2019-12-07, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Deras förhållande var seriöst, och nej hon hade inte behövt konvertera vid ett äktenskap.

När FUP blir tillgängligt så kommer du troligtvis förstå exakt vad jag menar med att de hade ett seriöst förhållande.
Dock tror jag personligen inte på detta med att mordet skulle skett pga att hon inte ville konvertera.

Beror på hur de skulle ha gift sig.

Det tror inte heller. Tror inte ett dugg på att det hade med konvertering, heder eller nåt inom den ramen att göra.
Citera
2019-12-07, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Du tror att dom inte bryr sig, med andra ord. Du vet inte att dom inte brydde sig. Då borde du skriva det - om du inte har nån insikt i förhållandet vi nu pratar om, försök inte framstå som om du har.

För övrigt, efter postande inser jag att du skriver "män kan gifta sig med .." -- men detta var ju en kvinna, som INTE följde boken? Det du skriver är inte rimligt nånstans.

Bokens folk - judinnor och kristna.
Citera
2019-12-07, 21:36
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Jag skrev att hon inte behövde konvertera och då utgick jag givetvis från MGM's religion, eftersom någon skrev det motsatta. Sedan om de förbiser det som familj eller inte har jag inte skrivit något om.

Men det är ju inte rimligt? Om man bara utgår från det enklaste fallet - att dom inte vara extrema nånstans - så inte ens i det mest "fria" landet i världen (USA) gifter sig islam utanför sin religion mer än en tiondel av tiden.

Men du *vet* att familjen inte hade problem med det?
Citera
2019-12-07, 21:37
Medlem
Citat:
Jag har försökt ge hintar 2 gånger i tråden nu angående vad jag menar med seriöst förhållande men ingen verkar fatta.
Deras förhållande/samboende var det inget fel på kulturellt, mer tänker jag inte skriva om ingen fattar för jag tänker inte avslöja mig själv i tråden ifall någon nära läser!!!

Det är tyvärr lite svårt att veta hur du menar. Kanske någon annan som kan flinka in här? Hur tusan var det inget fel på deras samboende kulturellt när det krävs i deras kultur att man ska vara gifta för att bo tillsammans? Kom inte och säg att de hade gift sig på nåt sätt.
Citera
2019-12-07, 21:37
Medlem
Citat:
Deras förhållande var seriöst, och nej hon hade inte behövt konvertera vid ett äktenskap.

När FUP blir tillgängligt så kommer du troligtvis förstå exakt vad jag menar med att de hade ett seriöst förhållande.
Dock tror jag personligen inte på detta med att mordet skulle skett pga att hon inte ville konvertera.

Hade de förlovat sig? Planerade att göra det?
Citera
2019-12-07, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
I jägarutbildning ingår självklart hur man tar hand om bytesdjuren. Så den som tror att en jägare (fast hela familjen är) inte minsann vet nåt om det är sådana där fotojägare, imo.

Men från att klara av att rensa en hare för hängning i carporten från att stycka en människa - nej, det steget är nästan lika stort som för en datanörd med WoW-erfarenhet att göra det. Det e inte normalt att klara av det, enligt mig.

GW har ju sagt det massor av gånger i TV. Att stycka en kropp rent tekniskt är enkelt. Det klara i princip vem som helst. Att klara det mentalt är betydligt svårare.

Att blanda in jägare och jakt är rent absurt. Det de sysslar med vid styckning, som kräver kompetens är att skilja ut olika köttdelar. Något sådant handlar det inte om vid merparten av styckmord.

Jag är ingen vän av muslimer, inte ovän heller, men att påstå att de skulle vara kunnigare än andra i styckning av mördade människor är ju rent nonsens som inte för Flashbackspaningen framåt.
Citera
2019-12-07, 21:41
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Det är tyvärr lite svårt att veta hur du menar. Kanske någon annan som kan flinka in här? Hur tusan var det inget fel på deras samboende kulturellt när det krävs i deras kultur att man ska vara gifta för att bo tillsammans? Kom inte och säg att de hade gift sig på nåt sätt.

Jag blir inte riktigt klok på Komment1. Känns som damage control .. men det går inte bra.
Citera
2019-12-07, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Danskarna kan redan idag dra in medborgarskap, det skall givetvis även Sverige kunna.
Här i Sverige kan vi ingenting. Vi kan bara vara tafatta. Det är vi bäst på.
Citera
2019-12-07, 21:42
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Jag är ingen vän av muslimer, inte ovän heller, men att påstå att de skulle vara kunnigare än andra i styckning av mördade människor är ju rent nonsens som inte för Flashbackspaningen framåt.

Lyckligtvis har jag inte heller påstått det, utan bara inflikat att jägare inte på nåt vis är bättre lämpade för styckmord än valfri svensson.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Sorry att jag inte läst allt, och missat dina hintar. Om den enda hinten är att det inte är kulturellt, kvarstår mina funderingar om huruvida en 17-åring kan anses ha ett "seriöst" förhållande enligt mitt inlägg. Finns det andra hintar jag missat?
Men hallå, jag har ingen aning om din ålder... men hur var du själv runt 17 år?
jag själv hade eggen lägenhet, betald av soss ja men egen lägenhet klara de mesta själv jobbade å tackade nej till sossbidrag, de vill ge mig men jag sa jag har inte ens sökt.. TRUE STORY
jag hade ett SERIÖST förhållande.. det hade jag redan vid 15 år ålder, seriöst förhållande i 3 år..
efter det 18 år ett nytt seriöst förhållande.. nu är jag gift för 2:dra gången i ett SERIÖST förhållande..
är man 17 kan man faktiskt ha seriöst förhållande..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Beror på hur de skulle ha gift sig.

Det tror inte heller. Tror inte ett dugg på att det hade med konvertering, heder eller nåt inom den ramen att göra.

Nej tror inte jag heller. Folk på Flashback sitter och tror alla muslimer utför hedersmord och tvingar sina flickvänner till att konvertera när det i verkligheten inte alls är så i majoriteten av fallen där en kille från en muslimsk familj är öppet tillsammans med en tjej som inte tillhör samma bakgrund. De flesta unga killar och tjejer i Sverige är inte särskilt religiösa och bryr sig inte om konvertering. Oftast blir det inte så big deal, men folk här har ju aldrig pratat eller umgåtts med blattar utan läser bara om något enstaka hedersmord och tror det samma gäller alla andra miljoner personer med samma religion/kultur.

Tror detta var en kille som var svartsjuk och ett stort bråk gick väldigt fel.
Citera
2019-12-07, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Har läst i tråden och försökt förstå, men det är rörigt nu.. Initiala uppgifter pekade ut Orust som fyndplats, men senare pekas Lane-Ryr ut. Hand, arm och bit av axel...!?

Läste ett inlägg om en kroppsdel som nyligen flutit i land. Stämmer det? Vad stämmer egentligen!?

Lane-Ryr? Va det inte Fagerhult?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in