2019-12-08, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Catulla har väl inte skrivit något om det du anser vara "naturligt" eller inte. Dessa paralleller drar du ju helt på egen hand.
Hans inlägg poängterade bara att den kriminella världen inte tar särskilt stor hänsyn till de lagar, normer och regler som gäller för oss andra och lägger väl så vitt jag kan se ingen vidare värdering i detta. Och det har han ju helt rätt i eller hur?

Mitt inlägg var till alla slödder i tråden. Ditt dravel med vad du tror är naturligt eller onaturligt för någon annan får du stå för.

Ett samhälle får inte grundas i kriminalitet. Ni är många som skriver och förklarar helt sinnesjuka grejer.

Han och hans gelikar. Citerade en.
Senast redigerad av Martlet 2019-12-08 kl. 14:49.
Citera
2019-12-08, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehero231
Hej alla här inne jag brukar aldrig skriva i Flashback men lyssna alla på mig den här flamur från arlöv är en väldigt god vän till mig även den andra som var med honom. Flamur är ingen kille som e kriminell flamur e en vanlig kille som oss alla som kan hamna i problem med fel folk Flamur är en kille som va helt okej i skolan som oss alla andra. Flamur va en kille som hängde med vänner men han va väldigt mycket med sin familj flamur va den som ville hitta sig den rätta och gifta sig och skaffa barn och ett bra liv. Känner en del av hans vänner som ringde honom och ville ut men flamur va väldigt mycket hemma jag själv va ute med flamur en del men flamur va väldigt lugnt av sig och ville väldigt mycket bara ta de lugnt med sitt liv han va absolut ingen som förtjänade dö. Jag e själv väldigt mycket inom de kriminella livet i malmö men jag såg absolut inte flamur som en människa som visade sig eller att han spelade tuff. Så alla vet så råkade flamur helt ärligt skriva till fel brud eller lättare så sagt så va brudens ex en som va Allan Ballan som tog de till ett helt annan nivå...... gud tar dem bästa först ❤️❤️❤️❤️Villa i fred våran älskade flamur. Om de nån som vill veta vem jag e så skriv pm.

Låter inte otroligt. Tror att fler skjutningar är tjej-relaterade.
Citera
2019-12-08, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FalconChaser
Det hela handlade om en tjej

Vem är tjejen och vem är GM?
Citera
2019-12-08, 16:06
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
När man inte svarar på flera månader får man skylla sig själv?

Det är ruskigt att läsa ditt inlägg. Du verkar skylla allt på brottsoffret och mena att "den stackars skytten" inte hade något val, eftersom mordet var hans enda chans att få - tja, vad då? Rättvisa?

Du har missuppfattat svensk lag om du tror att den som skjuter ihjäl en annan person (utan att själv vara allvarligt hotad till livet) har rätt att göra det. Och det är förfärligt att höra dig propagera för din uppfattning.

Du är inte "tvingad" att skjuta ihjäl en annan person, någonsin. Om inte den andre riktar sin pistol mot dig och det handlar om vem av er som skjuter först.

Men att döda för en skuld, kom igen. Du har ALDRIG rätt att göra det.

Då skulle alla blåsa alla hela tiden fattar du väl, krävs bara att EN skulle blåsa nån så skulle vi vara tillbaka idag.

Därför att framställa sig som farlig för att skydda sina affärer.

Staten gör samma sak, pga av att dom har våldsmonopol och andra påtryckningsmedel.

Säger inte att man ska knäppa nån för 200k, men konsekvenser måste ske.
Citera
2019-12-08, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Det du och några till här i tråden skriver är ju helt sinnessjukt.

Du skriver allt som om det vore det mest naturliga i världen att leva som kriminellt avskum på bekostnad av alla andra oskyldiga människors liv och hela samhällen.

Världen hade sett så mycket bättre ut utan er. Ingen vill ha er. Det är ni som förstör för barnen, deras ungdom, vår framtid och alla vi som lever här nu, unga som gamla, mina barn.

Skäms ta mig fan.

Och alla svenskarna i tråden som tackade kriminella för några få löjeveckande ord, ja ni vet vem ni är. Haha det är därför det ser ut som det gör i ert land.
I stora delar av Sverige idag ÄR det helt normalt att leva utanför lagen i parallellsamhälle.
Är det svårt för dig att ta in?
Citera
2019-12-08, 16:45
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toyZ
och hur troligt är det att nån har fått 200k för att gå och köpa skyddsvästar?
för 200k får man 100 skyddsvästar, man skickar inte nån 20 årig för att köpa det, skyddsvästar är inte olagligt så då gör man det själv.. folk här inne tror på allt

En bra skyddsväst kostar långt mer än 2 lax

5-6 tusen ligger närmare
Senast redigerad av shponglad 2019-12-08 kl. 16:47.
Citera
2019-12-08, 16:49
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfon
Tydligen så förmedlade han pengarna som skulle användas men behöll de för sig själv, det är bara att leta genom tråden och fråga användaren som har postat det om det ligger nån sanning i det

Varför ska några pengar förmedlas när det handlar om lagliga saker?
Citera
2019-12-08, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
En bra skyddsväst kostar långt mer än 2 lax

5-6 tusen ligger närmare

Det här ämnet är felaktigheter, vissa härinne har skapat detta medvetet för att inte ämnet ska ha en riktig bana med riktig information.

Skytten har inte kunnat hantera att hans ex har kontaktat F.S
Det är känt vem skytten är och varför detta har hänt.
Citera
2019-12-08, 17:11
Medlem
Fullsizemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
I stora delar av Sverige idag ÄR det helt normalt att leva utanför lagen i parallellsamhälle.
Är det svårt för dig att ta in?

Det är inte normalt, men vissa tror kanske de, därför skapas detta kaos!
Citera
2019-12-08, 17:18
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Suck så tröttsamt "alla" vet tydligen vem GM är men "kan" inte säga hans namn, är det inte bättre ni håller käft istället för o leka att ni vet nåt, har man sagt A får man säga B!!
Citera
2019-12-08, 17:36
Medlem
Hoppas att de som vet meddelar polisen. Killen ägde inte tjejen, helt sjuk snubbe verkar det vara!
Citera
2019-12-08, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Han är dömd i brottmålsärende.
Kan i teorin vara en fortkörning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto