2019-12-07, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Undrar hur dem fått nyss om mgm3 nån måste ju vittnat/golat om detta var kusinen.
De kan ju inte Tat han på dna.
telefontrafik?

mgm ringer pappsen å kussen alternativt pappsen ringer kussen eller mamman..( tror dock inte på mamman) men säg att aset Thisko ringer som en galning..nattetid som inte skett tidigare då vet polisen det garanterat... även om de haft avlyssning på pappsen.. må de brinna i helvetet
Citera
2019-12-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Läs tidningar från Danmark och Norge så får ni rätta uppgifter.
LÄNKA
Citera
2019-12-07, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
DEL 1 (2)
Delar upp mitt inlägg i två delar. Här mest om medias rapportering om de blodiga fynden.

Vad gäller blodfynden i en bil finns en och samma källa; GP och tolkningarna i övriga media av GPs rapportering verkar variera.

I Bohuslänningen nämner man att blodet ska ha hittats i den svarta suven som beslagtagits.
"Bilen ska vara en svart SUV och ha kopplingar till den man i 40-årsåldern som sitter anhållen i målet"

Svart SUV, som har kopplingar till pappan...

Jag får bekänna färg och erkänna att jag inte är säker på om denna suv är pappans, eller någon annans. Vem är Mort*za, som också(?) äger en svart Mercedes (se ditt inlägg nedan).

Sonen, mgm, har han haft bekräftad tillgång till en bil? Har lite svårt att minnas dessa detaljer, då det varit mycket snack runt detta.

GP:
"På fredagen omhäktades den man i 20-årsåldern som är misstänkt för att ha mördat Wilma Andersson. Dessutom har ytterligare två personer anhållits:
– I nuläget går vi inte ut med vilka brott de två anhållna är misstänkta för, säger kammaråklagare Jim Westerberg.
Enligt uppgifter till GP ska utredarna ha hittat blodspår i en bostad och en bil som kan kopplas till de misstänkta.
"

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/uppgifter-polisens-fynd-i-wilma-utredningen-blodsp%C3%A5r-1.21223924

P4 Väst:
"Men P4 Väst erfar att det har hittats blodspår i mannens lägenhet och också i den bil som polisen har beslagtagit."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7362225

Expressen:
" Enligt uppgifter till GP ska polisen även ha hittat blodspår i en bil som kan kopplas till den misstänkte."

https://www.expressen.se/gt/krim/just-nu-tekniker-soker-av-ny-bostad-i-wilmafallet/

Bohuslänningen:
"Enligt uppgifter till GP har polisen gjort ytterligare fynd under utredningen. Det handlar om blodspår i både den mordmisstänkte mannens bostad samt i den bil som åklagare har bekräftat är beslagtagen.

Bilen ska vara en svart SUV och ha kopplingar till den man i 40-årsåldern som sitter anhållen i målet.
"
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/ny-misst%C3%A4nkt-anh%C3%A5llen-i-wilma-utredningen-1.21223993

Att det finns en annan svart mercedes (kallas SUV också) i denna tråd vet jag, då en medlem här är bekant med någon som blev stoppad på vägen hem av polis som troligen ville undersöka bilen ..men då polisen såg att det va "fel person" som satt i / ägde bilden, blev det grönt att köra vidare. Polisen bad om ursäkt och hastade iväg.
Citera
2019-12-07, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Orka läs själv jag gör inte erat arbete.
Ok men sluta då skriva skit här inne..du häver ur dig läs de och de.. hur menar du att vi ska veta vilka tidningar du syftar på? finns säkerligen lika många norksa och danska tidningar som svenska och alla skriver inte om Wilma eller hur? lägg ner den stilen ta inte del av våran info om du inte själv kan dela med dig...
Senast redigerad av sohefall 2019-12-07 kl. 17:12.
Citera
2019-12-07, 17:11
Medlem
Citat:
Dem inneboende är fortsatt skrivna i farsans bostad. Därmed inte sagt att dem måste befinna sig där.
De skulle kunna leva i London, Irak eller Uppsala.

Därför är mitt självklara förslag att när man lever på bidrag ska man inställa sig för kontroll minst en gång i veckan hos kontoret.

Kanske har farsans familj blivit utsatta för hot,i och med att de fått skyddat boende.

Vet vi att de alla tre hade skyddat boende? Är det en trådsanning? Har de tillfälligt flyttat? Eller bor han ensam på adressen? Kan vara av intresse för ev medverkan till brott.
Citera
2019-12-07, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
telefontrafik?

mgm ringer pappsen å kussen alternativt pappsen ringer kussen eller mamman..( tror dock inte på mamman) men säg att aset Thisko ringer som en galning..nattetid som inte skett tidigare då vet polisen det garanterat... även om de haft avlyssning på pappsen.. må de brinna i helvetet

Ja så kan det vara. Telefontrafiken visar kanske att kusinen ( om de är han som sitter) ringt mgm1 eller farsan samma dygn som mordet tros skett.
Citera
2019-12-07, 17:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Men det stod att det handlade om en MINDRE SUV ....
...
Nej kusinen ifråga bor i Alingsås och ska vara 22 år. På den i Flashback angivna adressen
finns mycket riktigt en 22 -årig man som heter R...n K...o....men kan ju finnas många fler kusiner.

Ok, missat detta med mindre suv. Var stod det?
Vet att en kusin ska bo i Alingsås, men jag funderar på denna andra man med en svart merca, vem är han? Vän till familjen? Eller släkt?

Hinner inte reda ut mer just nu, men kanske det klarnar så småningom.

Lurigt med alla tolkningar av begreppet "kopplingar till":

"[...]"kopplingar till den man i 40-årsåldern som sitter anhållen i målet"
[...] "en bil som kan kopplas till de misstänkta."
"[...]"bil som kan kopplas till den misstänkte"

Koppling till, den misstänkte, 40-åringen och de misstänkta.
Vems är bilen?

Pappan och sonen är ju släkt.
Kanske tredje personen också är släkt med dem?
Citera
2019-12-07, 17:19
Medlem
Citat:
Vet att en kusin ska bo i Alingsås, men jag funderar på denna andra man med en svart merca, vem är han? Vän till familjen? Eller släkt?

Vems är bilen?

Detta med mindre SUV stod i media, tyvärr glömt var.
Det kommer nog fram snart ...
Håller med.
"Kopplingar" hit och dit. Till slut sitter fler anhållna ...
Vet inte alls vem den person är med en SUV, som namnges. Nytt för mig.
Citera
2019-12-07, 17:19
Medlem
Citat:

Vems är bilen?

HALLÅÅÅ... vi vet att det är en FORD KUGA, vi vet att pappan är den som media kallar 40åringen då vi vet att de haft HR där .. det står även att 40 åringens bil är beslagtagen, eller iaf står det att den har kopplingar till 40 åringen.. så suven de talas om är en kuga.. Mercan var synlig hos pappan under tiden bilen dvs Kuga är efterlyst.. hade det vart mercan hade den inte stått direkt länge utanför pappans hus.. kan vi inte bara lägga ner bilsnacket nu?
FORD KUGA mindre suv... mercan kan inte räknas som liten suv mer en mellanstor..
Citera
2019-12-07, 17:20
Medlem
Citat:

Vems är bilen?

40 åringen är pappan. Hans svarta Ford suv har de hittat blod i.
Hur de kunde göra det?
Han sade ju att han inte var inblandad. De tror verkligen att poliserna är helt dumma i huvudet.
Nu kan de sitta på häktet å skämmas.
Citera
2019-12-07, 17:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Den svart suven är pappans Ford kuga. Polisen efterlyste denna i början av utredningen.
De hittade den efter nån vecka.

1.Så är det kusinen som är mgm3?

2.Var det han som har och kör en svart merca som setts utanför pappans bostad?

Ok, så den beslagtagna svarta suven är med säkerhet pappans Ford?

Den svarta mercan, då, vilken roll kan den ha i denna utredning? Har den ens en roll?

Jag minns skribenten @Ajaj.3 (?) som berättade om att h*en sett en svart merca som (fritt från minnet, kan bli helt galet här) som privatpoliser följde efter (stannade?) och som h*en följt upp till pappans bostad. Reg skylten spårades till denna Mort*za i Uddevalla.

Nu vet jag inget om skribentens trovärdighet. Det har kommit många uppgifter från just denna skribent om jag inte i all hast missminner mig.

Har mercan öht något med utredningen att göra?
Kan det vara ett villospår?
Citera
2019-12-07, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
HALLÅÅÅ... vi vet att det är en FORD KUGA, vi vet att pappan är den som media kallar 40åringen då vi vet att de haft HR där .. det står även att 40 åringens bil är beslagtagen, eller iaf står det att den har kopplingar till 40 åringen.. så suven de talas om är en kuga.. Mercan var synlig hos pappan under tiden bilen dvs Kuga är efterlyst.. hade det vart mercan hade den inte stått direkt länge utanför pappans hus.. kan vi inte bara lägga ner bilsnacket nu?
FORD KUGA mindre suv... mercan kan inte räknas som liten suv mer en mellanstor..

Ok, detta låter riktigt enligt mitt minne ur medias formuleringar.
Men det intressanta lär vara vem en person är som står som ägare till mercan?
Nästan hela namnet står utskrivet några inlägg bakåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in