2019-12-08, 13:21
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Har du lust att länka till deras instakonton ?

Orkar inte leta upp det. Om du söker på namn mm eller går bakåt i tråden kommer du hitta allt du behöver.
Tråden är ju flera mil och jag orkar inte leta åt dig. Men jag upptäckte att inget med dessa konton var som de skulle
Citera
2019-12-08, 13:21
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag hade fan inte tagit emot mat av en landsman till mgm. Kanske var W de bjöd på. Ingenting förvånar längre i detta förpestade land.

Nu e bilden på pizzakurden borta ?
Citera
2019-12-08, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jo de är häktade.

Nej de är inte häktade.

Om de är häktade, kan du svara på: hur länge?, på vilken misstankegrad?, på vilka brottsmisstankar?
Citera
2019-12-08, 13:24
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Nu e bilden på pizzakurden borta ?

Ok! Vem är den här pizza snubben
Citera
2019-12-08, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Pappan till misstänkt GM begärs häktad.

https://www.expressen.se/gt/krim/tva-misstankta-i-wilma-fallet-begars-haktade1/

När kommer nästa släkting att uttala sig i pressen och loooooova att mannen är helt oskyldig?
Citera
2019-12-08, 13:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Dessvärre är nog det enda misstaget de gjort i släktens ögon: Att de åkte dit. Klanen är troligen bara stolt att det finns en kafir mindre.

Och vad det gäller "jag lovar". Den som liksom jag bott hela sitt liv eller stora delar av sitt liv i Malmö vet att det finns två saker som är vanliga att säga än "falafel" och "kebab". Och det är: "Jag lovar". "Jag svär".

De orden betyder till ungefär 100% att det är en lögn.

Precis! Och de säger det ofta, fast de inte behöver lova det, vet inte hur många taxichaffisar jag lyssnat som bara bara pladdrar på hela tiden och just den meningen dyker upp hela tiden. Bara det gör ju att man undrar varför de är så noga med att lova nåt hela tiden...
Citera
2019-12-08, 13:27
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Ok! Vem är den här pizza snubben

Kusin som bjöd MP på pizza
Citera
2019-12-08, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Tyvärr har jag inte lust att läsa igenom ditt oerhört långa inlägg, men om du tror att ett erkännande inte är väsentligt för dömandet så tror du fel.

Har ju inte sagt att ett erkännande är betydelselöst - har bara försökt utreda vad begreppen betyder
ords -innehållsligt. Långt eller kort. De blir ju längre utlägg om man upplever att läsaren inte förstår.
Ett erkännande är inte ett bevis!
Erkännande ingår eller kompletterar bevisen.

Som sagt, för de som inte läst första inlägget här, så finns de som erkänner brott trots att de
är oskyldiga.
Skälen kan vara flera. De för en irrande tillvaro och vill ha husrum och mat. De kan uppleva en viss trygghet med fängelse!
Eller i vissa kulturer / tänk, kan t ex. en pappa ta på sig sonens skuld av ren lojalitet.

I mindre brott med kortare strafftid kan kompisar ta på sig kompisars brott om de är mutade.
De får sitta inne en tid med mat och husrum och har litet pengar när de kommit ut.
Detta vet jag med säkerhet!
Det står i media, det är allmänt känt inom rättsväsendet, utom att jag råkat ha varit granne med en sådan (äldre) person! Han skyddade yngre på så sätt och bad att få bli inlåst!
För hans del var det praktiskt just då! Och han kände ju personalen i fängelset och hade en del (lagliga) "förmåner", te.x kunde spela tennis med personalen.
Var "kökschef" och hade trevligt i köket.
(En narkotikahärva, där man både skyllde ifrån sig på varandra och tog på sig andras brott.)

Har läst psykologi där fallbeskrivningar ingår .. och var varit nämndeman en tid. Det upphör dock i och med att man flyttar,
en nämndeman ska verka i det distrikt där han bor.
Senast redigerad av Marielo 2019-12-08 kl. 13:31.
Citera
2019-12-08, 13:28
Medlem
Willow1s avatar
Pizzerior brukar ha rätt stora ugnar

Fy fan 😖
Citera
2019-12-08, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Pappan till misstänkt GM begärs häktad.

Nu börjar mediia lätta lite på hemlighetsmakeriet, men de har väl inget val längre. Det här blir jobbigt för dem att skriva om nu när hela släkten verkar vara inblandad. Folk fattar ju direkt vad det handlar om för folk.

Den där pizzakurden borde de nog syna lite närmare, han är säkert också inblandad.
Citera
2019-12-08, 13:30
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Kusin som bjöd MP på pizza

Jag undrade mer vad han heter och om han är den tredje häktade
Vem är MP
Citera
2019-12-08, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej de är inte häktade.

Om de är häktade, kan du svara på: hur länge?, på vilken misstankegrad?, på vilka brottsmisstankar?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in