2019-12-08, 15:02
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixtape83
I've been following this thread continuously, and excuse my english since my swedish is not the best. Some of you share the same thoughts with me, but some of you really escalated. Especially on the heder part and kultur. If you look at MGM2 facebook, you will see that MGM1 is raised with swedish and kurdish values at the same time. Han har bilder där de firar luciadag samt julgran. If the kurdish family was against the relationship, this would have been clear from the beginning, but it doesn't seem so in this case for many reasons, one being that the father tried to keep them together when things were falling apart. MGM1 had made lifetime plans with Wilma, fought to keep her close, but was challenged by other släkt and the community that she is swedish she will not handle the kurdish lifestyle. But he kept fighting, he assured everyone this is his other half. He wanted to prove them wrong, until Wilma decided to leave, which made MGM1 crazy knowing he promised his kurdish network they were wrong, so things escalated.
As far as the address in Alingsås , a woman named Cha*a Ku**o (* = l, * = rd) has also a picture of MGM2 and her daughter on her facebook, seems like a kurdish fest event. She works in hemtjänst as well and is the mother of the 22yr old, who in this thread seems to be MGM3 in previous komments in the thread.
The twitter accounts, my theory, may be controlled by MGM1, there he may have pretended to be the third person and wanted to test Wilm's feelings towards him. This may have upset Wilma after finding out and led to an argument.
My theory would not be far from dråp from MGM1 because Wilma ended the relationship and Ti***o couldn't handle the separation, MGM2 came after the call, freaked out, called MGM3, MGM3 took the body in MGM2s car, stopped to puke, threw the body out and left, came back again to hide the body and may have dropped a body part unnoticed, continued driving to another kommun to get help from other släkt.
Now I wont be surprised if the father takes it all upon himself to save his son, who in return will have to tale care of his family after he gets a light sentence for keeping his mouth shut, and MGM3 for manipulating poor Wilmas body.

If you reply to my message, feel free to reply in swedish as I understand it very well. 😊

Vi delar samma uppfattning.
Men hur tänker du runt att de bara hittat en kroppsdel.
Nu när pizzan kom in i bilden for min tanke till ett fruktansvärt brott som handlade om Charlene Downes.

Vill inte ens lägga ut länk men en klarsynt här inne delade min tanke i pm.

För de måste eliminerat totalt
Citera
2019-12-08, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Tråden sväller - bra jobbat alla!

Men för en som inte hinner läsa igenom rubbet hela tiden;

Vad har hänt senaste veckan kort sammanfattat? Pojkvän + pokväns pappa i förvar. Ytterligare en som skall häktas? Vem?

Och teorierna - vilken är huvudteorin härinne?

Den tredje är fortfarande inte känd.

I övrigt inte mycket nytt.
Citera
2019-12-08, 15:04
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Tråden sväller - bra jobbat alla!

Men för en som inte hinner läsa igenom rubbet hela tiden;

Vad har hänt senaste veckan kort sammanfattat? Pojkvän + pokväns pappa i förvar. Ytterligare en som skall häktas? Vem?

Och teorierna - vilken är huvudteorin härinne?

Tidningarna har gjort sammanfattningar. Bäst om du läser det. Då slipper du troll och ot inlägg. Tråden är jätte låååång
Citera
2019-12-08, 15:09
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Jag läste den, men minns inget av det du nämner. Det var bara en efterlysning, inga detaljer om boende eller pojkvän eller andra förhållanden.
Jag läste något i stil med att hon hade försvunnit från sitt boende. Tror det var på systerns Facebook. Jag tolkar det som att hon menade MGM:s bostad. Att hon inte ville skriva att Wilma försvunnit från sin bostad eftersom det strängt taget inte var det, även om hon mer eller mindre bodde där.
Citera
2019-12-08, 15:11
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Den tredje är fortfarande inte känd.

I övrigt inte mycket nytt.

Tror inte mkt mer händer innan jul/nyår
Så vi får nog tålmodigt vänta.
Har de släppt nån häktningsförhandling på de två sista.
Är inte nått proffs på att fixa fram sånt själv
Citera
2019-12-08, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Om du varit ihop i över två år kan hon ju glömt eller ha kvar personliga saker där.
Det finns inget konstigt i att de pratar
<men samtidigt... handen på hjärtat... din dotter kommer hem å berättar att det är slut... du själv har noterat ett mörker hos killen, skickar man dit sin dotter själv då eller följer man med?
nopp man glömmer inte kvar saker för att åka och sminka upp sig hos exet för att gå på fest.. då har hon inte glömt sakerna.. eller menar du att man sminkar upp sig ska gå på fest men tar vägen förbi sitt ex för att hämta något?
Citera
2019-12-08, 15:12
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Tror inte mkt mer händer innan jul/nyår
Så vi får nog tålmodigt vänta.
Har de släppt nån häktningsförhandling på de två sista.
Är inte nått proffs på att fixa fram sånt själv

Nä vi får snällt vänta till imorgon. Tingsrätten lämnar inte ut handlingar på söndagar... En av dom är ju pappan enligt Expressen. Vem den andre är får vi se imorgon.
Citera
2019-12-08, 15:13
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ok ok. Tack för att du redde ut.
Dem kommer att häktas i morgon när tingsrätten öppnar hur som helst.
Nu sitter de och väntar på att bli häktade😌

- - -

Jag trodde att häktningsförhandlingarna skulle vara idag? Visserligen är det helg (söndag idag)
men jag trodde att i vissa fall så kan man öppna Tingsrätten på en helg - när det gäller specifika
saker som kan vara avgörande i en brottsutredning.

Det jag menar är: ett brott begås ju inte efter ngn kalender och sedan har man visst antal dagar ifrån anhållan samt häktning att förhålla sig till.

Men - då får vi väl veta imorgon då.
Citera
2019-12-08, 15:13
Medlem
Det där med boende finns i allra första inlägget i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av jmhorse
"Hej!

Jag efterlyser min syster Wilma Andersson, hon är 17 år gammal. Polisen är kontaktad.

Hon har sedan i torsdags vart spårlöst borta. Hennes telefon är avstängd. Familj och anhöriga är mycket oroliga då detta inte är likt Wilma. Hon har aldrig tidigare gjort detta.

Hon har haft sin boende plats i Uddevalla.

Wilma är 165cm lång ca märkt hår med blonda slingar, smal kroppsbyggnad, klädsel okänd.

Om du vet något kontakta polisen direkt"

Så skriver Wilmas syster på facebook. Är det någon som vet något?

-----------------------------------------

Sammanfattning sön kväll 24/11 finns där --> (FB) 17åriga Wilma Andersson försvunnen sedan 13/14 november

Länk till karta: (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

/ Moderator
Citera
2019-12-08, 15:15
Medlem
ballobass avatar
Äntligen är kusinen häktad. Och Nej han jobbar inte på en pizzeria, däremot borde man kolla upp verkstaden
Citera
2019-12-08, 15:17
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Jag läste den, men minns inget av det du nämner. Det var bara en efterlysning, inga detaljer om boende eller pojkvän eller andra förhållanden.

- - -

I en efterlysning brukar man inte skriva mer än beskrivning av den försvunna - ev. när de senast sågs.

Man skriver inte var personen bor, dess privatliv eller relationer.
Citera
2019-12-08, 15:17
Medlem
Citat:
Vi delar samma uppfattning.
Men hur tänker du runt att de bara hittat en kroppsdel.
Nu när pizzan kom in i bilden for min tanke till ett fruktansvärt brott som handlade om Charlene Downes.

Vill inte ens lägga ut länk men en klarsynt här inne delade min tanke i pm.

För de måste eliminerat totalt
He may have tried to burn the body, then it didnt turn out the way he thought because it takes a very hugh temperature to burn in such a way to not leave any tracks. Then took the body in a bag in a car, stopped to puke, opened the doors to let freshvair in. Body parts can easily detach if its severely burned, thus some part may have fallen out without him noticing, then continued driving in another kommun where he got help from others to continue the job. I can't relate anything to the pizzeria man sorry, mayve more info comes a long and we can put them together.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in