Citat:
Ursprungligen postat av
Roidbert
Kanske beror mer på att du är känslig där du sticker? För mig brukar PIP för det mesta komma när jag känner redan från början att sticket kommer att bli smärtsamt när nålen nuddar huden, blir less och trycker in den ändå. Jag har främst injicerat i bröst och lår under de senaste två åren och upplevt mycket PIP under 2019. Har inte ens injicerat särskilt mycket i låren, och just vänster lår verkar alltid vilja jävlas av någon anledning, trots att jag främst har injicerat i höger lår. För tillfället kör jag endast 150mg/veckan och injicerar i axlarna med insulinnål. Brukade få PIP av injektioner i axlar tidigare, men nu funkar det riktigt fint.
Desto mer jag skriver om det, desto mer börjar jag tro att det mesta sitter i skallen, haha. Dock tror jag att jag har överanvänt just bröstmusklerna, även om injektion med insulinnål är skonsammare för huden.
Kan det också vara. Har kört samma ställen i nåt år nu så bör ju märkt det rätt tidigt om det skulle vara fallet. Visst händer det nån gång att man stressar och så blir det fel osv.
Men samma pip varje gång, både samma ställe och andra ställen. Så gissar jag väll att det är något i Oljan eller Vialen som är kass.
För som du sagt, redan när nålen är i börjar de göra ont. Men kör vidare ändå vilket kanske inte är de bästa egenligen.
Under denna blasten är de bara 1ml per stick, Axlar, Röven och Latsen. Kör med Orange Insulin på Axlar och Lats sen vanliga blå i Röven.
Men kör ju exakt samma rutin varje gång, samma ställen. Det är bara oljan som har byts så det är där problemet är mest i tanke för min del.