2019-12-07, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man behöver inte konvertera för att ens muslimske pojkvän inskränker ens frihet. "Täck dig", "gå inte ut utan mig", "prata inte med män utanför familjen", "min rätt är att ha sex med dig, du får inte säga nej" osv osv. Sånt finns inte på kartan i början av förhållandet - men dom var tillsammans i två år så det är mycket möjligt att det börjat smyga in. Hon var 15 och lätt att "fostra". Vid 17 kanske hon började inse att så här ville hon inte ha det. Det kan ha blivit hennes död.

Den versioner tror jag på.
Högst troligt... Det började bli dags att välja på allvar ...
och så slutade det såhär.
Citera
2019-12-07, 21:45
Medlem
Fast detta med att w skulle vara gravid tror jag dock är vilda spekulationer.
Då hade det ju gått göra abort.
Citera
2019-12-07, 21:47
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Tror detta var en kille som var svartsjuk och ett stort bråk gick väldigt fel.

Det är egentligen inte det. Alla tror det kan vara så. Men resten? Styckning, 2 familjemedlemmar häktade, etc? Det e lite för MYCKET för att bara vara kärleksgnabb, som det hette ...
Senast redigerad av iptrix 2019-12-07 kl. 21:49.
Citera
2019-12-07, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
är ca 25 minuter till lane ryr .. ca 40 -45 min till orust, vi pratar om varekil..

pratar ni om lane eller lane-ryr?
Citera
2019-12-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Är de ens muslimer?
Det är ju inget måste menar jag

Jo, dock inte speciellt religiösa vad jag vet.
Men det spelar ingen roll oftast hur religiös man är, även som ateist eller bara troende så är det kulturellt fel att bo sambo med en kvinna/man.
Så antingen är det så som jag skrev (om du hann läsa), vilket det troligtvis är eller så säger familjen bara så för att folk utanför ska sluta döma.
Citera
2019-12-07, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menusch
Lane-Ryr? Va det inte Fagerhult?

Som jag fattat ligger de nästgårds. Lane-ryr fattade jag som närmare specifikation.
Citera
2019-12-07, 21:51
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Jo, dock inte speciellt religiösa vad jag vet.
Men det spelar ingen roll oftast hur religiös man är, även som ateist eller bara troende så är det kulturellt fel att bo sambo med en kvinna/man.
Så antingen är det så som jag skrev (om du hann läsa), vilket det troligtvis är eller så säger familjen bara så för att folk utanför ska sluta döma.
Då förstår jag, ja vi får se hur fup kommer vara
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Lyckligtvis har jag inte heller påstått det, utan bara inflikat att jägare inte på nåt vis är bättre lämpade för styckmord än valfri svensson.

Helt ense med dig.
Någon påstod att muslimer var världens experter på styckning. Vilket jag inte köper.
Då exemplifierade jag med att exempelvis det överallt i världen finns folk som kan styckning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Nej tror inte jag heller. Folk på Flashback sitter och tror alla muslimer utför hedersmord och tvingar sina flickvänner till att konvertera när det i verkligheten inte alls är så i majoriteten av fallen där en kille från en muslimsk familj är öppet tillsammans med en tjej som inte tillhör samma bakgrund. De flesta unga killar och tjejer i Sverige är inte särskilt religiösa och bryr sig inte om konvertering. Oftast blir det inte så big deal, men folk här har ju aldrig pratat eller umgåtts med blattar utan läser bara om något enstaka hedersmord och tror det samma gäller alla andra miljoner personer med samma religion/kultur.

Tror detta var en kille som var svartsjuk och ett stort bråk gick väldigt fel.

Precis! De sitter och tror att kurder och muslimer är extremister som begår en massa brott och hedersmord och bara tänker på heder i alla sammanhang. Visst ska man inte blunda för att det faktiskt existerar i hög grad, men det går något till överdrift.

Det lutar åt det hållet. Från början ville jag knappt tro att han var den skyldige. Knappt jag vill tro det nu heller. Nu tänker jag mig att MGM fick en skruv lös, bägaren rann över, han slog till och nåt hände. Han slog för hårt eller för mycket eller hon ramlade och slog i huvudet. Sen tog någon annan över och skötte resten.
Citera
2019-12-07, 21:53
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, så den beslagtagna svarta suven är med säkerhet pappans Ford?

Den svarta mercan, då, vilken roll kan den ha i denna utredning? Har den ens en roll?

Jag minns skribenten @Ajaj.3 (?) som berättade om att h*en sett en svart merca som (fritt från minnet, kan bli helt galet här) som privatpoliser följde efter (stannade?) och som h*en följt upp till pappans bostad. Reg skylten spårades till denna Mort*za i Uddevalla.

Nu vet jag inget om skribentens trovärdighet. Det har kommit många uppgifter från just denna skribent om jag inte i all hast missminner mig.

Har mercan öht något med utredningen att göra?
Kan det vara ett villospår?
MERCAN är en bekant som besökte pappan då sonen blev anhållen. Stod utanför hans hus.
Pappans FORD KUGA svart är bilen som varit efterlyst o där blodspår hittats.
Citera
2019-12-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Den versioner tror jag på.
Högst troligt... Det började bli dags att välja på allvar ...
och så slutade det såhär.
Jag har en nära anhörig som hade en relation med en muslimsk kille, flyttade hit som väldigt liten. Men när det blev allvar i relationen blev det i princip så som jag beskrev. Han ljög dessutom om precis allt visade det sig. Men jag känner också muslimer som är underbara människor, icka-araber, från Balkan. Men som skomakaren säger: Bliv vid din läst.

Wilma ska ha upprättelse. Hennes mördare skall sitta inne. Mördarens medhjälpare skall sitta inne. Personligen skiter jag i vad det kostar - det får ta den tid det tar att sy ihop ett vattentätt åtal.
Citera
2019-12-07, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som jag fattat ligger de nästgårds. Lane-ryr fattade jag som närmare specifikation.

visst de ligger nära.. de som bor i lane går i skolan i lane-ryr, men bor du där så är det helt olika områden.
dessutom ligger fagerhult och lane-ryr åt olika håll om man utgår ifrån lane.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in