2019-12-07, 13:50
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carpoos
Någon som kan fixa förundersökningsprotokollet?
Den kommer ut först efter en dom.
Citera
2019-12-07, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Den kommer ut först efter en dom.
Är väl ett med vad de inblandade är misstänkta för?
Citera
2019-12-07, 14:22
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Är väl ett med vad de inblandade är misstänkta för?
Du kanske tänker på häktningsframställan. Jag vet inte vilken tingsrätt som har hand om målet. Men mejla eller ring Stockholms tingsrätt så lär de nog hjälpa dig vidare.
Citera
2019-12-07, 14:25
Medlem
Jon.Holmss avatar
Hoppas verkligen att dessa två vandaler får mycket kännbara straff.
Citera
2019-12-07, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Vad hjälper det? De kommer väl ändå inte betala böter...
Citera
2019-12-07, 14:53
Medlem
Skönt att dom åkte dit Svin som klottrar ner allt.
Citera
2019-12-07, 14:54
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Vad hjälper det? De kommer väl ändå inte betala böter...

Kanske inte hela det mångmiljonbelopp som det säkert blir frågan om, men det lär säkert bli mycket kännbart ekonomiskt för klottrarna.

Hur tänkte de egentligen? Två vuxna människor borde väl begripa att man inte får vandalisera andras egendom hursomhelst? Läste någonstans att saneringen har kostat över 140 miljoner, inga småpengar direkt.
Citera
2019-12-07, 14:58
Medlem
Citat:
Kanske inte hela det mångmiljonbelopp som det säkert blir frågan om, men det lär säkert bli mycket kännbart ekonomiskt för klottrarna.

Hur tänkte de egentligen? Två vuxna människor borde väl begripa att man inte får vandalisera andras egendom hursomhelst? Läste någonstans att saneringen har kostat över 140 miljoner, inga småpengar direkt.
Många "organiserade" "klottrare" har ju sparkonton bara inför en eventuell torsk, jag tror inte dom kommer bli dömda för allt dom gjort det hade varit första gången isf det har hänt. Troligen kommer dom få typ 50-200k max och någon månad på kåken.
Citera
2019-12-07, 17:18
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Skönt att dom åkte dit Svin som klottrar ner allt.
Bara 400 andra kvar, 20-talet minst lika aktiva, bara i Stockholm. Räkna på ett fängelsestraff lika långt som häktningstiden, sedan är dem igång igen!
Citat:
Om en av dem är samma man som nämnts senast nu i tråden så finns det ju ett 3min. klipp på SVT där han säger att han varit inne på kåken tre gånger för graffitirelaterade brott redan. Så, vad tycker du skulle vara ett kännbart straff? Graffiti cant be stopped, because they cant go broke (edit/note: har man inget medium att skriva sitt namn med så plockar man bara upp en sten och ristar in det).
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKroK1
Fast idag rackar man sällan sina kannor när HL o liknande butiker säljer bra mycket bättre kannor till superpriser!😉
Får man en chans på hundratals burkar så skulle jag inte tveka idag. Men det är som du säger, 8kr/burken är dock ungefär vad HL köper in för, så jag är kluven till att köpa.
Senast redigerad av GoUoD 2019-12-07 kl. 17:24.
Citera
2019-12-07, 18:16
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderFlummis
Många "organiserade" "klottrare" har ju sparkonton bara inför en eventuell torsk, jag tror inte dom kommer bli dömda för allt dom gjort det hade varit första gången isf det har hänt. Troligen kommer dom få typ 50-200k max och någon månad på kåken.
För att citera en legend "det är bara någon jävla papperslapp som de vill jaga dig med". Jag tror inte det är många som bryr sig om det blir 20K, 200K eller 2MKR i böter. I slutändan är det bara en papperslapp. En månad på kåken är ingenting. Hårdast är väl för relationer. Och nu precis innan jul lär det kanske suga lite hårdare. Speciellt för en av de misstänkta.
Citera
2019-12-07, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
För att citera en legend "det är bara någon jävla papperslapp som de vill jaga dig med". Jag tror inte det är många som bryr sig om det blir 20K, 200K eller 2MKR i böter. I slutändan är det bara en papperslapp. En månad på kåken är ingenting. Hårdast är väl för relationer. Och nu precis innan jul lär det kanske suga lite hårdare. Speciellt för en av de misstänkta.
Haha jaja babbe wannabeen Ligisd är så häftig och en riktig förebild...

(Han gör feta målningar dock) Men pinsam som människa, ja jag har mött honom.
Citera
2019-12-07, 19:15
Medlem
En av dom som verkar sitta hade tidigare en radarpartner som är utpekad golare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in