera
2019-12-08, 17:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Ok jag kan inget om kurder. Men om de dödat w pga kulturen de har, borde inte pappan vara gift med mgm mamma då? Eller får pappan byta fru hur han vill?

Kanske är en iq befriad fråga, men den ploppade upp i mitt huvud.

MGM mamma kan teoretiskt ha skiljt sig ifrån MGM2, eller avlidit, MGM2 kan vara omgift, vi vet inte hur det förhåller sig såvitt jag förstår.

Oavsett vilket sätter jag hela slanten på att MGM dödade W, MGM2 hjälpte till att forsla bort kroppen med hjälp av sin bil, och MGM3 har talat osanning om MGM1 och 2 förehavanden, eventuellt städat i MGM lägenhet.

Det är vad jag tror baserat på det som är känt.
Citera
2019-12-08, 17:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Du missförstod, hon har ett helt annat förnamn än vad som står skrivet hos skatteverket.

Uteslutet att hon har mer än en identitet?
Citera
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Enligt Ratsit, som hämtar sina uppgifter från Skatteverket, så är pappan Shabaz Saed gift med den 39-åriga Shahwnam Aziz.

Shabaz Ahmed Saed
19750624-XXXX
Juridiskt kön: Man
Gift med en 39-årig person
https://www.ratsit.se/19750624-Shabaz_Ahmed_Saed_Uddevalla/aHv9tE_qQDVpUXR6wMDxsnhziPlNJGfTEfvi-ENibw8#merInfo

Shahwnam Aziz
19800104-XXXX
Juridiskt kön: Kvinna
Gift med en 44-årig person
https://www.ratsit.se/19800104-Shahwnam_Aziz_Uddevalla/Px26btlZdDvO5WHCJQ9EPfaaohhzvFDnpMAXRbMi_A0
Nej, det står inte att han är gift med S*a*wnam, det står att han är gift med en 39-årig person. Sedan bor han och S*a*wnam på samma adress och hon är 39 år. Vem han är gift med framgår inte. Enligt Komment1 har hans fru ett annat namn.
Det kan ju vara så enkelt att hon officiellt heter S*a*wnam men väljer att kalla sig något annat när hon inte skall ha kontakt med myndigheter.
Det kan också vara så att han är gift med en annan kvinna som är 39 år och är skriven på annan adress. Detta finner jag dock inte sannolikt eftersom S*a*wnam då också skulle vara gift med en 44-årig man skriven på en annan adress.

Det är alltså inte bekräftat att S*a*wnam är hans fru. Det är heller inte bekräftat att S*a*wnam är den person som är begärd häktad. Nu tror jag att det är så men det är viktigt att skilja på saker man vet med säkerhet och vad som anses troligt.
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Är detta Pappan (från Chalas fb)? Mycket likt med väldigt signifikant näsa.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=553937511318363&set=pb.100001063578 869.-2207520000..&type=3&theater
Nej inte utifrån de bilder som visat pappan här förut.
Citera
2019-12-08, 17:38
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Kan de helt enkelt ha käkat upp Wilma?
Ja
Citera
2019-12-08, 17:38
Medlem
Observera att ägaren till suv mercan inte sitter inne.

- han har vart aktiv på fb senaste dygnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in