Citat:
Ursprungligen postat av
Catulla
Du pratar som en som är innanför lagen. Fattar du inte att utanför lagen råder andra lagar? De som är i den världen vet mycket väl vilka lagar som gäller där och vilka risker de tar. De som är med i den leken får leken tåla. Alla är både BO och GM, situationerna skiftar.
Melanins text är bra och intressant.
Sen kanske den inte handlar om det här mordet utan om ett annat, det vet inte jag. Den unge mannen som sköts ihjäl vid Sege park var kanske inte alls involverad i kriminalitet. Trist med alla svepande rasistiska "förklaringar", de tillför ingenting.
Det du och några till här i tråden skriver är ju helt sinnessjukt.
Du skriver allt som om det vore det mest naturliga i världen att leva som kriminellt avskum på bekostnad av alla andra oskyldiga människors liv och hela samhällen.
Världen hade sett så mycket bättre ut utan er. Ingen vill ha er. Det är ni som förstör för barnen, deras ungdom, vår framtid och alla vi som lever här nu, unga som gamla, mina barn.
Skäms ta mig fan.
Och alla svenskarna i tråden som tackade kriminella för några få löjeveckande ord, ja ni vet vem ni är. Haha det är därför det ser ut som det gör i ert land.