2019-12-08, 04:43
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whippo83
Ensam gärningsman ja, men svartsjuka som motiv? Nja det tycker jag verkar långsökt. Varför skulle A.A. vara svartsjuk på Emilia, så till den grad att han har ihjäl henne? En barndomsvän uppväxt på samma gata. Tycker det låter långsökt. Mer rimligt tycker jag att han utfört det på order från annan person. Men förhoppningsvis börjar det snart vara jobbigt att vara häktad med fulla restriktioner, så han kanske börjar prata snart.

A.A kanske är homosexuell? Kan vara ett motiv?
Det jag fastnat på är det som nämnts i tråden om Emilias skador. Jag får inte känslan av att ett gäng utför något utdraget lidande mot någon i grupp. Isåfall måste de vara extremt psykiskt störda.
Om hon nu utsatts för en hel del våld så utgår jag ifrån vredesutbrott och dem kommer oftast i form av någon svartsjuka, kärleksdrama eller liknande där BO OCH GM har någon relation sinsemellan.
Hade inte Emilia ett förhållande med någon annan kille ifrån staden rätt så nyligen?

Men men. Det jag utgår ifrån är att man begår inte ett sånt här brott om inte man hyser extremt agg mot någon.
Citera
2019-12-08, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Jag har aldrig dragit in någon rumän i detta. Det var en användare som påstod att en Facebook-rumän som nyligen flyttat till området verkade skum. Då konstaterade jag att jag sett RJs bil nyligen parkerad vid den trappuppgången. Jag har aldrig förstått vad som egentligen fanns på rumänen mer än det Facebook-baserade som någon rotat fram.
Då lägger vi ner det här och nu
Citera
2019-12-08, 07:18
Medlem
Den skyldige el. de skyldiga gillar kanske inte just transpersoner..
Citera
2019-12-08, 07:19
Medlem
grungewhores avatar
För oss som inte orkat plöja 3500 inlägg:

- vem är AA/MGM/20-åringen? Finns uppgifter?
- vem är den här konkurrerande transan som förekommer på tråden och vad är sammanhanget med mordet?
- Långrocken, vem är han?

I ett så litet samhälle borde ju folk veta mer exakt vilka dessa personer är, och har säkert kläckts i tråden redan?!
Citera
2019-12-08, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
För oss som inte orkat plöja 3500 inlägg:

- vem är den här konkurrerande transan som förekommer på tråden och vad är sammanhanget med mordet?

I ett så litet samhälle borde ju folk veta mer exakt vilka dessa personer är, och har säkert kläckts i tråden redan?!

MGM heter Andr*as And*rsson, såvitt jag fattar det vän till Emilia. Den ”konkurrerande” du nämner är hittills inte bevisligen inblandad men heter Otto/Diana. De var vänner och ”jobbade” tillsammans ibland, åtminstone annonserade ihop. Det är inte fastställt vem långrocken är, eftersom släktingen som såg Emilia med personen inte först var säker på om det var man eller kvinna (sa sen kvinna) samt att man hittills inte kan säga vem det är till 100%. Teorier om att det är MGM eller lockbete för att få Emilia med sig till ån är lagda men ingen vet säkert.
Citera
2019-12-08, 08:18
Medlem
[quote=grungewhore|69540027]För oss som inte orkat plöja 3500 inlägg:

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/misstankte-mordaren-fick-terapi-for-att-inte-bega-brott/
Citera
2019-12-08, 08:22
Medlem
Frognogs avatar
Finns enligt utsago andra vittnen som sett Emilia med AA den morgonen. Så han är utpekad som gråkappan.
Vidare har folk kring Emilia haft kontakt med henne natten innan hon försvann. Hon uppdaterade sociala medier tidigt på morgonen på det. Antingen brukar hon vara vaken på nätterna, sova på dagarna. Alternativt att AA varit hela natten hos henne och med tanke på bådas droghistorik kanske dom pundat ihop. Tar en promenad på morgonen, alt att Emilia slår följe en bit.
Resten är väl fördöljt i dunkel än så länge, men att hon hittas i ån och att det mesta pekar på att AA är MGM är väl klarlagt.

Behöver inte vara en massa rumäner, transor och diverse inblandade, oavsett hur skumma dom nu må vara.
Citera
2019-12-08, 08:25
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nebulagalaxy
MGM heter Andr*as And*rsson, såvitt jag fattar det vän till Emilia. Den ”konkurrerande” du nämner är hittills inte bevisligen inblandad men heter Otto/Diana. De var vänner och ”jobbade” tillsammans ibland, åtminstone annonserade ihop. Det är inte fastställt vem långrocken är, eftersom släktingen som såg Emilia med personen inte först var säker på om det var man eller kvinna (sa sen kvinna) samt att man hittills inte kan säga vem det är till 100%. Teorier om att det är MGM eller lockbete för att få Emilia med sig till ån är lagda men ingen vet säkert.
Suverän sammanfattning, tack!
Vet man vad denne Otto heter fullt namn?
Citera
2019-12-08, 08:26
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Alltså, man behöver inte dra in en massa andra i fallet, särskilt inte när polisen säger att ingen mer än MGM är misstänkt. Jag uppskattar allt du bidragit med om Tollarp och kretsarna som BO rört sig i, det är inte det.
Men man kan ju tänka sig att de alternativa GM eller med-GM du lanserar har alibin, kanske vattentäta alibin, för de tidpunkter som gäller och därför inte är intressanta alls. De kanske inte har särskilt rent mjöl i påsen alltid, men några mördare är de inte (om man ska tro polisen).

Om man utgår från att AA anhölls i sin frånvaro direkt efter att kroppen hittats, som "på sannolika skäl" misstänkt för mord (och ev. människorov), men inte var anhållen innan dess, kan ett par scenarier tänkas:
1. Vittnen har sett honom (och bara honom) med BO vid den aktuella platsen.
2. Hans mobiltelefon (och bara hans) har positionerats vid platsen samtidigt som BO:s (och kanske precis innan denna stängdes av).
Detta har då polisen vetat tidigare, men inte förrän kroppen hittades var misstanken om att AA begått brott tillräckligt stark för ett frihetsberövande.
Sedan ledde analyser av spår på brottsplatsen till att misstankarna stärktes inför häktningen.

Eller så är det ett planerat mord.
Någon från byn skrev att Emilia hade uppfört sig annorlunda - stressad/jagad de sista två veckorna i livet.
Tänk om R planerat mordet, och såg till att hålla sig borta från Tollarp/skaffa vattentätt alibi den dagen, just för att slippa misstankar?

Allt beror isf på hur starkt R styrde över sina anhängare. Var A tuff nog att stå emot R's önskemål?

R kan ju haft motiv baserat på E's vittnesmål mot honom, och splittrandet av släkten (pga vittnesmålet).

Känner någon från byn till om A och E hade osämja mellan dem? Inte nödvändigtvis tillräcklig osämja för mord, men kanske tillräckligt för att ge henne stryk (vilket kanske gick fel, då E var starkare än A hade räknat med, så han drog kniv och det slutade med mord)?

Jag är antagligen helt fel ute, eftersom ingen av dem verkar vara den vassaste kniven i lådan, eller kapabla till att utforma en hyfsad plan, men om A är en underhuggare så är jag osäker på om han utfört mordet utan R's godkännande. Särskilt då E och R är släkt, och A måste förstått att det inte vore populärt att mörda "chefens" kusin.
Citera
2019-12-08, 08:54
Medlem
Nytt i expressen https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/misstankte-mordaren-fick-terapi-for-att-inte-bega-brott/

”Stödpersonen varnade också tingsrätten för vad som skulle kunna ske om 20-åringen dömdes till fängelse. Stödpersonen förklarade att hon tror på 20-åringens positiva utveckling”

Inga kommentarer.....
Citera
2019-12-08, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whippo83
Han har ju flickvän, så att han skulle sova över hos Emilia verkar konstigt. Och om han nu skulle gjort det, så kan man undra om de bråkat under kvällen/natten, och om A.A. redan då funderat över att mörda Emilia? Har han byggt upp en ilska genom natten, eller skedde mordet plötsligt? Gråkappan låste ju också upp cykeln, så vems cykel var det person har nyckel till?

Fast AA bor ju hemma fortfarande och är kanske inte hos flickvännen 24/7 om hon också bor hemma?

Att han låst cykeln (som väl var hans egen) tyder väl snarare på att han inte bara stannat hos Emilia en kort stund, i en håla på 3000 kr låser kanske få cykeln om de springer in en snabbis hos någon i ett hyreshus som inte ligger mitt i centrumkärnan? Särskilt ungdomar gör sig sällan besvär i onödan. Likaså var cykeln blöt och har nog stått där ett tag. Om han nu inte lånade Emilias.
Citera
2019-12-08, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightwhisper
Kl 08.03 gör BO ett inlägg på Facebook, där hon är fullt sminkad så någon sovmorgon verkar det inte vara tal om i alla fall. Klädseln och det faktum att hon lämnar bankkort bör ju tyda på att hon inte ska vara borta länge och inte planerade något speciellt med promenaden

Vad stod det i inlägget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in