Citat:
Ursprungligen postat av
Allasmeknamn
Nej tror inte jag heller. Folk på Flashback sitter och tror alla muslimer utför hedersmord och tvingar sina flickvänner till att konvertera när det i verkligheten inte alls är så i majoriteten av fallen där en kille från en muslimsk familj är öppet tillsammans med en tjej som inte tillhör samma bakgrund. De flesta unga killar och tjejer i Sverige är inte särskilt religiösa och bryr sig inte om konvertering. Oftast blir det inte så big deal, men folk här har ju aldrig pratat eller umgåtts med blattar utan läser bara om något enstaka hedersmord och tror det samma gäller alla andra miljoner personer med samma religion/kultur.
Tror detta var en kille som var svartsjuk och ett stort bråk gick väldigt fel.
Precis! De sitter och tror att kurder och muslimer är extremister som begår en massa brott och hedersmord och bara tänker på heder i alla sammanhang. Visst ska man inte blunda för att det faktiskt existerar i hög grad, men det går något till överdrift.
Det lutar åt det hållet. Från början ville jag knappt tro att han var den skyldige. Knappt jag vill tro det nu heller. Nu tänker jag mig att MGM fick en skruv lös, bägaren rann över, han slog till och nåt hände. Han slog för hårt eller för mycket eller hon ramlade och slog i huvudet. Sen tog någon annan över och skötte resten.