2019-12-08, 15:18
Medlem
Willow1s avatar
Kan domen bli längre om man både skyddar brott och gör sig skyldig till griftefrids brott (2år) är det annars som gäller
Citera
2019-12-08, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Äntligen är kusinen häktad. Och Nej han jobbar inte på en pizzeria, däremot borde man kolla upp verkstaden
welcome back! Dags för dig att spotta ut mer information som du har.. kom igen spott ut.. du vet så mkt mer än du säger.
Citera
2019-12-08, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
- - -

Jag trodde att häktningsförhandlingarna skulle vara idag? Visserligen är det helg (söndag idag)
men jag trodde att i vissa fall så kan man öppna Tingsrätten på en helg - när det gäller specifika
saker som kan vara avgörande i en brottsutredning.

Det jag menar är: ett brott begås ju inte efter ngn kalender och sedan har man visst antal dagar ifrån anhållan samt häktning att förhålla sig till.

Men - då får vi väl veta imorgon då.

I morgon är dem. Åklagaren har nog tillräckligt för att häkta dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Äntligen är kusinen häktad. Och Nej han jobbar inte på en pizzeria, däremot borde man kolla upp verkstaden
NAMN på kusinen tack!
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
<men samtidigt... handen på hjärtat... din dotter kommer hem å berättar att det är slut... du själv har noterat ett mörker hos killen, skickar man dit sin dotter själv då eller följer man med?
nopp man glömmer inte kvar saker för att åka och sminka upp sig hos exet för att gå på fest.. då har hon inte glömt sakerna.. eller menar du att man sminkar upp sig ska gå på fest men tar vägen förbi sitt ex för att hämta något?

Har du barn?
Har du övervakning dygnet runt.
Och vem vill tro att ens barn blir mördat
Citera
2019-12-08, 15:22
Avslutad
Från systerns FB.
https://minfil.com/p4RendE2n0/nn_png
Citera
2019-12-08, 15:25
Medlem
Bollkalle19s avatar
Som flera har skrivit så behöver man inte krångla till det. Själva brottet inledningsvis är troligtvis det vanligaste.
En man dräper sin kvinna.

Klassiska orsaker.
-slut på relationen
-påkommen med lögner/hemligheter
-svartsjuka

Vad som händer efter att W slutat andas, kan bero på panik, skam och/eller lojalitet. Vem vet?
Vi kan ju i alla fall konstatera att en delad (på ett eller annat sätt) kropp är ovanligt, och det är väl det faktumet som får folk att spekulera Hej vilt istället för att tänka logiskt och rationellt.

Min teori är att 22 åringen är ensam gärningsman och andra har hjälpt till med alibin, städning av spår, utlåning av bil, telefoner etc

Hoppas polis och åklagare håller ihop alla trådar och presenterar ett vattentätt åtal.
Citera
2019-12-08, 15:25
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Från systerns FB.
https://minfil.com/p4RendE2n0/nn_png

Där står det har haft sin boende plats.
Tusen tack
Citera
2019-12-08, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koffeinvitamin
Det där med boende finns i allra första inlägget i tråden.
Men det bekräftar inte eget boende. Jag har inte heller läst att polisen gjort husrannsakan hemma hos Wilma, bara hos GM och hans pappa. Dessutom saknade familjen inte henne, och det står ingenting om att familjen har varit i hennes påstådda boende, bara att de varit hemma hos pojkvännen. Boendeplatsen systern syftar till har hela tiden varit hans lägenhet.
Citera
2019-12-08, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Har du barn?
Har du övervakning dygnet runt.
Och vem vill tro att ens barn blir mördat
Jajjemen har en dotter på 22 år..
övervakning? hon fick inte ha facebook utan att jag och hennes pappa hade lösen.. har fortfarande lösen till hennes konto faktiskt. DOCK är jag aldrig inne på de ,, för det finns ingen anledning men vi hörs varje dag antingen på fb eller fysiskt... övervakning 24/7 det går lixom inte. Men ja jag försöker ha koll på henne så gott det går.. då hon själv vart hotad pga detta.. (FB) Häktad för utpressning och olaga frihetsberövande Falköping/Skövde
hennes dåvarande pojkvän.
Citera
2019-12-08, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Men stopp nu, mamman bor väl inte med barnen hos pappan? är informationen om att mamman bor i gbg fel?

Som jag förstått det så är det olika mammor.
MGM1:s biologiska mamma verkar bo i Gbg
MGM2 har antagligen en ny fru och med henne två nya barn, alltså MGM1:s halvsyskon, och de verkar bo med pappan på Friarleksvägen. De är iaf skrivna där.
Åldersskillnaden talar för det. 22, 14 och 3 år. Nästan 20 år mellan äldst och yngst.
Citera
2019-12-08, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Ser inget fordons innehav på personen shakawan najdmaddin
Jag hittade 2 bilar?!

https://www.merinfo.se/person/Uddevalla/Shakawan-Nadjmaddin-Mahmoud-1988/bu4a1-45lna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in