2019-12-07, 16:15
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nån fick också från "säker källa" uppgiften att pappan ifråga befann sig i Irak också nu. De där uppgifterna skall man nog ta med en rejäl skopa salt. Inte mycket som stämmer som vi fått från s k säkra källor.

Någon sa också att hennes huvud hittats i en ryggsäck i förrådet.

Men detta säger polisen om var kroppsdelen hittades

CITAT
Förra fredagen släcktes allt hopp om att flickan fortfarande skulle vara vid liv när polisen meddelade att de under sökandet i terrängen runt Uddevalla hade funnit en kroppsdel som bekräftar att hon är död
Citera
2019-12-07, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det har ju diskuterats motiv. Och detta poppade upp när jag går igenom uttalanden som gjorts av dem som vet.

CITAT:
Enligt en inlaga till tingsrätten tror åklagaren att flickan mördades i den misstänkte 22-åringens lägenhet i Uddevalla. I handlingar från tingsrätten beskrivs 22-åringen som den mördade flickans TIDIGARE pojkvän

Hon hade gjort slut med honom
Beror på lite hur man tolkar. Det är ju inte hennes pojkvän längre eftersom W inte längre finns i livet. Men jag tror att hon antingen precis gjort slut, eller precis skulle göra det. Men ordet "tidigare" kan man tolka på flera sätt. Ungefär som en tidning skrev (Kvällsposten) att en §7-utredning tar en eller två veckor. Enligt ett mail jag fick till svar, när jag skrev och undrade över detta, så erkände man att det var ett "svajigt" uttalande. Man menade från det beslut tas om utredningen tills man satt ihop resultaten och meddelat detta.

Man måste som journalist vara försiktig med hur man skriver. Idag skall allt slängas ihop så fort det går för att försöka vara först. Då blir det inte bara en anka utan en hel jävla flock ibland.
Citera
2019-12-07, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
https://www.svtplay.se/video/22701842/rapport/rapport-6-dec-18-00-4?start=auto

I Rapport igår 18:00 ca 3:30 in i programmet sades:

"En 22-åring har omhäktats och samtidigt har två andra män anhållits”

Kanske SVT vet mer än vi...

Bra noterat.
Ja kanske vet SVT mer, eller så bara antar de mer. Enl förhärskande SVT-paradigm så är det ju svårt att se kvinnor som GM.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nej såklart men vi får iallafall info om de släpps eller häktas ....om det bara bara var taktik som postaren @iLivid spekulerade i.

Javisst, kvar eller släppas lär framgå i morgon. Kanske den ene får gå och den andre blir kvar? Det visar sig.

Citat:

Vi pratar om ett oerhört grovt och skambelagt (styckmord på minderårig) brott. Det måste finnas mycket stor tillit bland inblandade. Dessutom har man nu funderingar på om sonen är psykiskt frisk.

Men släkten är stor i o m de räknas in i en klan, och skammen blir nog redan rätt stor över att både far och son sitter inlåsta.

Skammen är nog stor nu. Men handlar den om att en 17-årig svensk flicka har mördats eller handlar den om att de har åkt fast?
Citera
2019-12-07, 16:19
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Beror på lite hur man tolkar. Det är ju inte hennes pojkvän längre eftersom W inte längre finns i livet. Men jag tror att hon antingen precis gjort slut, eller precis skulle göra det. Men ordet "tidigare" kan man tolka på flera sätt. Ungefär som en tidning skrev (Kvällsposten) att en §7-utredning tar en eller två veckor. Enligt ett mail jag fick till svar, när jag skrev och undrade över detta, så erkände man att det var ett "svajigt" uttalande. Man menade från det beslut tas om utredningen tills man satt ihop resultaten och meddelat detta.

Man måste som journalist vara försiktig med hur man skriver. Idag skall allt slängas ihop så fort det går för att försöka vara först. Då blir det inte bara en anka utan en hel jävla flock ibland.

Skönt att du får tillbaks min hjärna.
Du har rätt, allt är möjligt

Men det finns protokollfört i tingshandlingar att han var FD pojkvän.
Så den uppgiften stämmer
Senast redigerad av Willow1 2019-12-07 kl. 16:29.
Citera
2019-12-07, 16:20
Medlem
Citat:
Ja det kan man undra. Nej jag tror att det var de närmaste inom familjen/släkten som var inblandade.

Vi pratar om ett oerhört grovt och skambelagt (styckmord på minderårig) brott. Det måste finnas mycket stor tillit bland inblandade. Dessutom har man nu funderingar på om sonen är psykiskt frisk.

Men släkten är stor i o m de räknas in i en klan, och skammen blir nog redan rätt stor över att både far och son sitter inlåsta.
Hur menar du? Det där med "klan" och stor familj? Ordet "klan" är ju enbart något som nån i tråden nämnt och andra tagit upp. Rent teoretiskt kanske de enbart är tre vuxna (mor, far och son) samt några syskon. Eller missförstår jag hur detta "klan"-ord uppkommit?
Citera
2019-12-07, 16:23
Medlem
Hon gjorde slut och han slog ihjäl henne? Det enklaste scenariot är oftast det riktiga.
Citera
2019-12-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakun
Hon gjorde slut och han slog ihjäl henne? Det enklaste scenariot är oftast det riktiga.

Han vill att hon skulle konvertera (står i en del inlägg från tidigare)-
Hon vägrade.
Han stod på sig.
Hon gjorde slut.
Han gjorde slut - på henne.
Citera
2019-12-07, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Detta är något oerhört kränkande för hela mänskligheten. Vi tar in invandrare i utbyte mot tjänster /arbete? Vi ska ha mixad kultur - och anpassning ska ske på direkten, så fort de landat i Sverige.
Här sluter de sig samman och inte sällan får man höra nedsättande ord om oss svenskar.
Aldrig har jag varit rasist, är uppfostrad med att alla har lika värde som grund.
Men .. en dag kommer man att tala om oss svenskar som en nästan utrotad ras, likt vissa indianstammar.
"Det finns ev några exemplar svenskar kvar i övre Norrlands inland" kommer det att heta ...
och "språket är svenska + mix".
"Det blev invasion, de invandrade tog över Sveriges styre, med alla dess seder och bruk.
De högst härskandes seder anses gälla. Man får således ta livet av syndare och alla slags husdjur
som inte kan anses vara i brukstjänst."
.
Vi hamnar kanske i reservat? Små samhällen där vi sitter och super och tar emot socialbidrag. Och hänger på den lokala lilla krogen. Hålögda barn med trasiga kläder hemma som rotar i soptunnorna för att överleva.

On T: om ett knappt dygn vet vi om de där två anhållna blir häktade. Då vet vi att man har på fötterna. Men åtal lär vänta till våren. Och sonen sitter bland de andra dårarna på rättspsyk. Där kanske han lär sitta för lång tid framåt. God jul mannen!
Citera
2019-12-07, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzy78
Nej.... Pappan jobbar på Brandt (Ford) Trestadscenter (Båberg typ).

Pappan har två jobb.
Citera
2019-12-07, 16:32
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakun

Bra tänkt.

Detta kallas för
Occam's razor
https://en.wikipedia.org/wiki/Occam%27s_razor

eller

Ockhams rakkniv
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv

Jag uppdaterad mitt tidigare inlägg ang. MGM2 (Pappan) Han jobbade 130 mtr från hamnen.
Kolla in den.
Citera
2019-12-07, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det borde kanske forskas lite mer kring personerna som är skrivna på samma adress som MGM2, därför att MGM3 bör vara någon av dem.

Jag har felaktigt utgått ifrån att MGM2 har en kvinna boende hos sig, tillika partner. Mamma eller inte, men den kvinnan skulle kunna vara MGM3, inte alls osannolikt.

Dock, det kan handla om en man som är boende hos MGM2, vilka är männen som är skrivna där, bor de där i verkligheten?

MGM3 bör vara någon som bor i MGM2 bostad, frågan är vem?

Ja MGM3 kan vara MGM2:s partner, boende på samma adress.
MGM3 kan också vara en 22 -årig kusin till MGM1, boende i Alingsås, som hälsade på MGM1
just före och ev under mordet.

Logiskt båda två. MGM2:s partner kan med sannolikhet varit inblandad, men lär ha varit bortrest
just de dagarna ...
Kusinen i Alingsås kan sannolikt varit inblandad han också eftersom han var där på besök
vid den tidpunkten. Men exakt hur länge han stannade står ingenstans.
Citera
2019-12-07, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det har ju diskuterats motiv. Och detta poppade upp när jag går igenom uttalanden som gjorts av dem som vet.

CITAT:
Enligt en inlaga till tingsrätten tror åklagaren att flickan mördades i den misstänkte 22-åringens lägenhet i Uddevalla. I handlingar från tingsrätten beskrivs 22-åringen som den mördade flickans TIDIGARE pojkvän

Hon hade gjort slut med honom

Ja. Det framgick tidigt i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in